AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hunden er 8 mnd gammel og har vært vant til å ligge i bur. Plutselig ved ca 6 mnd alder skjedde det et eller annet som gjorde at han ikke klarte å finne roen i buret lengre. Han aksepterer buret og ligger rolig der på natta og innimellom på dagen når vi er tilstede, men trenger å kunne ligge der mens vi er på skole/jobb. Har nå kjøpt kong som vi har fryst leverpostei i som et forsøk på å avlede. Trenger noen tips til hvordan kjapt få han tilvent til å ligge i buret alene på dagtid. Anonymkode: 5bc78...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Huff, stakkars hund som må tilbringe både natt og dag i bur. De har jo behov for å endre underlaget de ligger på i forhold til varme og velvære. Hvordan løser dere det med bur? Anonymkode: 586d8...2fb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Veldig mye i buret den hunden din...natt, dag og hva er igjen? Anonymkode: 401ef...e1c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Kan dere ikke heller ordne et rom hunden kan være på? Alt for liten plass for en hund å være i bur både natt og dag. Nitrist er det.... Her går hunden fritt rundt der den vil hele døgnet. Veldig rolig og fin. Anonymkode: eaba8...5d4 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Lurer på om jeg skal stenge deg inn i et bur, natt og dag, TS. Hva er det slags hundehold? Anonymkode: 401ef...e1c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Her sover hundene under trappa i stua, med grind foran, men det er GOD plass, det er både vann, gulv, madrass, teppe osv, om natta. Rett og slett fordi vi har soverom rett innenfor stua og ikke får sove når de tasser rundt. Når vi er på jobb har de tilgang til hele huset. En hund kan ikke være i bur 8-9 timer om dagen mens du er på jobb og tilsvarende om natta. Det går ikke. Anonymkode: 7fc92...021 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Kanskje dere kan grave ett hull i kjelleren som hunden kan bo i? "It rubs the lotion on it's skin, or else it gets the hose again..." Anonymkode: 77daf...5a5 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor trenger den å være i buret på dagtid? Den kjeder seg sikkert forferdelig inni der. Den bør jo få tasse litt rundt, kikke litt i vinduer osv. Det gjør min, hun lever sitt hemmelige liv når jeg er borte fra henne, og jeg liker tanken på at hun er fri. En dag hadde jeg glemt å låse ytterdøren, da lå hun og solte seg i hagen mist på dagen 😆 (hun kan åpne dører..) Anonymkode: 7b5e1...f23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg vet ikke. Jeg fikk det bare til. Men jeg har en liten hund da. Han ble stressa når han skulle passe på store områder. Tissa seg ut og du så tydelig at han ikke trivdes. Så han roet helt ned når han var i buret. No har min datter kjøpt seg hund. Der ligger den på rommet hennes og har tilgang til hele rommet. Hun sier han er så urolig. De få gangene jeg passer han så ligger han i buret. Og han er helt rolig til vi står opp om morgen. Og er blid og fornøyd. Så jeg vet ikke jeg. Noen hunder trives i buret da. Anonymkode: 02d87...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor så mye bur? La den heller ligge i en egen seng om natten. Lukk/lås dører til soverom etc. så den kan bevege seg fritt i huset på dagtid? Stakkars hund som må ligge i bur en hel arbeidsdag! Skjønner godt at den er misfornøyd… Har aldri brukt bur på våre hunder, så lenge de får en egen plass de kan trekke seg unna på er bur unødvendig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Det høres ut som om hunden tilbringer mye tid i buret. Trenger den å være i bur når dere er på skole/jobb? Hunder bør ha muligheten til å røre og flytte på seg for å regulere kroppstemperaturen og bevege muskler og ledd. Jeg er ikke totalt imot bur og synes det er et godt verktøy spesielt når man har en ekstra spicy valp som trenger hjelp til å roe ned, men å tilbringe hele natten og store deler av dagen i bur er ikke forenelig med et sunt og godt hundehold. Bur er et nyttig verktøy i perioder eller i noen situasjoner, ikke et oppholdsrom. Steng heller av deler av hjemmet og se om hunden trives bedre om den får plass til å bevege seg fritt. Anonymkode: dddfb...f91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Kanskje du heller burde få deg en sånn her hund 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor er den så mye i bur? På natten..når dere er på skolen og når dere er hjemme? Hvorfor har dere hund om dere bare skal ha den i bur? Hvor mange timer i døgnet er denne hunden i bur? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Hva med en x-pen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor så mye bur? Bruk et eget rom til å ha hunden i, om du må begrense hundens tilgang til hele boligen. Jeg har brukt gangen, og på hotell badet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Vi har aldri eid bur, skjønner ikke helt greia når det ikke er strengt nødvendig for hunden, i den forstand at den blir nervøs uten, som flere nevner. Dette passer tydeligvis ikke for din hund, så hvorfor er det så viktig? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Natta og jobbtid i bur blir nesten en tredjedel av hundens liv. Det er altfor mye. Det er veldig forståelig at hunden nå begynner å bli så stor at den protesterer. Dere bør fokusere på å venne den av med bur, både på natta og på dagtid. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Vi har grind som deler stue og kjøkken i to, og den ene delen får hun være i når vi er på jobb. Har selvsagt fjernet alt som er "tyggbart" fra den delen hun skal oppholde seg i. I tillegg har vi kjøpt billig overvåkingskamera så vi kan følge med på henne når hun er alene på dagtid, slik at vi kan se hvor hun foretrekker sove, om vi må gjøre endringer osv. Det er ufattelig hvor mange rare sovestillinger hun har iløpet av en dag, så at et bur hadde blitt for trangt, det er jeg ganske sikker på. Anonymkode: a90ba...721 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden (endret) Her håper jeg virkelig at det er snakk om noen som kjeder seg litt på en grå søndag i februar og legger ut et slikt innlegg vel vitende om at hvis det er noe som kan få det jevne hundefolket ut av hula si, så er det en burdiskusjon Hvis ikke så håper jeg at du ikke finner ett eneste menneske som kan gi deg "gode" råd. Ingen hunder skal måtte behøve å være i bur og i hvert fall ikke mesteparten av døgnet. Har man ikke tid og lyst til å være sammen med hunden og trene/mosjonere den så er det beste å omplassere den. Selv har jeg hatt hund, og jobb, i mesteparten av fire tiår, men bur er noe jeg kun bruker i bilen, på utstilling og i evt. krisesituasjoner som ved skader/sykdom. Når jeg har vært borte store deler av dagen, har hundene alltid fått lov til å tilbringe all fritid og natten med "flokken". Vil man ikke ha hund i sengen, så kan den fint ha sin egen seng på gulvet. Frem til de har vært ca. ett år har de også vært så lite som mulig alene hjemme (Litt forskjellige kreative løsninger med all ferie/avspasering brukt på hund de to første årene, hund med i bilen, hjemme i lunsjen, hund med på jobb, hundepasser osv.) og vi har trent gradvis både på å være alene hjemme og stadig utvide hundens radius innendørs. Ved ett års alder har de fint greid å være hjemme alene en hel arbeidsdag og gå løse i det meste av huset. Hvis dere har brukt bur frem til nå så bør dere egentlig begynne på nytt og prøve å la hunden være alene hjemme på et avgrenset område (Det finnes forskjellige løsninger med grinder til formålet som hunden ikke kan skade seg på) med litt forskjellig å ligge på og trygge tyggeleker som f.eks. en Kong. Om natten kan dere jo gjerne fortsette å bruke buret, men jeg ville ha satt det inn der hvor det sover noen andre med døren åpen (Liker man å ha det kaldt på soverommet, kan man f.eks. legge en dyne over buret). Nå vet jeg ikke hva dere gjør sammen med hunden i fritiden, men hunder i den alderen pleier å være veldig mottakelige for lek og læring. Å gå rett frem langs en vei eller sti gir dem ofte ikke nok stimuli, så finn på aktiviteter som er morsommere enn det. Det trenger ikke å være særlig fancy eller organisert. Enkel lydighetstrening, lek, sportrening med f.eks. leverposteispor kan gjennomføres nesten hvor som helst. Endret 1 time siden av Leo Rettet skrivefeil 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ada@ Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Jeg blir lei meg når jeg leser slik som dette. En hund skal ikke være så mye i bur. Jeg håper at dette er av uvitenhet og at du nå skjønner at hunden ikke skal være i bur når den ikke må (eks i bil der den bør være i bur eller sele). Les nøye alle rådene du har fått i denne tråden! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå