Gå til innhold

Jeg sa jeg elsker deg, han visste ikke..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har vært sammen i litt over et halvt år, voksne i 40 årene med barn fra før osv. Igår følte jeg at jeg ville fortelle han at jeg elsker han. Vi har sagt glad i deg hele tiden frem til nå. Etter jeg sier det sier han, hvordan vet jeg at jeg elsker noen.. jeg sier hvis det ikke er det umiddelbare responsen tilbake så gjør du ikke det. Han sier han aldri har sagt det til noen før. Han vet ikke hvordan han kan kjenne den følelsen fra å være glad i noen. Han sier han ikke elsker meg ennå. Det er forså just helt ok at han sier dette. Det var helt fin stemning og han var glad og rørt at jeg sa det til han. Det jeg lurer på er om det er mulig at han kommer til å føle det når han aldri har sagt det til noen og heller ikke gjør det nå. Når man er så gammel som vi er så virker det rart for meg. Noen tanker? 

Anonymkode: 5d9a6...c7a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan også syns det er vanskelig å skille de to fra hverandre. Å være glad i noen vs. å elske noen. Jeg nærmer meg 40 år jeg også. Jeg veit ikke om det er rart eller ikke😅😣

Hvordan skiller man de to fra hverandre?

Anonymkode: 6fe79...755

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når man elsker noen, så gjør man det livet ut, man er villig til å ofre ganske mye og litt til for personen. Ellers er man bare glad i personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg elsker noen for første gang i livet nå. (Utenom barna mine) 

Jeg har sagt det til tidligere partnere, og aldri skjønt forskjellen. Har kjent forelskelse og glad i. Men ikke forstått hva elske har vært. Jeg tror jeg begynner å skjønne det nå. Det er vel at jeg ønsker han så inderlig vel og godt, at om det så hadde vært uten meg hadde det ikke vært så viktig, bare han hadde fått det bra. Jeg vet ikke hva godt jeg kan gjøre for han, jeg vil gjøre livet hans lettere, bedre, gi han glede osv. Føles på en sånn måte som at jeg uten å tvile hadde kastet meg foran en buss for ungene mine. 

Anonymkode: 4fae5...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg har sagt til noen at jeg elsker dem har det vært for at jeg ikke har klart å la være å si det.

Anonymkode: 8c82b...91c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så viktig å definere. Spesielt når man er godt voksen.. Man har valgt flere andre mennesker underveis og elsket og det har gått over etc. Men vet at livet er en runddans og hva følelsene heter er ikke så farlig så lenge de er rett for situasjonen, hvis det gir mening.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og har aldri elsket en mann. 

Jeg har vært i forhold og vært forelsket og hatt kjemi, men har aldri elsket noen. Har ikke skjønt hvordan det er.

Inntil jeg fikk ungen min. Da var det som å se lyset.

Ble skilt og var alenemor i en alder av 40.

Så møtte jeg kjæresten min og først med han forsto jeg hva ekte kjærlighet mellom en mann og kvinne var.

Det tok meg 7 mnd og da fortalte jeg det til han. 

Han hadde opplevd det før, men vi hadde pratet om det tidligere og for han hadde tatt noen år før han visste.

Han visste det like raskt som meg og det var det.

Nå skal vi kjøpe hus sammen ♥️ 

Anonymkode: 26c59...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i litt over et halvt år, voksne i 40 årene med barn fra før osv. Igår følte jeg at jeg ville fortelle han at jeg elsker han. Vi har sagt glad i deg hele tiden frem til nå. Etter jeg sier det sier han, hvordan vet jeg at jeg elsker noen.. jeg sier hvis det ikke er det umiddelbare responsen tilbake så gjør du ikke det. Han sier han aldri har sagt det til noen før. Han vet ikke hvordan han kan kjenne den følelsen fra å være glad i noen. Han sier han ikke elsker meg ennå. Det er forså just helt ok at han sier dette. Det var helt fin stemning og han var glad og rørt at jeg sa det til han. Det jeg lurer på er om det er mulig at han kommer til å føle det når han aldri har sagt det til noen og heller ikke gjør det nå. Når man er så gammel som vi er så virker det rart for meg. Noen tanker? 

Anonymkode: 5d9a6...c7a

Litt over 6 mnd?? Det er tidlig for å vite

.. tenker jeg. 

Anonymkode: ad5e1...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt over 6 mnd?? Det er tidlig for å vite

.. tenker jeg. 

Ikke for oss. Vi visste raskt at det vi hadde var noe unikt.

Det var øyeblikkelig som å komme hjem når vi var sammen.

Etter 14 mnd er vi på husjakt sammen og alle som kjenner oss, både venner og familie, sier det er som om vi har vært sammen for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke for oss. Vi visste raskt at det vi hadde var noe unikt.

Det var øyeblikkelig som å komme hjem når vi var sammen.

Etter 14 mnd er vi på husjakt sammen og alle som kjenner oss, både venner og familie, sier det er som om vi har vært sammen for alltid.

Høres ikke helt sunt ut det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ikke helt sunt ut det heller. 

Det må du gjerne mene ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det sånn at jeg ikke klarer å kjenne på nok trygghet til å elske noen, før jeg vet at vedkommende elsker meg. To ganger har jeg opplevd at den jeg var sammen med var den første til å si det, og etter det fikk følelsene mine mulighet til å blomstre. Men det er bare med den siste, min nåværende, at jeg er skikkelig trygg og virkelig elsker han, fordi det ikke bare er ord fra han, men også handlinger.❤️

Anonymkode: f14a1...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjent noe som har gjort at jeg har sagt jeg elsker deg til en partner..glad i ja..elsker nei...

Anonymkode: efedf...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det må du gjerne mene ☺️

Men det betyr ikke at det er det for dere. Meg hadde det nok ikke gått med. Dere er heldige som fant hverandre på den måten. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...