Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tanker/ erfaringer? Tenker å ta mastergrad etterhvert

Anonymkode: 60c1f...c4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du å jobbe med og hvilken mastergrad vurderer du?

Anonymkode: f00f3...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Sosialt arbeid uten tvil.

Anonymkode: 615ac...4f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine fordommer: Tror sosionomer oftere får en tryggere jobb i offentlig sektor. Mens psykologer kan jobbe både i det offentlige og private der man også kan bli medeier eller starte eget, og står da friere, kan oppnå høyere lønn, men samtidig er kanskje jobben mindre trygg.

Anonymkode: 89698...484

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva ønsker du å jobbe med og hvilken mastergrad vurderer du?

Anonymkode: f00f3...1b7

Vet ikke helt hva jeg vil jobbe som. Enten master i sosialt arbeid eller master i atferdsvitenskap.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mine fordommer: Tror sosionomer oftere får en tryggere jobb i offentlig sektor. Mens psykologer kan jobbe både i det offentlige og private der man også kan bli medeier eller starte eget, og står da friere, kan oppnå høyere lønn, men samtidig er kanskje jobben mindre trygg.

Anonymkode: 89698...484

Man blir ikke psykolog av en bachelor i psykologi. Det må profesjonsstudie til for det.. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mariss@68 skrev (42 minutter siden):

Man blir ikke psykolog av en bachelor i psykologi. Det må profesjonsstudie til for det.. 

Jeg vet det. Tenker uansett å ta master i atferdsvitenskap hvis jeg velger psykologi..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sosio uten tvil - lettere å få jobb etterpå

Anonymkode: 1039f...4fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke elsker å lese tunge fagbøker på engelsk så hadde jeg gått for sosialt arbeid... Litt av det der og i psykologiemnet, men svært lite ifht hva jeg tror det er i en bachelor i psykologi 😅

Anonymkode: 9ddd8...097

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har snitt til å komme inn på psykologi profesjon ville jeg valgt noe annet som gir høyere lønn. Sivøk med organisasjonspsykologi til eksempel. Da kan du jobbe i næringslivet og tjene godt :)

Anonymkode: ffe4d...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke jobb med en bachelor i psykologi. Du må vurdere hvilken master du eventuelt ønsker og ta den fortløpende, skal det studiet ha noe for seg. 

Anonymkode: ea520...a89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du får ikke jobb med en bachelor i psykologi. Du må vurdere hvilken master du eventuelt ønsker og ta den fortløpende, skal det studiet ha noe for seg. 

Ja, som jeg skrev over her, master i atferdsvitenskap

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Det er en smule av en svadautdannelse, men master generelt bedrer jobbutsiktene. Ønsker du jobbe i f.eks privat næringsliv et mer rasjonelt valg.

Ifht jobbsikkerhet og alternativer, vil master i sosialt arbeid og en godkjenning som klinisk sosionom gi grei lønn og varierte muligheter (primært i det offentlige). 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Hva tenker du å bruke den masteren til? Du må ha en faktisk plan om jobb, ikke bare velge en master du synes ser interessant ut… studietiden er kort, arbeidslivet er langt. 

Anonymkode: 61c8c...e6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør deg selv hva du ønsker å jobbe som, ikke hvilken utdannelse du skal ta. Spesielt ikke når det er utdannelser du vil streve med å få jobb etter å ha tatt.

Master i adferdsvitenskap, hva tenker du du skal jobbe som da? 

Anonymkode: d07ce...8c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ønsker å ha mulighet til å jobbe med å forstå og endre menneskers liv.  Enten det er innenfor skole, barnevern, institusjon, kriminalomsorgen etc. Tor jo begge utdanningene kan gi meg jobb innen for det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg ønsker å ha mulighet til å jobbe med å forstå og endre menneskers liv.  Enten det er innenfor skole, barnevern, institusjon, kriminalomsorgen etc. Tor jo begge utdanningene kan gi meg jobb innen for det. 

Da er nok sosialt arbeid mye enklere å selge inn til arbeidsgiver, for det vet de hva er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts

Hva skal du bruke denne til? Denne masteren retter seg i hovedsak mot forskningsrelatert arbeid. Hvis du ønsker å ta phD er det midt i blinken, men i arbeidslivet på individnivå er nok klinisk sosionom den beste veien å gå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

meg over ^

Hvis du leser på studieplanen til atferdsvitenskap, ser du at mye av pensum er ren metode. Altså forskningsmetode, datainnsamling og akademisk skriving. Den forbereder deg til å bli phD kandidat i større grad.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da er nok sosialt arbeid mye enklere å selge inn til arbeidsgiver, for det vet de hva er. 

De arbeidsgivere som er aktuelle med en master i atferdsvitenskap, vet hva det er.

Å få jobb med min master i atferdsvitenskap var det enkleste i verden. 

Til TS. Fokuser på hva du vil jobbe med og utdann deg der etter.

Anonymkode: d9bca...993

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...