AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #1 Skrevet 2. februar 2025 Den siste tiden har vært svært vanskelig. Lang historie kort, jeg har akkurat tatt en av de mange «er du deprimert» testene som ligger på nett, anbefalt av bla Helsenorge osv. Jeg fikk høy score, og det kom opp at jeg nok var deprimert og burde kontakte fastlegen. Så jeg gikk inn på Helsenorge for å bestille meg en time. Første ledige time var da 11 mars. Må man bare vente så lenge? Det er jo ikke akkurat akutt eller livstruende, selv om tankene om at det haadde vært best å slippe selvfølgelig dukker opp litt for ofte. Men det er overhode ikke noe mer enn tanker, og akkurat det kommer det ikke til å bli heller. Så som sagt, ikke noe akutt. Men hverdagen er vanskelig og tøff. Noen tips til hva jeg ev gjøre i mellomtiden? Jeg har aldri hatt det slik før. Blitt syk i tankene. Og jeg skammer meg over hvordan jeg er. Anonymkode: 6c6a8...694 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #2 Skrevet 2. februar 2025 Hvordan er livet da? Har du jobb? Familie? Venner? Depresjon trenger ikke å være farlig, men det er slitsomt. Prøv å oppretthold rutiner, spis skikkelig, kom deg ut i dagslys hver dag, drikk nok vann. Anonymkode: 6a499...23d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #3 Skrevet 2. februar 2025 anbefaler å se tonnevis av komedier. LE masse. Det hjelper Anonymkode: 718df...04f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2025 #4 Skrevet 2. februar 2025 Anbefaler for det første å ikke la slike tester være en indikasjon på noe som helst, men heller være ærlig med deg selv om hvordan det egentlig står til. Det er grader av depresjon, og det går også på varigheten. Hvis du føler at du trenger hjelp, så ringer du legekontoret i morgen og ber om time. Ikke bestill via nett, det som kommer opp tilgjengelig der viser ikke alt som er ledig. Anonymkode: dd3c2...d76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå