Gå til innhold

Barnebursdag på lekeland osv, 7 år. Blir foreldre med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes det er mye å ha 13 gutter på 6-7 år alene med i lekeland. Pleier foreldre å bli med? 

Anonymkode: 38d29...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her har de fleste vært med i den alderen ja (og takk Gud for det 😅) men nå er jo foreldre forskjellig, så ingen garantier. Går an å skrive i invitasjonen at det er fint hvis noen av foreldrene har mulighet til å være til stede 

Anonymkode: bd729...adc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at etter skolestart er det sjelden foreldre bli med (og takk Gud for det, sier jeg! :ler: ). Få heller med deg en annen voksen eller to som du avtaler med på forhånd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en 6 års dag der nylig, en del foreldre ble der, og noen bare leverer.

jeg syns det går helt fint, jeg velger og bare å ha 1 time lek, og bursdagsrom 1 time. Det er mer en lenge nok, andre har jo bare fester på 90 min

Anonymkode: 11b79...004

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I første klasse var kanskje 50-60% av foreldrene med på bursdagsfeiringene, men det ble stadig færre og færre utover året. I 2 klasse har det sjeldent vært foreldre tilstede. 

Anonymkode: 11e9c...ebf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss er det ikke vært vanlig at foreldre er med når barna har startet på skolen. Men for vår del har det gått fint - vi har alltid feirer samlet med et par andre barn, og da blir det dertil flere voksne. 

Anonymkode: 157ac...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

7 år hadde det aldri falt meg inn å bli med. Min 4 åring er invitert på lekeland nå og da blir jeg med, men ikke etter det. Å ha ansvar for barn på lekeland er jo mye enklere enn hjemme, du trenger jo ikke passe sånn på, hva er det du trenger hjelp til? 

Anonymkode: 3ea34...f94

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss var ingen med da.

Anonymkode: 3ec2f...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ble de færreste foreldrene med da barna var blitt 7 år. 
Og de som var med, satt utenfor bursdagsrommet og snakket med hverandre. De passet ikke på barna sine. 
Men nå passet ikke vi så mange barn heller, når de var i lekelandet. Vi sto ved bursdagsrommet, og hadde jobben med å holde styr på dem under mat og kake. 

Ved henting sendte vi foreldrene inn på lekelandet for å finne eget barn.

Anonymkode: b1b30...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

7 år hadde det aldri falt meg inn å bli med. Min 4 åring er invitert på lekeland nå og da blir jeg med, men ikke etter det. Å ha ansvar for barn på lekeland er jo mye enklere enn hjemme, du trenger jo ikke passe sånn på, hva er det du trenger hjelp til? 

Vel kommer litt an på ungeflokken. Her var de over alle hauger, spinnville og ikke lett å få samlet de til å spise inne på bursdagsrommet f.eks. Fikk man hentet inn 2, så hadde 3 andre fløyet ut igjen. Ihvertfall greit å være 2-3 voksne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel kommer litt an på ungeflokken. Her var de over alle hauger, spinnville og ikke lett å få samlet de til å spise inne på bursdagsrommet f.eks. Fikk man hentet inn 2, så hadde 3 andre fløyet ut igjen. Ihvertfall greit å være 2-3 voksne. 

De hører vel innkallingen over høytaleren? Vi har vært to voksne på 10 gutter og det har alltid gått fint fra skolestart av… yngre enn det kan jeg skjønne er stress, men i skolealder har de jo vært på masse slike bursdager og kan rutinen på de…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her ble de færreste foreldrene med da barna var blitt 7 år. 
Og de som var med, satt utenfor bursdagsrommet og snakket med hverandre. De passet ikke på barna sine. 
Men nå passet ikke vi så mange barn heller, når de var i lekelandet. Vi sto ved bursdagsrommet, og hadde jobben med å holde styr på dem under mat og kake. 

Ved henting sendte vi foreldrene inn på lekelandet for å finne eget barn.

Anonymkode: b1b30...bcd

Skal man «passe på» en 7 åring på lekeland? Det hadde jeg aldri forventet. Hva skal man passe på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De hører vel innkallingen over høytaleren? Vi har vært to voksne på 10 gutter og det har alltid gått fint fra skolestart av… yngre enn det kan jeg skjønne er stress, men i skolealder har de jo vært på masse slike bursdager og kan rutinen på de…

Ja det hørte de sikkert, men om alle kommer er en annen ting. Ungeflokker kan som sagt være forskjellige i den alderen der. Den guttegruppa her har vært en håndfull ihvertfall til de ble 8 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan jo bestemme det. Skriv i invitasjonen at foreldre må være med, hvis du ønsker det. 

Anonymkode: 9b6d4...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal man «passe på» en 7 åring på lekeland? Det hadde jeg aldri forventet. Hva skal man passe på? 

Har sett flere som burde blitt passet på. Noen klatrer oppover skliene og på utsden av nettet. 

Anonymkode: 882ca...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var flere foreldre som var med her. Kan komme av at det er litt lang å kjøre hjem igjen, og ikke mye å finne på i nærheten. 

Jeg ville ha skrevet at det er fint om noen foreldre kan være med. Sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har de ikke regler for maks antall barn per voksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvilken innkalling over hvilken høyttaler? Det er ikke noe sånt på lekeland her vi bor. (Lite sted da, kan ha noe med det å gjøre.)

Her var det to voksne som ble værende  da jenta vår ble 7. Og så hadde svigermor insistert på å være til stede, da. Hun overtok kontrollen og vi slapp å være voksne og ansvarlige foreldre for barnet vårt og klassekameratene hennes ...

Anonymkode: b808b...b85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilken innkalling over hvilken høyttaler? Det er ikke noe sånt på lekeland her vi bor. (Lite sted da, kan ha noe med det å gjøre.)

Her var det to voksne som ble værende  da jenta vår ble 7. Og så hadde svigermor insistert på å være til stede, da. Hun overtok kontrollen og vi slapp å være voksne og ansvarlige foreldre for barnet vårt og klassekameratene hennes ...

Det er ikke noen innkalling over høyttaler her heller... Skjønner at de må ha det  de store lekelandene da. Der barna forsvinner inn  og man ser de ikke igjen. På vårt er det mer oversiktlig. Men det tar en stund å samle flokken. Og det bør absolutt være et par tre foreldre for å holde noenlunde kontroll. Dere er heldig som har svigermor som stiller opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noen innkalling over høyttaler her heller... Skjønner at de må ha det  de store lekelandene da. Der barna forsvinner inn  og man ser de ikke igjen. På vårt er det mer oversiktlig. Men det tar en stund å samle flokken. Og det bør absolutt være et par tre foreldre for å holde noenlunde kontroll. Dere er heldig som har svigermor som stiller opp. 

Joda, klart vi er heldig som har familie som gjerne stiller opp. Det er det hun vet å utnytte til sin fordel. Ulempen for min del er at hun oppfører seg som om hun er moren til oss alle tre. Og da på en arrogant og kontrollerende måte. Jeg liker dårlig å bli tilsidesatt og behandlet som  barnepiken til mitt eget barn. Men men, det er i grunn en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...