AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Skrevet 2. februar Noen som har tanker/ erfaringer? Tenker å ta mastergrad etterhvert Anonymkode: 60c1f...c4f
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Hva ønsker du å jobbe med og hvilken mastergrad vurderer du? Anonymkode: f00f3...1b7
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar Sosialt arbeid uten tvil. Anonymkode: 615ac...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Mine fordommer: Tror sosionomer oftere får en tryggere jobb i offentlig sektor. Mens psykologer kan jobbe både i det offentlige og private der man også kan bli medeier eller starte eget, og står da friere, kan oppnå høyere lønn, men samtidig er kanskje jobben mindre trygg. Anonymkode: 89698...484
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva ønsker du å jobbe med og hvilken mastergrad vurderer du? Anonymkode: f00f3...1b7 Vet ikke helt hva jeg vil jobbe som. Enten master i sosialt arbeid eller master i atferdsvitenskap. ts Anonymkode: 60c1f...c4f
Mariss@68 Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mine fordommer: Tror sosionomer oftere får en tryggere jobb i offentlig sektor. Mens psykologer kan jobbe både i det offentlige og private der man også kan bli medeier eller starte eget, og står da friere, kan oppnå høyere lønn, men samtidig er kanskje jobben mindre trygg. Anonymkode: 89698...484 Man blir ikke psykolog av en bachelor i psykologi. Det må profesjonsstudie til for det.. 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Mariss@68 skrev (42 minutter siden): Man blir ikke psykolog av en bachelor i psykologi. Det må profesjonsstudie til for det.. Jeg vet det. Tenker uansett å ta master i atferdsvitenskap hvis jeg velger psykologi.. ts Anonymkode: 60c1f...c4f
AnonymBruker Skrevet 3. februar #8 Skrevet 3. februar Sosio uten tvil - lettere å få jobb etterpå Anonymkode: 1039f...4fe 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Skrevet 3. februar Om du ikke elsker å lese tunge fagbøker på engelsk så hadde jeg gått for sosialt arbeid... Litt av det der og i psykologiemnet, men svært lite ifht hva jeg tror det er i en bachelor i psykologi 😅 Anonymkode: 9ddd8...097
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Skrevet 3. februar Hvis du har snitt til å komme inn på psykologi profesjon ville jeg valgt noe annet som gir høyere lønn. Sivøk med organisasjonspsykologi til eksempel. Da kan du jobbe i næringslivet og tjene godt Anonymkode: ffe4d...add 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Skrevet 3. februar Du får ikke jobb med en bachelor i psykologi. Du må vurdere hvilken master du eventuelt ønsker og ta den fortløpende, skal det studiet ha noe for seg. Anonymkode: ea520...a89 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #12 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du får ikke jobb med en bachelor i psykologi. Du må vurdere hvilken master du eventuelt ønsker og ta den fortløpende, skal det studiet ha noe for seg. Anonymkode: ea520...a89 Ja, som jeg skrev over her, master i atferdsvitenskap Ts Anonymkode: 60c1f...c4f
AnonymBruker Skrevet 3. februar #13 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, som jeg skrev over her, master i atferdsvitenskap Ts Anonymkode: 60c1f...c4f Det er en smule av en svadautdannelse, men master generelt bedrer jobbutsiktene. Ønsker du jobbe i f.eks privat næringsliv et mer rasjonelt valg. Ifht jobbsikkerhet og alternativer, vil master i sosialt arbeid og en godkjenning som klinisk sosionom gi grei lønn og varierte muligheter (primært i det offentlige). Anonymkode: ea520...a89 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, som jeg skrev over her, master i atferdsvitenskap Ts Anonymkode: 60c1f...c4f Hva tenker du å bruke den masteren til? Du må ha en faktisk plan om jobb, ikke bare velge en master du synes ser interessant ut… studietiden er kort, arbeidslivet er langt. Anonymkode: 61c8c...e6d 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar #15 Skrevet 3. februar Spør deg selv hva du ønsker å jobbe som, ikke hvilken utdannelse du skal ta. Spesielt ikke når det er utdannelser du vil streve med å få jobb etter å ha tatt. Master i adferdsvitenskap, hva tenker du du skal jobbe som da? Anonymkode: d07ce...8c4 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #16 Skrevet 3. februar Ja, jeg ønsker å ha mulighet til å jobbe med å forstå og endre menneskers liv. Enten det er innenfor skole, barnevern, institusjon, kriminalomsorgen etc. Tor jo begge utdanningene kan gi meg jobb innen for det. Anonymkode: 60c1f...c4f
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg ønsker å ha mulighet til å jobbe med å forstå og endre menneskers liv. Enten det er innenfor skole, barnevern, institusjon, kriminalomsorgen etc. Tor jo begge utdanningene kan gi meg jobb innen for det. Anonymkode: 60c1f...c4f Da er nok sosialt arbeid mye enklere å selge inn til arbeidsgiver, for det vet de hva er. Anonymkode: 61c8c...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #18 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, som jeg skrev over her, master i atferdsvitenskap Ts Anonymkode: 60c1f...c4f Hva skal du bruke denne til? Denne masteren retter seg i hovedsak mot forskningsrelatert arbeid. Hvis du ønsker å ta phD er det midt i blinken, men i arbeidslivet på individnivå er nok klinisk sosionom den beste veien å gå. Anonymkode: 615ac...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #19 Skrevet 3. februar meg over ^ Hvis du leser på studieplanen til atferdsvitenskap, ser du at mye av pensum er ren metode. Altså forskningsmetode, datainnsamling og akademisk skriving. Den forbereder deg til å bli phD kandidat i større grad. Anonymkode: 615ac...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar #20 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da er nok sosialt arbeid mye enklere å selge inn til arbeidsgiver, for det vet de hva er. Anonymkode: 61c8c...e6d De arbeidsgivere som er aktuelle med en master i atferdsvitenskap, vet hva det er. Å få jobb med min master i atferdsvitenskap var det enkleste i verden. Til TS. Fokuser på hva du vil jobbe med og utdann deg der etter. Anonymkode: d9bca...993 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå