Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

For ett par uker siden sendte jeg inn søknad om å registrere ENK i Brønnøysundregisteret. Dagen før jeg fikk det godkjent gikk jeg til innkjøp av et lite parti varer som jeg planlegger å selge i nettbutikken min.

Det jeg lurer på, siden jeg kjøpte varene dagen før ENK mitt ble registrert, har jeg lov å selge varene, og at kvitteringen/bilaget blir godkjent i regnskapet? Tenker ikke på fradrag, men om det er tillatt.

Anonymkode: 37322...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. 

Anonymkode: 722a8...15e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Det går så fint. Husk å sett deg inn i lova og regler. Slik at du ikke får en skatte smell og slik da. 

Anonymkode: 89ba5...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går så fint. Husk å sett deg inn i lova og regler. Slik at du ikke får en skatte smell og slik da. 

Anonymkode: 89ba5...79f

Takk for svar

Ja for det står på Altinn at alle ordresedler må inneholde bedriftens navn og org.nr men det gjelder vel utgående fakturaer det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar

Ja for det står på Altinn at alle ordresedler må inneholde bedriftens navn og org.nr men det gjelder vel utgående fakturaer det.

Nei. Fradragsrett for mva krever bedriften som adressat. 

Anonymkode: 23bf2...e9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Fradragsrett for mva krever bedriften som adressat. 

Anonymkode: 23bf2...e9b

Vi beveger oss nå på siden av ts sitt spørsmål, og det er mulig jeg misforstår, men sier du at virksomhet ABC (f. eks. et AS) må stå som mottaker av en faktura for at ABC skal kunne motregne utgående mva?

Anonymkode: 25c5f...051

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...