AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar Min søster prøver å gå ned i vekt. I det siste har hun holdt på med intermitted fasting. Hun spiser verken middag eller frokost. Spiser kun et måltid 13-14 tida. Føler hun seg sulten igjen kan hun spise litt frukt på kvelden. Ellers er hovedmåltidet kun en gang om dagen. Hun er hjemmeværende pga små vann. Mamma er bekymrt for hva dattera hennes gjør. Er dette greit??? Anonymkode: 96044...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaconPotet Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Greit ja Men hun må jo ha elendig energi og hun risikerer å gå opp igjen med engang om / hvis hun skal begynne å spise "normalt" igjen. Det sies at kroppen i en god stund vil hige etter den største størrelsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Det kommer jo an på hvor mye og hvor riktig mat hun får i seg på det måltider da. Kroppen tilpasser seg, slik at hun ikke nødvendigvis blir slapp. Jeg spiser 2 måltider, og har et mer stabilt blodsukker og tenker mindre på mat. Fungerer godt for meg. Anonymkode: 4e8e1...274 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar Kommer helt an på hva hun spiser når hun først spiser. Anonymkode: edd76...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Det hele koker egentlig ned til om hun får i seg tilstrekkelig med kalorier og næringsstoffer på det ene måltidet hun spiser(som skal godt gjøres egentlig). Hun bør i alle fall ta kosttilskudd. For det aller fleste er dette heller ikke mulig å opprettholde over tid, så de fleste vil sprekke lenge før det blir farlig. Anonymkode: 976f0...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Jeg tenker det går bra. Vi mennesker har jo drevet med jakt og sanking, og ikke spist ørten måltider om dagen. Det er jo fordi vi har alt tilgjengelig. Skal man ned i vekt må man leve på kaloriunderskudd og de første kiloene er motiverende. Hvor lenge man kan leve på et måltid og få i seg det man trenger er kanskje diskutert. Jeg er en person som fint kan gjøre det uten å merke noe særlig. Jeg må huske å spise for får sjelden skikkelig sult følelse. Drikker mye væske da, så mulig det er derfor. Anonymkode: d855c...4dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:59 #7 Del Skrevet mandag kl 06:59 Det kommer helt an på hva hun spiser i det ene måltidet. Hvis hun stapper innpå næringsfattig industrimat full av frøoljer og andre tilsetningsstoffer, er det ikke bra. Guffer hun innpå grønnsaker, egg, kjøtt, fisk, nøtter olivenolje og animalsk fett, er det suverent. Hvis hun i løpet av dagen greier å bevege seg 10.000 skritt, ville opplegget ha fungert strålende. Anonymkode: e31aa...14d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:15 #8 Del Skrevet mandag kl 07:15 Opplegget med å spise hver fjerde time er gammeldags og fungerer langt i fra for alle. For mange så blir dette vanskelig da det kan føre til mye tanker om maten. Blodsukkeret vil også bli ujevnt for mange. Å faste fungerer for mange fordi når man spiser sjeldent så er sjansene mindre for å overspise og blodsukkeret fyker ikke opp og ned. Men hun må selvfølgelig få i seg det hun trenger i løpet av det måltidet. Jeg mener det ikke er så vanskelig om hun planlegger og har litt kompetanse. Anonymkode: 314e9...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet mandag kl 07:22 #9 Del Skrevet mandag kl 07:22 Merkelig å spise frukt senere på kvelden. Da har man ødelagt fastingen. Mange bruker denne metoden for å gå ned. Jeg bruker 16/8. faster 16 timer fasting med spisevindu i 8 timer. Faktisk så spiser jeg lunsj og middag. Dropper mer mat. Høres litt ut som hun gjør det samme, bare at hun spiser lunsj senere og frukt som du sier. Hun orker kun dette en periode av livet. Er hun overvektig da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:54 #10 Del Skrevet mandag kl 07:54 Hmmmmmm skrev (28 minutter siden): Merkelig å spise frukt senere på kvelden. Da har man ødelagt fastingen. Mange bruker denne metoden for å gå ned. Jeg bruker 16/8. faster 16 timer fasting med spisevindu i 8 timer. Faktisk så spiser jeg lunsj og middag. Dropper mer mat. Høres litt ut som hun gjør det samme, bare at hun spiser lunsj senere og frukt som du sier. Hun orker kun dette en periode av livet. Er hun overvektig da? Jeg har gjort som du beskriver et par år nå. Er nede på samme vekt som jeg hadde for 40 år siden og er aldri sulten. Hører kanskje med at jeg har kutta ut fabrikkmaten og lager maten min sjøl, fra råvarer. Anonymkode: e31aa...14d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:02 #11 Del Skrevet mandag kl 08:02 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min søster prøver å gå ned i vekt. I det siste har hun holdt på med intermitted fasting. Hun spiser verken middag eller frokost. Spiser kun et måltid 13-14 tida. Føler hun seg sulten igjen kan hun spise litt frukt på kvelden. Ellers er hovedmåltidet kun en gang om dagen. Hun er hjemmeværende pga små vann. Mamma er bekymrt for hva dattera hennes gjør. Er dette greit??? Anonymkode: 96044...9ae Kommer jo mye an på HVA hun spiser til det måltidet. Periodisk faste kan være fint og effektivt, men om man spiser kun 1 g om dagen over lengre tid MÅ jo det måltidet dekke nødvendig næring. Og det krever at man vet hva man gjør. Skjønner at mor er bekymret. Men er det typ 14 dager går det sikkert bra liksom. Som en varig livsstil blir det krevende. Anonymkode: 51973...