AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hei kjære menn! Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har matchet med menn på Tinder, at de i den første meldingen til meg spør om å møtes. Hvorfor gjør dere det? Som kvinne er dette helt uforståelig for meg. For det første er det jo et sikkerhetsperspektiv. Jeg kan ikke vite at du er den du utgir deg for, og det kan jo heller ikke du vite om jeg er? I tillegg så ser jeg ikke grunnen til å møtes før man i det hele tatt har introdusert seg selv? Om noen er ens type eller ikke vil man jo forholdsvis fort finne ut av ved en kort samtale på Tinder før man møtes? Jeg orker heller ikke å prate i evigheter på en app før man møtes, men å spørre umiddelbart om date skjønner jeg altså ikke. Er det noen som kan forklare dette for meg? Anonymkode: 7b797...26e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei kjære menn! Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har matchet med menn på Tinder, at de i den første meldingen til meg spør om å møtes. Hvorfor gjør dere det? Som kvinne er dette helt uforståelig for meg. For det første er det jo et sikkerhetsperspektiv. Jeg kan ikke vite at du er den du utgir deg for, og det kan jo heller ikke du vite om jeg er? I tillegg så ser jeg ikke grunnen til å møtes før man i det hele tatt har introdusert seg selv? Om noen er ens type eller ikke vil man jo forholdsvis fort finne ut av ved en kort samtale på Tinder før man møtes? Jeg orker heller ikke å prate i evigheter på en app før man møtes, men å spørre umiddelbart om date skjønner jeg altså ikke. Er det noen som kan forklare dette for meg? Anonymkode: 7b797...26e De er bare kåte og har lyst å møte deg fortest mulig for sex. Vi snakker om desperate menn som tilhører de 90% menn som må kjempe om smulene etter "Chad"… Anonymkode: 25418...a05 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er bare kåte og har lyst å møte deg fortest mulig for sex. Vi snakker om desperate menn som tilhører de 90% menn som må kjempe om smulene etter "Chad"… Anonymkode: 25418...a05 Det er nok sant for veldig mange! Men det er ikke alltid jeg får det inntrykket. På min tinderprofil har jeg oppgitt at jeg ser etter forhold. Og i går for eksempel så fikk jeg melding fra en mann som også hadde oppgitt at han ønsket forhold. Meldingen fra han var noe som "Hei. Vil du bli med å ta en kaffe en dag?". Og det er en så rar ting å spørre noen som du overhodet ikke kjenner, synes jeg 😅 Anonymkode: 7b797...26e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er nok sant for veldig mange! Men det er ikke alltid jeg får det inntrykket. På min tinderprofil har jeg oppgitt at jeg ser etter forhold. Og i går for eksempel så fikk jeg melding fra en mann som også hadde oppgitt at han ønsket forhold. Meldingen fra han var noe som "Hei. Vil du bli med å ta en kaffe en dag?". Og det er en så rar ting å spørre noen som du overhodet ikke kjenner, synes jeg 😅 Anonymkode: 7b797...26e Han bor i Oslo, 45 år og har utenlandsk opprinnelse? Anonymkode: e67a0...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han bor i Oslo, 45 år og har utenlandsk opprinnelse? Anonymkode: e67a0...dca 😂😂 Eksempelet ovenfor er kun ett av mange tilfeller dette har skjedd. Men nei, denne mannen bor ikke i Oslo. Han er 38 og etnisk norsk. Anonymkode: 7b797...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er nok sant for veldig mange! Men det er ikke alltid jeg får det inntrykket. På min tinderprofil har jeg oppgitt at jeg ser etter forhold. Og i går for eksempel så fikk jeg melding fra en mann som også hadde oppgitt at han ønsket forhold. Meldingen fra han var noe som "Hei. Vil du bli med å ta en kaffe en dag?". Og det er en så rar ting å spørre noen som du overhodet ikke kjenner, synes jeg 😅 Anonymkode: 7b797...26e Joda. Selvfølgelig sier man også at man vil ha et forhold. Ellers er man jo ut av dansen uansett. Man sier det meste for å få seg et nyp. Men han som sa han også ønsket forhold var ikke smart. Hadde han hatt tålmodighet og vært smart, hadde han ventet litt med å spørre om å møtes. Men var nok dessverre også desperat.. Anonymkode: 25418...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar O lord. Da er jeg en desperat mann. Jeg er kvinne. Jeg har villa møtt for å bli kjent. Gidder ikke å sende meldinger for å bli kjent. Jeg må møte folk for å kjenne hvilken vipper man sender ut. Så kan jeg sile ut med en gang. Glad for at jeg levde før sosiale medier. Der møtte man folk for å bli kjent. Ikke sende masse meldinger. Jeg hater å sende meldinger. Anonymkode: 26c8d...a31 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 3. februar #8 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei kjære menn! Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har matchet med menn på Tinder, at de i den første meldingen til meg spør om å møtes. Hvorfor gjør dere det? Som kvinne er dette helt uforståelig for meg. For det første er det jo et sikkerhetsperspektiv. Jeg kan ikke vite at du er den du utgir deg for, og det kan jo heller ikke du vite om jeg er? I tillegg så ser jeg ikke grunnen til å møtes før man i det hele tatt har introdusert seg selv? Om noen er ens type eller ikke vil man jo forholdsvis fort finne ut av ved en kort samtale på Tinder før man møtes? Jeg orker heller ikke å prate i evigheter på en app før man møtes, men å spørre umiddelbart om date skjønner jeg altså ikke. Er det noen som kan forklare dette for meg? Anonymkode: 7b797...26e Hvorfor man spør om å møtes? Fordi det er det Tinder er til for, for å møtes. Å prate på apper gir ikke noe, vi kan ikke vite hvordan du er gjennom tekst. Bare tenk på hvor doktorerte bildene dine er. Forstår ikke helt dette med sikkerhetsperspektiv. Man møter ikke hverandre i hverandres hjem første gang, man avtaler å ta en kaffe på et sted med masse metrofile folk som kan ringe pol'ti. Menn har dessuten ikke så mye å bekymre seg for - med mindre den de møter er en annen sterkere mann. Om man ville chatte hadde man ikke brukt Tinder, man hadde logget seg på på Steam eller kontaktet noen på snap etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar Det er jo på dates man blir kjent med hverdandre.. Man blir ikkje kjent over tekstmeldinger. Anonymkode: eb899...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 3. februar #10 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det noen som kan forklare dette for meg? Chatting på app sier meg absolutt ingenting. Skal jeg finne ut noe om deg som person, må jeg ha deg forran meg; kroppsspåket er nesten mere viktig enn hva du sier. Sikkerhetsperspektivet er også viktig : idag er vedig mange veldig flinke til å vise seg fra sin beste side, og å skape sitt eget image, og det er ikke den du har lyst å være jeg møter, men den du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Del Skrevet 3. februar Eksen min var en av de som ba på date i en av de første meldingene. Vi chattet jo en del videre frem til daten, men jeg spurte han fordi jeg hadde blitt overrasket over hvor fort han var frampå om møte. Hans forklaring var at han så ofte hadde opplevd at han brukte noen dager på å chatte med andre, før det kom frem at de aldri hadde noen intensjon om å møtes uansett. Mange er på appene kun for oppmerksomhet og bekreftelse, så han spurte heller tidlig. Jeg har hørt flere venninner si et også, at de chatter med flere, og når jeg spør om de ikke skal møte disse mannfolkene, så er svaret at nei, de har ingen planer om å møte dem, det bare er moro chatte. Anonymkode: beb65...ff5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 3. februar #12 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok sant for veldig mange! Men det er ikke alltid jeg får det inntrykket. På min tinderprofil har jeg oppgitt at jeg ser etter forhold. Og i går for eksempel så fikk jeg melding fra en mann som også hadde oppgitt at han ønsket forhold. Meldingen fra han var noe som "Hei. Vil du bli med å ta en kaffe en dag?". Og det er en så rar ting å spørre noen som du overhodet ikke kjenner, synes jeg 😅 Anonymkode: 7b797...26e Jeg har vært borti noen sånne. De vil at du skal si ja, men de har ingen intensjoner om å møte deg så derfor sånn ordlyd som en dag. De vil bare ha bekreftelsen på at de kan, som styrker egoet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 3. februar #13 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er bare kåte og har lyst å møte deg fortest mulig for sex. Anonymkode: 25418...a05 Det er jo en fantastisk måte å få nei på da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er nok sant for veldig mange! Men det er ikke alltid jeg får det inntrykket. På min tinderprofil har jeg oppgitt at jeg ser etter forhold. Og i går for eksempel så fikk jeg melding fra en mann som også hadde oppgitt at han ønsket forhold. Meldingen fra han var noe som "Hei. Vil du bli med å ta en kaffe en dag?". Og det er en så rar ting å spørre noen som du overhodet ikke kjenner, synes jeg 😅 Anonymkode: 7b797...26e Er en sjangse for at han bare later som han er serriøs fordi han vet han da har større sjangse, som noen andre nevner. Tror ikke du mister verdens beste mann ved å ikke dra på daten, for om han er så risky, bryr han seg ikke så alvor mye om å få et nei og bryr seg heller ikke om å gjøre deg trygg. Anonymkode: 1f183...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #15 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er en sjangse for at han bare later som han er serriøs fordi han vet han da har større sjangse, som noen andre nevner. Tror ikke du mister verdens beste mann ved å ikke dra på daten, for om han er så risky, bryr han seg ikke så alvor mye om å få et nei og bryr seg heller ikke om å gjøre deg trygg. Anonymkode: 1f183...dab Som i at det gjør han ikke noe å få nei fra deg- ikke super interisert Anonymkode: 1f183...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar #16 Del Skrevet 3. februar Hvorfor kaste bort masse tid på å chatte når man ikke vet om man faktisk har kjemi IRL? Jeg vil mye heller bli kjent over et felles kafébord enn via hver vår skjerm. Jeg skjønner heller ikke sikkerhetsargumentet - man møtes jo på et offentlig sted med andre mennesker til stede. Hvis han først lyver om hvem han er, er det ikke gitt at det er mer åpenbart for deg etter seks uker enn med én. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Del Skrevet 3. februar Daria skrev (25 minutter siden): Hvorfor kaste bort masse tid på å chatte når man ikke vet om man faktisk har kjemi IRL? Jeg vil mye heller bli kjent over et felles kafébord enn via hver vår skjerm. Jeg skjønner heller ikke sikkerhetsargumentet - man møtes jo på et offentlig sted med andre mennesker til stede. Hvis han først lyver om hvem han er, er det ikke gitt at det er mer åpenbart for deg etter seks uker enn med én. Ser flere skriver noe lignende, men greier ikke helt å være enig. Det skal nevnes at jeg er veldig introvert og det å dra på date er noe som krever ekstremt mye energi av meg. Det er nok også litt av grunnen til at jeg ikke hopper på og svarer ja når noen spør med en gang. Med det sagt så liker jeg å chatte litt med dem i forkant for å kunne danne meg et bilde av hvem de er. For eksempel er det svært mange menn som ikke skriver noe i profilen sin om at de har barn. Jeg ønsker ikke egne barn og er heller ikke interessert i bonusbarn. For meg føles det da som å kaste bort tid hvis jeg drar på date med noen som viser seg å ha barn, når jeg heller kunne funnet ut dette via chat i forkant. I tillegg er det mange som totalt mangler sosiale antenner, og da vil jeg heller oppdage dette før en date enn underveis i en date. For meg oppleves det som bortkastet tid å sitte på en date med noen man er totalt uinteressert i, framfor å chatte litt i forkant. Men vi er jo alle forskjellige 😊 Når det gjelder sikkerhetsargumentet har du et godt poeng som jeg kan si meg enig i! Ts Anonymkode: 7b797...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #18 Del Skrevet 3. februar Daria skrev (58 minutter siden): Hvorfor kaste bort masse tid på å chatte når man ikke vet om man faktisk har kjemi IRL? Jeg vil mye heller bli kjent over et felles kafébord enn via hver vår skjerm. Jeg skjønner heller ikke sikkerhetsargumentet - man møtes jo på et offentlig sted med andre mennesker til stede. Hvis han først lyver om hvem han er, er det ikke gitt at det er mer åpenbart for deg etter seks uker enn med én. Når det er såpass mye rart på apper, tror jeg det er greit å ha noen forholdsregler. Det er grenser på hvor mye noen vil makte. Anonymkode: 1f183...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 3. februar #19 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei kjære menn! Jeg har et spørsmål til dere. Jeg har opplevd flere ganger når jeg har matchet med menn på Tinder, at de i den første meldingen til meg spør om å møtes. Hvorfor gjør dere det? Som kvinne er dette helt uforståelig for meg. For det første er det jo et sikkerhetsperspektiv. Jeg kan ikke vite at du er den du utgir deg for, og det kan jo heller ikke du vite om jeg er? I tillegg så ser jeg ikke grunnen til å møtes før man i det hele tatt har introdusert seg selv? Om noen er ens type eller ikke vil man jo forholdsvis fort finne ut av ved en kort samtale på Tinder før man møtes? Jeg orker heller ikke å prate i evigheter på en app før man møtes, men å spørre umiddelbart om date skjønner jeg altså ikke. Er det noen som kan forklare dette for meg? Anonymkode: 7b797...26e Aner ikke. Mennesker er rare. Som mann så er dette også helt uforståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #20 Del Skrevet 3. februar Jeg er helt nysingel og jeg vet egentlig ikke mer om dating enn hva jeg leser på KG. Og det finner jeg utrolig trist. Når å spørre om å møtes til en kaffe er rødt flagg og desperat, da gir jeg opp. Anonymkode: 7c9a5...f25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå