Anonym006 Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hei. Har en regelmessig syklus på rundt 22 dager, og mens som varer rundt 6 dager. Sist mens varte fra 5-18 januar, noe som er veldig lenge og unormalt for meg. Når er mensen 6 dager forsinket, men alle graviditetstestene jeg har tatt (25 mlu/ml) har vært negative. Har testet meg ca annen hver dag siden 2 dager før forventet mens. Har testet både på morgenurin og kveldsurin. Kan f.eks eggløsning ha kommet senere enn forventet pga lang mens, og at det derfor er for tidlig å teste? Gjerne del deres tanker☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar https://no.clearblue.com/fertilitet/anovulasjon ClearblueKjøp nå Clearblue Graviditetstester Eggløsningstester Gravid? Hvordan bli gravid? Eggløsning og menstruasjonssykluser Kjøp nå Kontakt oss Hva er anovulasjon og en anovulatorisk syklus? Dr Sarah Johnson Engelsk versjon anmeldt av Dr Sarah Johnson i apr 01, 2020 Hva er anovulasjon og en anovulatorisk syklus? Du kan bare bli gravid noen få dager i hver menstruasjonssyklus. Disse dagene er kjent som perioden hvor du kan bli gravid og er dagene frem til og med dagen for eggløsning, som er når et egg frigjøres fra eggstokken. Det kan imidlertid være noen sykluser hvor det ikke frigjøres noe egg. Dette er kjent som anovulasjon og rammer ofte unge jenter som nettopp har begynt å menstruere eller kvinner som nærmer seg overgangsalderen. Sunne kvinner kan også innimellom oppleve sykluser uten eggløsning. Så hva er anovulasjon, og hva er det som gjør at du ikke frigjør et egg? Hvilke symptomer har du når du ikke har eggløsning? Og hva kan du gjøre med det? Hvis du har stilt deg selv disse spørsmålene, kan du lese videre for å lære alt om anovulasjon. I denne artikkelen 1. Hva er eggløsning? 2. Hva er anovulasjon? 3. Hvorfor har jeg ikke eggløsning? 4. Hva er symptomene på anovulasjon? 5. Hva er tegnene på at du har eggløsning? 6. Hvor vanlig er anovulasjon? 7. Hvilken behandling finnes for anovulasjon? 8. Kan jeg bli gravid med anovulasjon? 1. Hva er eggløsning? Eggløsning skjer når en av eggstokkene dine frigjør et egg. Du er på ditt mest fertile i dagene frem til og 2. Hva er anovulasjon? Anovulasjon er når et egg ikke frigjøres fra eggstokken din i løpet av en menstruasjonssyklus. Det er ikke uvanlig at dette skjer fra tid til annen, og du kan ha en anovulasjonssyklus en måned og så normal eggløsning den neste. Anonymkode: 26a2b...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 3. februar Forfatter #3 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://no.clearblue.com/fertilitet/anovulasjon ClearblueKjøp nå Clearblue Graviditetstester Eggløsningstester Gravid? Hvordan bli gravid? Eggløsning og menstruasjonssykluser Kjøp nå Kontakt oss Hva er anovulasjon og en anovulatorisk syklus? Dr Sarah Johnson Engelsk versjon anmeldt av Dr Sarah Johnson i apr 01, 2020 Hva er anovulasjon og en anovulatorisk syklus? Du kan bare bli gravid noen få dager i hver menstruasjonssyklus. Disse dagene er kjent som perioden hvor du kan bli gravid og er dagene frem til og med dagen for eggløsning, som er når et egg frigjøres fra eggstokken. Det kan imidlertid være noen sykluser hvor det ikke frigjøres noe egg. Dette er kjent som anovulasjon og rammer ofte unge jenter som nettopp har begynt å menstruere eller kvinner som nærmer seg overgangsalderen. Sunne kvinner kan også innimellom oppleve sykluser uten eggløsning. Så hva er anovulasjon, og hva er det som gjør at du ikke frigjør et egg? Hvilke symptomer har du når du ikke har eggløsning? Og hva kan du gjøre med det? Hvis du har stilt deg selv disse spørsmålene, kan du lese videre for å lære alt om anovulasjon. I denne artikkelen 1. Hva er eggløsning? 