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:08 #12 Del Skrevet mandag kl 09:08 Er ikke bekymret. Tvert imot er dette sunt for kroppen . Kroppen slipper å fordøye mat hele dagen og hele natten. Men alt beror på hva hun spiser når hun spiser. Anonymkode: 42356...1df 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:30 #13 Del Skrevet mandag kl 09:30 Helsemessig er det helt uproblematisk å spise en gang om dagen, og her spiser hun i tillegg noe småtteri i tillegg hvis hun blir plagsomt sulten. Det gjør ingen verdens ting, det er bare annerledes enn din mor er vant til. Så er det selvfølgelig nødvendig å passe på at man får i seg det man trenger, men det gjelder ikke de som spiser en gang om dagen mer enn andre. Anonymkode: 8efdd...606 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:04 #14 Del Skrevet mandag kl 10:04 For en overvektig voksen person er dette absolutt ikke farlig. Om det er den lureste måten ift livsstilsendring på sikt er kanskje en annen sak. Anonymkode: c2493...6e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:42 #15 Del Skrevet mandag kl 17:42 Hvorfor spiser hun frukt på kvelden? Det høres jo rart ut, er dette en del av en gjennomtenkt diett? ellers går det helt fint og spise et måltid om dagen, så lenge måltidet er riktig satt sammen. Går jo an og spise 2 om dagen om hun blir sulten på kvelden, det vil allikevel gi lang faste periode. Men frukt? Anonymkode: 2d5a3...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:15 #16 Del Skrevet mandag kl 19:15 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Min søster prøver å gå ned i vekt. I det siste har hun holdt på med intermitted fasting. Hun spiser verken middag eller frokost. Spiser kun et måltid 13-14 tida. Føler hun seg sulten igjen kan hun spise litt frukt på kvelden. Ellers er hovedmåltidet kun en gang om dagen. Hun er hjemmeværende pga små vann. Mamma er bekymrt for hva dattera hennes gjør. Er dette greit??? Anonymkode: 96044...9ae Om hun spiser frukt på kvelden så har hun ødelagt fasten. OMAD er 1 måltid for dagen, utenom dette måltidet er det KUN vann, svart kaffe, vanlig te man kan drikke. Alt annet inntak ødelegger fasten. Dette kan hun lett google. Det er mange ulike måter å faste på som 16:8 (da spiser man i 8 timer fra f.eks kl 12-20.00 og faster resten), 5:2 (da spiser man som man vil 5 dager, og kun 500 kalorier i 2 dager) 12:12 osv. Kanskje hun bør prøve en av disse i stedet. Hvis hun ender opp med å spise frukt, så er ikke OMAD for henne. Anonymkode: 7f079...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:24 #17 Del Skrevet mandag kl 19:24 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har gjort som du beskriver et par år nå. Er nede på samme vekt som jeg hadde for 40 år siden og er aldri sulten. Hører kanskje med at jeg har kutta ut fabrikkmaten og lager maten min sjøl, fra råvarer. Anonymkode: e31aa...14d Samme her. Mye mer energi gjennom arveidsdagen også! Får aldri lenger denne knekken rundt kl. 14-15. Anonymkode: fa4f3...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omine Skrevet mandag kl 19:28 #18 Del Skrevet mandag kl 19:28 Jeg prøver også dette men blir så innmari sulten. Klarer ikke å stå i mot sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:28 #19 Del Skrevet mandag kl 19:28 Jeg spiser normalt to måltid. Enkelte dager blir det bare ett. Innimellom flere også, tilpasser meg sosiale settinger om jeg er med andre. Har ikke forhold til å "bryte fasten" og slikt enkelte skriver om her. Det er jo ikke farlig i det hele tatt. Har aldri gjort dette for diett eller noe slik, er bare slik jeg trives, og føler at kroppen har det best med. Anonymkode: 4b2ec...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:37 #20 Del Skrevet mandag kl 19:37 Jeg kjørte dette opplegget fra jeg var 18 til jeg var 32, 186 Cm og 70 +-2 Kg, så kom det unger og jeg måtte legge om stilen, jobbe mindre og ha regelmessige måltider, gikk opp 20 Kg på 20 år. Anonymkode: 845c1...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå