Gå til innhold

Psykisk sjuk bekjent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag har eg prøvd å vere klok, og har fjerna ein bekjent som venn/følger både på face og Instagram. Vi er like gamle, bur i samme  bygd, og har sjølsagt av og til møtt kvarandre på ulike arenaer. Lite dei siste åra. Heldigvis. Vi hadde kvar sin vennekrets i ungdomsåra, og eg har alltid kjent på at ho ikkje syns eg var kul eller viktig etc. Det levde eg godt med.  For nokre veker sidan fekk eg ei melding der ho kom med ei usammenhengende historie om noko eg skulle ha gjort for mange år sidan, og ho skjelte meg ut. Eg svarte rolig, lurte på kva ho tenkte på, for eg forstod ikkje heilt. Fekk ikkje svar på det.

I dag passerte vi kvrandre på bensinstasjonen, i kvar sin bil. Eg såg det var ho, og ho viste finger til meg før ho køyrde. 

Eg har hatt så innmari lyst til å oppsøke henne, ta kontakt på sosiale medier eller anna, for å starte ein argumentasjon. Og eg veit at det er dumt og lite vits, for ho har tidlegare vore sjuk, psykisk, og eg reknar med at ho er dårlig igjen. Har vel slutta å ta medisinen sin. 

Så eg har fjerna fristelsen, og ho er ikkje lenger synlig for meg på sosiale medier. Eg satser på at dette er voksent gjort😄 Men eg har fremdeles lyst til å oppsøke henne for å spørre om ho er heilt idiot.🤪

Anonymkode: afb54...7a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sitat

Det er nok best å fortsette å ignorere og overse denne personen. 

Anonymkode: 23d7b...f0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste er å la det gå, såfremt du er frisk psykisk selv. 

Anonymkode: 4ab4c...040

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok best å fortsette å ignorere og overse denne personen. 

Anonymkode: 23d7b...f0e

Ja;) Men det er veldig vanskelig! Håper at fjerning frå sosiale medier vil hjelpe etterkvart. Foreløbig sit eg på hendene mine og prøver å la vere å gjere noko dumt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det beste er å la det gå, såfremt du er frisk psykisk selv. 

Anonymkode: 4ab4c...040

Det er eg heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreløbig sit eg på hendene mine og prøver å la vere å gjere noko dumt.

I morgen har det roet seg ned og da er du gjerne glad du ikke gjorde noe konfronterende.

Anonymkode: 81bba...2b0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva er det med psykisk sykdom du ikke forstår? Mennesket er sykt, ikke normal. Vis litt modenhet.

Anonymkode: 2c029...918

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg unna gale mennesker. Noen av dem er farlige.

Anonymkode: fb538...d57

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja;) Men det er veldig vanskelig! Håper at fjerning frå sosiale medier vil hjelpe etterkvart. Foreløbig sit eg på hendene mine og prøver å la vere å gjere noko dumt.

Hvorfor er det vanskelig å unngå et tydelig psyksik sykt menneske? Det er ikke noe et normalt fungerende menneske finner provoserende, det her, ts. 

Du beskriver noe som oppriktig plager deg i innlegget ditt. Men det er rene bagateller som egentlig ikke bør plage deg. (om det ikke plaget deg ville du ikke laget en sak på kg om det, ville du..)

Anonymkode: cd9d2...1fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med psykisk sykdom du ikke forstår? Mennesket er sykt, ikke normal. Vis litt modenhet.

Eg prøver jo;) nettopp fordi eg reknar med at det er psykisk sjukdom er er grunnen til at ho oppfører seg som ein idiot. Men det er hardt når ho framstår som heilt normal i andre situasjoner. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det vanskelig å unngå et tydelig psyksik sykt menneske? Det er ikke noe et normalt fungerende menneske finner provoserende, det her, ts. 

Du beskriver noe som oppriktig plager deg i innlegget ditt. Men det er rene bagateller som egentlig ikke bør plage deg. (om det ikke plaget deg ville du ikke laget en sak på kg om det, ville du

Nei. For det plager meg å bli skjelt ut. Eg er ikkje vant til det. Og eg syns det er urettferdig. Likevel prøver eg å unnskylde oppførselen med psykiatri.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, jeg hadde blitt tedd Hvis en tilfeldig bekjent plutselig begynte å skrive aggressive meldinger og viser meg fingeren. Hold deg langt unna

Anonymkode: 924f1...533

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Wow, jeg hadde blitt tedd Hvis en tilfeldig bekjent plutselig begynte å skrive aggressive meldinger og viser meg fingeren. Hold deg langt unna

Anonymkode: 924f1...533

Ja, eg trur nok at det eg føler er ein god mix av frustrasjon og redsel. 

