Fighter83 Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hvorfor er dette så sinnsykt dårlig på sykehjem pr i dag. Legene legger inn forordningene digitalt så medisinlistene ligger inne i datasystemet, dessverre velger kommunene selv å skrive ut disse medisinlistene og heller gå etter disse enn at ansatte kan bruke en mobil eller pad for å huke ut om pasienten har fått medisiner delvis eller ikke i databasen. De fleste hjemmebaserte tjenester i kommunene rundt om bruker kun medisinlistene digitalt via pad eller mobil. Så jeg forstår absolutt ikke hvorfor sykehjemmene ligger såpass langt etter. Her har de absolutt et sinnsykt stort forbedringspotensial! F.eks: Jeg har opplevd flere ganger at leger har gjort endringer digitalt men fordi sykepleierne ikke har fanget opp at det er endringer så ligger det en gammel medisinliste som pleiere følger i medisintralla. Denne medisinlisten bruker alle som gir ut medisiner fra tralla. Hadde de fulgt den digitalt så hadde endringene blitt fanget opp asap. Så å kun bruke utskrevne medisinlister når legene legger inn forordning av medisiner digitalt innebærer faktisk større risiko for at man ikke får med seg endringene. En annen ting jeg også opplever ved dette systemet er at det blir mye dårligere kontroll på om pasientene faktisk har fått/tatt medisinene enn ikke. Ligger de inne digitalt og man registrerer her for om medisiner er tatt eller ikke så er det null problem å se. Denne typen jobbing som bedrives med medisinark i medisintralla og dokumentasjonen ang gitt/ikke gitt medisin innebærer mye mer arbeid og det er tungvint. Det er absolutt mindre attraktivt ang å rekruttere og beholde fagpersoner og ufaglærte. Å bruke innovative løsninger som finnes er viktig for sikkerheten og effektiviteten, ihvertfall innen denne saken! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Jobber på sykehjem. Vi har digitalisert legemiddellistene og bruker iPad og mobil for å sjekke medisiner, og hadde nettopp en opplevelse av en papir-legemiddelliste som var utdatert da systemet var nede en stund. Og det er et problem, at systemet er nede minst en gang i uka, og særlig ustabilt i helgene. Dermed bør papir-legemiddellistene også være oppdatert, egentlig. I tillegg er det små saker som ikke helt fungerer optimalt ennå. Plaster som skal byttes hver tredje dag som kommer opp elektronisk hver dag og som vi må bruke tid på å registrere som Ikke tatt, det burde vært unødvendig. Eventuelle-medisiner som skal registreres elektronisk syns jeg av og til er en tidstyv i hverdagen, det er for kronglete, for mange skritt. Og i tillegg savner jeg en oversikt, en side der man kan se hva man har gitt alle pasienten på den vakta man er på, i stedet for å gå inn på hver og en å sjekke, igjen fordi det er for mange skritt. Anonymkode: 096d0...bbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå