Gå til innhold

Hvordan møter man best anorektikere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig blitt bedre kjent med en person som jeg sjeldent møter fysisk, men vi studerer det samme. Vi «snakker» sammen via snap og messenger, både om studiene og litt ellers. Hun har (bl.a) anoreksi, og deler av og til snapper om trening og mat, både hva hun spiser og evt ikke spiser. Hvordan møter jeg best denne typen informasjon? Ignorerer, snakker til rette, trøster eller på samme måte som jeg ville ha gjort om innholdet kom fra en hvem som helst annen?

Jeg ønsker på ingen måte at hun skal føle seg avvist, men jeg ønsker heller ikke å støtte henne i sulting og tvangstrening.

Anonymkode: 09877...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke si "hvorfor gjør du dette mot oss?"

Anonymkode: d61e8...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi det minst mulig oppmerksomhet. Behandle det som om hun hadde fortalt om at hun sliter med fotsopp eller noe. Du kan uansett ikke hjelpe. Vær forsiktig med å involvere deg annet enn overfladisk.

Anonymkode: 8fca7...624

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si at hun ser frisk eller bra ut, ikke si at hun ser syk ut eller for tynn ut heller fordi ingenting blir riktig. 

Anonymkode: 55c9d...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med dette, men tenker bare logisk. 

Det at hun deler slike snapper er jo fordi hun føler seg åpen nok mot deg for å gjøre det.  

Logisk i mitt hode er å kunne besvare med eks god trening eller digg mat - ting som ikke er tilknytning til fordømmelse. Eller bare send snap hva du gjør eks "her er det...." 

Ellers så er det ikke lurt å overse det, fordi da blir det mer tabu mellom dere som kanskje igjen skaper avstand. 

Anonymkode: 164a0...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har ikke jeg erfaring med dette, men tenker bare logisk. 

Det at hun deler slike snapper er jo fordi hun føler seg åpen nok mot deg for å gjøre det.  

Logisk i mitt hode er å kunne besvare med eks god trening eller digg mat - ting som ikke er tilknytning til fordømmelse. Eller bare send snap hva du gjør eks "her er det...." 

Ellers så er det ikke lurt å overse det, fordi da blir det mer tabu mellom dere som kanskje igjen skaper avstand. 

En annen ting kan jo være at det kan være godt for dere å snakke om dette. Si at du trives med å henge med henne, men er litt usikker på hvordan du skal respondere på slike ting fordi du ikke ønsker at hun skal føle seg avvist. 

Det kan være en samtale som gjør at dere knyttes enda mer. Kanskje hun tørr å være enda mer åpen og gå til å være venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...