Eg veit at ho har vore aggressiv mot andre før, og har hatt episoder med ubehagelig oppførsel mot fleire. Så no er eg kanskje i "skuddsona" til dama.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har eg prøvd å vere klok, og har fjerna ein bekjent som venn/følger både på face og Instagram. Vi er like gamle, bur i samme  bygd, og har sjølsagt av og til møtt kvarandre på ulike arenaer. Lite dei siste åra. Heldigvis. Vi hadde kvar sin vennekrets i ungdomsåra, og eg har alltid kjent på at ho ikkje syns eg var kul eller viktig etc. Det levde eg godt med.  For nokre veker sidan fekk eg ei melding der ho kom med ei usammenhengende historie om noko eg skulle ha gjort for mange år sidan, og ho skjelte meg ut. Eg svarte rolig, lurte på kva ho tenkte på, for eg forstod ikkje heilt. Fekk ikkje svar på det.

I dag passerte vi kvrandre på bensinstasjonen, i kvar sin bil. Eg såg det var ho, og ho viste finger til meg før ho køyrde. 

Eg har hatt så innmari lyst til å oppsøke henne, ta kontakt på sosiale medier eller anna, for å starte ein argumentasjon. Og eg veit at det er dumt og lite vits, for ho har tidlegare vore sjuk, psykisk, og eg reknar med at ho er dårlig igjen. Har vel slutta å ta medisinen sin. 

Så eg har fjerna fristelsen, og ho er ikkje lenger synlig for meg på sosiale medier. Eg satser på at dette er voksent gjort😄 Men eg har fremdeles lyst til å oppsøke henne for å spørre om ho er heilt idiot.🤪

Jeg skjønner fristelsen, men greia er at om du oppsøker henne så vil det eskalere situasjonen. En del psykisk syke blir veldig selvsentrerte og mangler litt forståelsen for at andre reagerer - det er dem mot verden. Det beste for deg, det tryggeste for deg, er å trekke deg unna og ikke eskalere situasjonen. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blått skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner fristelsen, men greia er at om du oppsøker henne så vil det eskalere situasjonen. En del psykisk syke blir veldig selvsentrerte og mangler litt forståelsen for at andre reagerer - det er dem mot verden. Det beste for deg, det tryggeste for deg, er å trekke deg unna og ikke eskalere situasjonen. 

Ja, hør på dette ts. Du vet ikke hva hun kan finne på om du konfronterer henne. I hennes hodet så er det da gjerne "krig", eller "game on, nå skal jeg ta deg" tankegang. Hun har tydeligvis dårlig impulskontroll. Så vær forsiktig. Bare ignorer og så får hun fokus på noe annet om en stund.

Anonymkode: 81bba...2b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Let it go, let it go...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så skjønner du kanskje hvorfor hun ble ‘psykisk syk’ da. Hehe. 

Anonymkode: 576f1...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Reaksjonen din er egentlig helt normal. Selvfølgelig vil man kjenne at dette er urettferdig. De fleste vil havne i forsvarsposisjon og prøve å beskytte seg selv når de blir angrepet, og de fleste vil forsøke å stå opp for seg selv når de blir beskyldt for ting de ikke har gjort. Det er sunt å instinktivt reagere med at "dette er ikke greit".

Jeg ser jo også at du valgte å være spørrende og nysgjerrig til å begynne med, som jeg synes var klokt av deg. Når du da ikke fikk svar, og "mistet" muligheten til å rette opp i løgnene så skjønner jeg at du føler deg plaget. Men som du selv har funnet ut, så skal du ikke agere på behovet for å stå mer opp for deg selv, nettopp fordi dette er en psykisk syk person og du kan ende opp med større konsekvenser.

Så ja, jeg synes du har taklet dette helt fint, og vil derfor bare si at jeg forstår deg veldig godt. Det er lov å bli provosert, og du tar jo til syvende og sist gode valg her. Hva hun tenker om deg og hva hun har fått for seg definerer ikke deg på noen måte. Håper du kan finne trøst i at det ikke spiller noen rolle hva hun synes.

Anonymkode: 4b382...8f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner du andre som kjenner henne? Spør de om de vet hvordan det går med henne? Vanskelig situasjon, hvis hun får snusen i at du har spurt om henne kan det fort spinnes til beskyldninger om at du jakter på sladder eller noe sånt.

Anonymkode: a4a77...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner du andre som kjenner henne? Spør de om de vet hvordan det går med henne? Vanskelig situasjon, hvis hun får snusen i at du har spurt om henne kan det fort spinnes til beskyldninger om at du jakter på sladder eller noe sånt.

Anonymkode: a4a77...e49

Ein kollega har fått litt lignende melding, så det er sannsynligvis fleire som har opplevd det samme. Men eg spør ikkje andre enn dei eg er nærast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste husker ikke alt galt de har gjort i ungdomstiden. Det kan godt være du har glemt det TS. Har du sett Do revenge? Eller Heartbreak high? Jeg vedder på at det noen shady jenter har gjort noe mot deg som de ikke husker selv. Det er derimot suspekt at hun ikke vil svare på spørsmålene dine. Kanskje hun ble fornærmet for at du ikke husket det

Anonymkode: f1d7e...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...