AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg syns vi sliter med kommunikasjonen i forholdet. Dvs, vi snakker godt sammen på overflaten, men jeg (som mange andre) er i utgangspunktet en person som har behov for å dele tanker og følelser med partneren, og behov for å bli sett og forstått, og møtt på en god måte. Vil gjerne møte partneren min på samme måte som jeg selv ønsker å bli møtt, men han er mer lukket, deler ikke så mye, sier ikke så mye om egne tanker og følelser, hverken om egne ting som pågår i hans liv, eller ang det som omhandler oss to, hvilke følelser han har for meg og oss, hva han ser for seg i fremtiden, hva han liker ved meg eller evt hva han føler han trenger mer/mindre av/annerledes i forholdet. Alt sånt som jeg føler er helt grunnleggende å kunne snakke om i forholdet, for å kunne vokse stadig mer sammen. Når jeg prøver å dele, så lytter han, men han svarer så kort og virker så uinteressert at jeg har sluttet å dele. Er det mulig å øve på å endre dette? Jeg har prøvd noen ganger, og det kan virke som han hører og forstår litt hva jeg mener, men så skjer det ingen endring i etterkant av samtalene. Har dere noen tips og råd til hvordan vi kan klare å endre dette? Noen lignende historier der ute hvor dette har bedret seg over tid og med øvelse? Anonymkode: 29892...c92 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Prøv å utfordre han. Spør han om spørsmål, og følg opp med flere spørsmål om det kommer korte svar. Få han til å forklare seg. Men jeg frykter at denne tausheten hans er såpass inngrodd at jeg ikke har tro på at det vil endre seg nå. Anonymkode: 24ac4...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du vil med andre ord at han skal endre seg? Min mann er som du beskriver, men istedenfor å endre han lærte jeg meg å se hvilke måter og hvordan han viser følelser. Det er ikke med prat og det har jeg godtatt. Anonymkode: 858e4...05b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden nei du får ikke endrer en annen person.. sånn er han, taket it or leave it🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Prøv å utfordre han. Spør han om spørsmål, og følg opp med flere spørsmål om det kommer korte svar. Få han til å forklare seg. Men jeg frykter at denne tausheten hans er såpass inngrodd at jeg ikke har tro på at det vil endre seg nå. Anonymkode: 24ac4...840 God idé, det skal jeg prøve. Anonymkode: 29892...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du vil med andre ord at han skal endre seg? Min mann er som du beskriver, men istedenfor å endre han lærte jeg meg å se hvilke måter og hvordan han viser følelser. Det er ikke med prat og det har jeg godtatt. Anonymkode: 858e4...05b Det er mye fokus på at man ikke skal/kan endre den andre i et forhold. Jeg tenker heller at det ikke er snakk om at den ene skal endre den andre, men at man skal utvikle seg sammen. Vi er jo alle ulike, og har ulike behov. Noen behov er helt grunnleggende, andre kan man fint tåle å legge til side. Så må man sammen finne ut av dette da, gi og ta litt begge veier, sammen finne ut hva som kan fungere for begge, og øve på å få til det. Vi utvikler oss som mennesker gjennom hele livet, vi blir påvirket av partnere, venner, familie og kolleger, av hva som skjer med oss «, hvilke utfordringer vi går gjennom osv. Hvorfor ikke prøve å endre litt på enkelte sider ved seg selv for å kunne møte partneren bedre? Er det ikke sånn gode partnerskap utvikles? Eller mener du man bare har to valg, enten godta tingenes tilstand, eller forlate forholdet? Anonymkode: 29892...c92 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden monican94 skrev (2 timer siden): nei du får ikke endrer en annen person.. sånn er han, taket it or leave it🤷🏼♀️ Hva tenker du om det jeg skrev i dette innlegget? AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mye fokus på at man ikke skal/kan endre den andre i et forhold. Jeg tenker heller at det ikke er snakk om at den ene skal endre den andre, men at man skal utvikle seg sammen. Vi er jo alle ulike, og har ulike behov. Noen behov er helt grunnleggende, andre kan man fint tåle å legge til side. Så må man sammen finne ut av dette da, gi og ta litt begge veier, sammen finne ut hva som kan fungere for begge, og øve på å få til det. Vi utvikler oss som mennesker gjennom hele livet, vi blir påvirket av partnere, venner, familie og kolleger, av hva som skjer med oss «, hvilke utfordringer vi går gjennom osv. Hvorfor ikke prøve å endre litt på enkelte sider ved seg selv for å kunne møte partneren bedre? Er det ikke sånn gode partnerskap utvikles? Eller mener du man bare har to valg, enten godta tingenes tilstand, eller forlate forholdet? Anonymkode: 29892...c92 Anonymkode: 29892...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Har ikke noen veldig gode tips uten om å fortsette og dele og forsøke å få han til å åpne seg. JEg har samme behov som deg, men mannen var innesluttet og det endte til slutt med at vi skled mer og mer bort fra hverandre fordi jeg ga opp å ta de samtalene. Så da ble det til slutt slutt. Anonymkode: d0cf5...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden monican94 skrev (2 timer siden): nei du får ikke endrer en annen person.. sånn er han, taket it or leave it🤷🏼♀️ Mener du at folk ikke kan endre seg? Våre erfaringer former oss som personer. Man lærer hele tiden mens man lever. Har man utfordringer og dårlige sider kan man lære nye metoder å håndtere ting på. Det er bare sunt. Anonymkode: 88d8d...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ikke noen veldig gode tips uten om å fortsette og dele og forsøke å få han til å åpne seg. JEg har samme behov som deg, men mannen var innesluttet og det endte til slutt med at vi skled mer og mer bort fra hverandre fordi jeg ga opp å ta de samtalene. Så da ble det til slutt slutt. Anonymkode: d0cf5...5e6 Så leit at det tok slutt😔 Men det er jo gjerne den veien det går hvis man ikke klarer å snakke sammen på en måte som gjør at forholdet utvikler seg og nærheten vokser. Det er helt essensielt å føle på den nære kontakten og støtten i den andre, og tryggheten til å dele alt man har behov for å dele, og vite at man møter forståelse og validering, og kjærlighet. Anonymkode: 29892...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mener du at folk ikke kan endre seg? Våre erfaringer former oss som personer. Man lærer hele tiden mens man lever. Har man utfordringer og dårlige sider kan man lære nye metoder å håndtere ting på. Det er bare sunt. Anonymkode: 88d8d...40c Helt enig😊 Anonymkode: 29892...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå