Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen spørsmål om hus og forsikring. Er ganske ny på å eie eget så håper på noen tips om hva vi bør gjøre.

I helgen så sprang det lekk i naboens (øverst) varmtvannsbeholder og 600++ liter vann rant ned på oss og naboen over (midten). Naboen i midten sier vi er godt forsikret for dette og at alt kommer til å bli dekket. Alså vi har en felles forsikring til hele huset. Nå har det seg sånn at det er veggen mellom kjøkken og bad som er ødelagt av vann og må rives ned. På denne veggen har vi alt av kjøkkeninnredning og baderomsinnredning. Overskapene på kjøkken er våte. Får vi nytt kjøkken?? Bad? Jeg kan liksom ikke se for meg at de kan rive ned en vegg på badet og sette opp igjen baderomsplatene. Heller ikke finne nye plater som er like siden badet er 10 år gammelt. Vil ikke ha en vegg som ser annerledes ut heller.... :tristbla: Jeg og samboer har og egen innboforsikring. Bør vi kontakte de, eller er ikke det nødvendig når det andre forsikringselskapet er innvolvert? Hva regnes som innbo? Kjøkken og baderomsinnredning? Var noen småting på kjøkkenet som ble ødelagt som sto oppå kjøkkenskapet. (brødrister, blender, micro ) Uff er ikke gøy dette her og jeg gleder meg til det hele er overstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...