Kulspinosaurus Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Hei! Beklager spørsmålet hvis det kan virke litt spessig rart. Jeg har holdt på å lest en del om observasjon rundt kulturer (Mark fisher) og jeg merker at det er noe som ikke helt stemmer med hvordan vi har det nå og hvordan vi hadde det før. Folk blir mer enslig, egoistisk, og selvopptatt som gjør det slik at man ikke føler seg så særlig tilknyttet til hva som skjer rundt en irl, mens før virket det som at folk var mer alminnelig, åpen og lykkelig (ok, kanskje ikke lykkelig men mer forståelsesful). Er det noe du kjenner deg sterkt tilknyttet i ? Eller at du har noe som du synes er verdt å kjempe for? Jeg synes jeg føler meg en del fremmedgjort i fra samfunnet idag ja (18F). Og det er nok fordi jeg "kjente/kjenner" meg utestengt/fremmedgjort i fra det samfunnet jeg var og er en del av, så jeg valgte å fokusere på det som er urelatert til samfunnet (medier og slikt). Grunnen til hvorfor jeg føler meg tilknyttet til Norge er på grunn av familien min. Jeg synes at det er noe som ikke stemmer helt her fordi jeg aner at det kan være flere folk som føler det samme som meg. Hva synes du?
337 Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai (endret) On 2/3/2025 at 6:40 AM, Kulspinosaurus said: Hei! Beklager spørsmålet hvis det kan virke litt spessig rart. Jeg har holdt på å lest en del om observasjon rundt kulturer (Mark fisher) og jeg merker at det er noe som ikke helt stemmer med hvordan vi har det nå og hvordan vi hadde det før. Folk blir mer enslig, egoistisk, og selvopptatt som gjør det slik at man ikke føler seg så særlig tilknyttet til hva som skjer rundt en irl, mens før virket det som at folk var mer alminnelig, åpen og lykkelig (ok, kanskje ikke lykkelig men mer forståelsesful). Er det noe du kjenner deg sterkt tilknyttet i ? Eller at du har noe som du synes er verdt å kjempe for? Jeg synes jeg føler meg en del fremmedgjort i fra samfunnet idag ja (18F). Og det er nok fordi jeg "kjente/kjenner" meg utestengt/fremmedgjort i fra det samfunnet jeg var og er en del av, så jeg valgte å fokusere på det som er urelatert til samfunnet (medier og slikt). Grunnen til hvorfor jeg føler meg tilknyttet til Norge er på grunn av familien min. Jeg synes at det er noe som ikke stemmer helt her fordi jeg aner at det kan være flere folk som føler det samme som meg. Hva synes du? Hei igjen 🦖 Jeg synes ikke spørsmålet ditt er rart i det hele tatt.. tvert imot, det er jo nesten for sjeldent at noen våger å spørre sånt. Jeg har kjent veldig på det du beskriver. Følelsen av at samfunnet er blitt mer fragmentert og overflatisk..som om vi alle er logget på, men egentlig helt koblet av. Og jo mer folk fokuserer på seg selv, jo mindre føles det som om vi lever i et fellesskap. Jeg tror kanskje mange kjenner på det du føler, men de sier det ikke...eller de har ikke språk for det. Derfor er det ganske sterkt at du faktisk setter ord på det. For min del er det “verdt å kjempe for” nettopp den følelsen av mening og ekte kontakt, ikke bare med mennesker, men med ideer, prosjekter, og ting som får tiden til å "bety noe". Og kanskje (low key) med noen man faktisk kan snakke med om Mark Fisher uten å måtte forklare hvem det er 😉 Endret 12. mai av 337 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai 337 skrev (6 timer siden): Hei igjen 🦖 Jeg synes ikke spørsmålet ditt er rart i det hele tatt.. tvert imot, det er jo nesten for sjeldent at noen våger å spørre sånt. Jeg har kjent veldig på det du beskriver. Følelsen av at samfunnet er blitt mer fragmentert og overflatisk..som om vi alle er logget på, men egentlig helt koblet av. Og jo mer folk fokuserer på seg selv, jo mindre føles det som om vi lever i et fellesskap. Jeg tror kanskje mange kjenner på det du føler, men de sier det ikke...eller de har ikke språk for det. Derfor er det ganske sterkt at du faktisk setter ord på det. For min del er det “verdt å kjempe for” nettopp den følelsen av mening og ekte kontakt, ikke bare med mennesker, men med ideer, prosjekter, og ting som får tiden til å "bety noe". Og kanskje (low key) med noen man faktisk kan snakke med om Mark Fisher uten å måtte forklare hvem det er 😉 ja, man yte noe for å få en mening med en substans man kan leve med, tenker jeg. er nok av folk der ute som på en måte går rundt uten mål og mening, men som også på en måte flakser desperat med vingene fordi det er egentlig vondt å leve et liv uten mening. så de ødelegger andres liv, av ren bitterhet osv. kanskje ikke de store greiene, men små drypp, feks klagingen på 17 mai. slike folk har jo liksom ikke bra "meningsfullhet" de kan videreføre til andre. det er meningsløst for dem. og ødelegger jo med negativiteten sin. nå følte jeg meg negativ. usj. selv om jeg kanskje ikke har så mye å bidra med i positiv retning, så prøver jeg i alle fall ikke å forsure for andre rundt meg med å skulle annonsere hvor kjipt og teit jeg synes ting er, eller hvor slitsomt det er. det er slitsomt for andre. Anonymkode: b8616...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Human Design har sine teorier på hva den greien er. Anonymkode: 66d00...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå