Gå til innhold

Utleie og utbedringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leier ut en leilighet som jeg må utføre noen utbedringer på. Sliter litt med å få kontakt med leietakere og tolker det nesten som at de er litt oppgitt over situasjonen. Dette er første gang med utbedringer og det er også utbedringer av kortvarig art.
Noen innspill til hvordan jeg kan føre dialog med de? Ønsker å ivareta et godt forhold

Anonymkode: ce54d...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 20.55):

Jeg leier ut en leilighet som jeg må utføre noen utbedringer på. Sliter litt med å få kontakt med leietakere og tolker det nesten som at de er litt oppgitt over situasjonen. Dette er første gang med utbedringer og det er også utbedringer av kortvarig art.
Noen innspill til hvordan jeg kan føre dialog med de? Ønsker å ivareta et godt forhold

Hvilke utbedringer er det snakk om og hvorfor er de oppgitt hvis det blir utbedret?

Virker rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 20.55):

Hva slags tidsaspekt snakker du om her, dager, uker? Jeg ville lagt et brev i postkassen om de ikke svarer på anrop og meldinger  på telefon eller e-post.

Noen har veldig merkelige forventinger til leietakere og "maser" etter en dag eller to. Det er kort.

Er det skadebegrensende arbeid som haster grunnet f.eks. en vannskade kan du ta deg inn uten kontakt, ellers får du bare ha litt tålmodighet. Går det vesentlig tid uten svar så hadde jeg begynt å lure, men et par uker er ikke vesentlig tid. Selv kan jeg fint være borte et par uker, som en ferietur, og kunne gått en stund uten å svare huseier eller andre på henvendelser jeg ikke anser som viktige/som haster.

Anonymkode: d6165...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...