2. Hva er anovulasjon? 3. Hvorfor har jeg ikke eggløsning? 4. Hva er symptomene på anovulasjon? 5. Hva er tegnene på at du har eggløsning? 6. Hvor vanlig er anovulasjon? 7. Hvilken behandling finnes for anovulasjon? 8. Kan jeg bli gravid med anovulasjon? 1. Hva er eggløsning? Eggløsning skjer når en av eggstokkene dine frigjør et egg. Du er på ditt mest fertile i dagene frem til og 2. Hva er anovulasjon? Anovulasjon er når et egg ikke frigjøres fra eggstokken din i løpet av en menstruasjonssyklus. Det er ikke uvanlig at dette skjer fra tid til annen, og du kan ha en anovulasjonssyklus en måned og så normal eggløsning den neste. Anonymkode: 26a2b...297 Hva slags svar er dette?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Det var nok skjedd 2 ting. Enten har du ikke har eggløsning...eller eggløsning senere. Det skjer innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:28 #5 Del Skrevet mandag kl 22:28 Veldig merkelig at du hadde mensen så lenge. Tror jeg ville vært varsom, om det begynner å skje flere ganger. Kan være et tegn på at hormonene er litt "off". Jeg hadde en megalang mensen I forbindelse med IVF en gang. Da hadde jeg gått på progesteron veldig lenge i forkant. Etterpå tok mensen aldri slutt. Jeg fikk også eggløsning mye senere enn vanlig. Jeg tror det kan være noe lignende som har skjedd deg. At hormonene har vært litt skrullete også har eggløsning kommet senere enn den pleier. Anonymkode: c1ad2...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet tirsdag kl 01:28 Forfatter #6 Del Skrevet tirsdag kl 01:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig merkelig at du hadde mensen så lenge. Tror jeg ville vært varsom, om det begynner å skje flere ganger. Kan være et tegn på at hormonene er litt "off". Jeg hadde en megalang mensen I forbindelse med IVF en gang. Da hadde jeg gått på progesteron veldig lenge i forkant. Etterpå tok mensen aldri slutt. Jeg fikk også eggløsning mye senere enn vanlig. Jeg tror det kan være noe lignende som har skjedd deg. At hormonene har vært litt skrullete også har eggløsning kommet senere enn den pleier. Anonymkode: c1ad2...423 Men er det mulig at jeg kan være gravid nå, (hvis eggløsning kom litt senere) men at det er for tidlig til å få positiv test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:53 #7 Del Skrevet tirsdag kl 09:53 Anonym006 skrev (8 timer siden): Men er det mulig at jeg kan være gravid nå, (hvis eggløsning kom litt senere) men at det er for tidlig til å få positiv test? Tja.. er vel rundt 20-30% sannsynlighet for at man blir gravid hver gang. Så muligheten er jo til stede. Alt kommer ann på om du har hatt eggløsning eller ikke. Har du noen gang prøvd temping? Hvis du vet noenlunde hva slags temperatur du har i follikelfasen vs luthealfasen, så kan temping gi deg enn viss ide på om du har hatt EL eller ikke. Anonymkode: c1ad2...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet tirsdag kl 19:01 Forfatter #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tja.. er vel rundt 20-30% sannsynlighet for at man blir gravid hver gang. Så muligheten er jo til stede. Alt kommer ann på om du har hatt eggløsning eller ikke. Har du noen gang prøvd temping? Hvis du vet noenlunde hva slags temperatur du har i follikelfasen vs luthealfasen, så kan temping gi deg enn viss ide på om du har hatt EL eller ikke. Anonymkode: c1ad2...423 Har aldri prøvd det nei. Kan man bruke vanlig termometer? Og hvordan vet jeg om jeg har eggløsning ved å ta tempen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet tirsdag kl 19:13 #9 Del Skrevet tirsdag kl 19:13 Anonym006 skrev (10 minutter siden): Har aldri prøvd det nei. Kan man bruke vanlig termometer? Og hvordan vet jeg om jeg har eggløsning ved å ta tempen? Du kan bruke vanlig temp. Best om den har 4 tall(37.08,) og du tar den nedentil hverdag samme tid før du står opp. Så ligger du inn i en app el...og da vil du se at tempen går opp etter eggløsning og blir det enten til du er gravid..eller går ned når mensen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:26 #10 Del Skrevet tirsdag kl 19:26 mommyaka skrev (9 minutter siden): Du kan bruke vanlig temp. Best om den har 4 tall(37.08,) og du tar den nedentil hverdag samme tid før du står opp. Så ligger du inn i en app el...og da vil du se at tempen går opp etter eggløsning og blir det enten til du er gravid..eller går ned når mensen kommer Du kan også måle under tunga. Anonymkode: 99c55...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet tirsdag kl 19:28 #11 Del Skrevet tirsdag kl 19:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan også måle under tunga. Anonymkode: 99c55...1b8 Kan..men best i vagina..da ta den i munnen funket dårlig om du sover med munn åpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:36 #12 Del Skrevet tirsdag kl 19:36 mommyaka skrev (1 minutt siden): Kan..men best i vagina..da ta den i munnen funket dårlig om du sover med munn åpen Jeg har i hvertfall aldri hatt noe problem med å måle under tunga. Løfter ikke opp tunga selv om munnen gjerne er åpen 😄 Har forstått det som at måling i vagina og munn likestilles, men at man ikke skal måle under armen, eller andre steder som er på utsiden av kroppen. Anonymkode: 99c55...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet tirsdag kl 22:35 Forfatter #13 Del Skrevet tirsdag kl 22:35 mommyaka skrev (3 timer siden): Du kan bruke vanlig temp. Best om den har 4 tall(37.08,) og du tar den nedentil hverdag samme tid før du står opp. Så ligger du inn i en app el...og da vil du se at tempen går opp etter eggløsning og blir det enten til du er gravid..eller går ned når mensen kommer Går tempen ned hvis man blir gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet onsdag kl 09:31 #14 Del Skrevet onsdag kl 09:31 Anonym006 skrev (10 timer siden): Går tempen ned hvis man blir gravid? Nei. Temperaturen skal holde seg høy når man er gravid. Noen opplever at temperaturen går nedover et par dager før mensen, eller på selve mensdagen. Temping funker egentlig best til å finne ut om man har hatt eggløsning eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet onsdag kl 22:20 Forfatter #15 Del Skrevet onsdag kl 22:20 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 10.53): Tja.. er vel rundt 20-30% sannsynlighet for at man blir gravid hver gang. Så muligheten er jo til stede. Alt kommer ann på om du har hatt eggløsning eller ikke. Har du noen gang prøvd temping? Hvis du vet noenlunde hva slags temperatur du har i follikelfasen vs luthealfasen, så kan temping gi deg enn viss ide på om du har hatt EL eller ikke. Anonymkode: c1ad2...423 Har hatt litt småkramper de siste dagene, og nå er papiret lys rosa/brunt. Har vanligvis kraftige smerter rett før og under mens. Oppdatering nå 12 timer siden sist. Ikke noe mer blod, og fortsatt negativ test Endret torsdag kl 11:15 av Anonym006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet torsdag kl 11:29 Forfatter #16 Del Skrevet torsdag kl 11:29 Har bestilt tidlig-tester nå (strimler fra BabyPlan. Har gode opplevelser med de fra tidligere da jeg hadde tidlig spontanabort i november) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå