AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Jeg tok ut spiral i november. Har blødd her og der siden, men ingen tydelig regelmessighet i det. Begynte å blø på lørdag og blødde igår gjennom over 20 bind,2 bukser og brukt opp nesten en hel pakke med dopapir. Inatt har jeg bytta sikkert 6 bind,byttet truse 3 ganger og sovet med håndkle. Dette er TOTALT uvanlig for meg,jeg har kunnet brukt et bind hele dagen på dag 2 før. Jeg har endometriose, skal sies. Er dette noe jeg burde ta med lege? står på venteliste og skal operere vekk livmor,så hjelpen er nær men vet ikke om jeg burde si ifra eller ikke… Er faktisk bekymret for mengden blod som har kommet.. Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Jeg er enig med deg, den blodmengden var stor. Ville vært bekymret selv. Kan du ta en telefon til legevakten og høre? Forklare dem slik du forklarte her hvor mange bind du har blødd ut og hvor lenge det har pågått, og kanskje få vite noe om dette er vanlig eller hva? Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar Million skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med deg, den blodmengden var stor. Ville vært bekymret selv. Kan du ta en telefon til legevakten og høre? Forklare dem slik du forklarte her hvor mange bind du har blødd ut og hvor lenge det har pågått, og kanskje få vite noe om dette er vanlig eller hva? Lykke til. Jeg er på vei til jobb nå, så tenker at jeg ser det an til senere. Kanskje det roer seg i løpet av dagen. Jeg håper det for dette går jo ikke. Kommer til å blø igjennom innen klokken er 8.. 😵💫 Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Ring legen. Det finnes tabletter man kan ta for å minske blødning ved mensen. Anonymkode: 1974b...371 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar Sprukket cyste? Spontanabort? Begynnende overgangsalder?Gå til legen. Du mister mye blod. Anonymkode: cd5c6...627 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sprukket cyste? Spontanabort? Begynnende overgangsalder?Gå til legen. Du mister mye blod. Anonymkode: cd5c6...627 Har ikke hatt sex, eller voldsomme smerter. Kan cyste sprekke uten smerter ? Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er på vei til jobb nå, så tenker at jeg ser det an til senere. Kanskje det roer seg i løpet av dagen. Jeg håper det for dette går jo ikke. Kommer til å blø igjennom innen klokken er 8.. 😵💫 Anonymkode: 2d48c...6bd Du drar til legen først, kjære deg! Du kan få medisin som kan dempe dette❤️ Anonymkode: 751b6...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:14 #8 Del Skrevet mandag kl 12:14 Dette skjedde med meg pga muskelknuter i livmoren. Godartede. Jeg kunne ikke gå på besøk til noen eller andre sosiale ting for jeg blødde igjennom alt. Ikke sitte i sofaer eller stoler hos andre. Ble veldig slapp og trøtt pga blodtapet. Jeg fikk p piller som skulle krympe muskelknutene og det virket. Spiral var det ikke mulig å sette inn på det tidspunktet pga muskelknutene. Slapp operasjon, heldigvis. De skulle da ha fjernet knutene, ikke livmor. Jeg er i overgangsalderen. Anonymkode: 74f39...78f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:18 #9 Del Skrevet mandag kl 12:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette skjedde med meg pga muskelknuter i livmoren. Godartede. Jeg kunne ikke gå på besøk til noen eller andre sosiale ting for jeg blødde igjennom alt. Ikke sitte i sofaer eller stoler hos andre. Ble veldig slapp og trøtt pga blodtapet. Jeg fikk p piller som skulle krympe muskelknutene og det virket. Spiral var det ikke mulig å sette inn på det tidspunktet pga muskelknutene. Slapp operasjon, heldigvis. De skulle da ha fjernet knutene, ikke livmor. Jeg er i overgangsalderen. Anonymkode: 74f39...78f Men kom det sånn plutselig? Hadde du smerter? Har fått beskjed ifra legen om å se det an. Om jeg ikke stopper å blø eller får smerter så må jeg gi beskjed… Blør fortsatt mye, har brukt 3 tamponger til nå… snart 4.. Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet mandag kl 12:21 #10 Del Skrevet mandag kl 12:21 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tok ut spiral i november. Har blødd her og der siden, men ingen tydelig regelmessighet i det. Begynte å blø på lørdag og blødde igår gjennom over 20 bind,2 bukser og brukt opp nesten en hel pakke med dopapir. Inatt har jeg bytta sikkert 6 bind,byttet truse 3 ganger og sovet med håndkle. Dette er TOTALT uvanlig for meg,jeg har kunnet brukt et bind hele dagen på dag 2 før. Jeg har endometriose, skal sies. Er dette noe jeg burde ta med lege? står på venteliste og skal operere vekk livmor,så hjelpen er nær men vet ikke om jeg burde si ifra eller ikke… Er faktisk bekymret for mengden blod som har kommet.. Anonymkode: 2d48c...6bd Ja, du må til gynekolog og få Cycklokspron+sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:27 #11 Del Skrevet mandag kl 12:27 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Ja, du må til gynekolog og få Cycklokspron+sjekk. Men det kan vel gjerne stoppe av seg selv snart? Eller…? Aldri vært borti dette før.. Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet mandag kl 12:28 #12 Del Skrevet mandag kl 12:28 Jeg hadde endometriose (eller kanskje har fortsatt?) og voldsomme blødninger. Det var det som til slutt overbeviste meg om å ta en hysterektomi. Gynekologen hadde foreslått det tidligere, men jeg var ikke klar. Mistet ikke håpet om et barn til. Men etter to uker i Hellas med to runder med styrtblødninger ga jeg meg og livmoren forsvant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:30 #13 Del Skrevet mandag kl 12:30 Stor pike skrev (1 minutt siden): Jeg hadde endometriose (eller kanskje har fortsatt?) og voldsomme blødninger. Det var det som til slutt overbeviste meg om å ta en hysterektomi. Gynekologen hadde foreslått det tidligere, men jeg var ikke klar. Mistet ikke håpet om et barn til. Men etter to uker i Hellas med to runder med styrtblødninger ga jeg meg og livmoren forsvant. Kan det være styrtblødning jeg har nå? Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet mandag kl 12:52 #14 Del Skrevet mandag kl 12:52 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det kan vel gjerne stoppe av seg selv snart? Eller…? Aldri vært borti dette før.. Anonymkode: 2d48c...6bd Tja. Du vil ikke sjanse på styrtblødning, nei. Stikk innom legevakta. Har endo selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:55 #15 Del Skrevet mandag kl 12:55 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Tja. Du vil ikke sjanse på styrtblødning, nei. Stikk innom legevakta. Har endo selv. Nei men jeg har fått beskjed fra legen om å se det an… og det er jo «bare» dag 2 med heavy blødning.. så tenker jeg ser det an til imorgen. Om jeg blør like mye så må jeg jo vurdere å ta kontakt igjen. Jeg orker bare ikke være hysterisk.. Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:48 #16 Del Skrevet mandag kl 13:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kom det sånn plutselig? Hadde du smerter? Har fått beskjed ifra legen om å se det an. Om jeg ikke stopper å blø eller får smerter så må jeg gi beskjed… Blør fortsatt mye, har brukt 3 tamponger til nå… snart 4.. Anonymkode: 2d48c...6bd Muskelknuter kommer ikke helt plutselig, men man kan få symptomer ganske plutselig, som f.eks. store mensblødninger. Jeg ville ha kontaktet lege og fått hjelp, så du ikke utvikler blodmangel eller enda større blødninger så du blir skikkelig dårlig. Anonymkode: 3dc9c...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:17 #17 Del Skrevet tirsdag kl 00:17 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei men jeg har fått beskjed fra legen om å se det an… og det er jo «bare» dag 2 med heavy blødning.. så tenker jeg ser det an til imorgen. Om jeg blør like mye så må jeg jo vurdere å ta kontakt igjen. Jeg orker bare ikke være hysterisk.. Anonymkode: 2d48c...6bd Hvordan går det med deg nå? Jeg tenker at dersom du har hatt spiral i mange år, så kan mensen ha endret seg på den tiden. Jeg fikk plutselig store blødninger når jeg hadde mensen rundt 35-års alder, da var det sånn som du beskriver det nå. Jeg holdt meg hjemme i 2-3 dager når det verste stod på, og gikk på do mange ganger i timen fordi jeg kjente det fosset ut av meg. Sov ikke på nettene, fordi jeg måtte passe på og springe på do hele tiden, hvis ikke hadde jeg ødelagt sengen. Det var et helvete.. men ikke farlig. Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at du blør så mye da, ville bare fortelle at det er mulig å ha så kraftige menstruasjoner. Har en venninne som har det like ille. Men fikk du sjekket dette hos en lege? Er nok lurt for sikkerhets skyld❤️ Anonymkode: 5b26f...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet tirsdag kl 01:16 #18 Del Skrevet tirsdag kl 01:16 Jeg opplevde lignende for en del år tilbake og endte opp med langvarig jernmangel. Jeg ville ringt legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:19 #19 Del Skrevet tirsdag kl 06:19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan går det med deg nå? Jeg tenker at dersom du har hatt spiral i mange år, så kan mensen ha endret seg på den tiden. Jeg fikk plutselig store blødninger når jeg hadde mensen rundt 35-års alder, da var det sånn som du beskriver det nå. Jeg holdt meg hjemme i 2-3 dager når det verste stod på, og gikk på do mange ganger i timen fordi jeg kjente det fosset ut av meg. Sov ikke på nettene, fordi jeg måtte passe på og springe på do hele tiden, hvis ikke hadde jeg ødelagt sengen. Det var et helvete.. men ikke farlig. Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at du blør så mye da, ville bare fortelle at det er mulig å ha så kraftige menstruasjoner. Har en venninne som har det like ille. Men fikk du sjekket dette hos en lege? Er nok lurt for sikkerhets skyld❤️ Anonymkode: 5b26f...9b1 Hei Nå har det avtatt litt,måtte iallefall ikke opp inatt å bytte x antall bind og truse og bekledning. Så jeg håper det har gitt seg! Snakka med legen og hun mente jeg skulle se det an,om det ikke gav seg eller jeg fikk smerter og sånn så skulle jeg ta kontakt igjen. Men det går bra nå Antydning til vondt i hodet i dag men det er vel ikke akkurat til å unngå med det blodtapet jeg hadde det siste døgnet. Anonymkode: 2d48c...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:27 #20 Del Skrevet tirsdag kl 06:27 Rotemor skrev (5 timer siden): Jeg opplevde lignende for en del år tilbake og endte opp med langvarig jernmangel. Jeg ville ringt legen! Ja ringte legen.. ☺️ Og jeg står som sagt på liste til å fjerne livmor, men om dette blir noe som skal skje hver mnd nå så må jeg nok få en liten hastegrad på den operasjonen for dette her var skummelt. Anonymkode: 2d48c...6bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå