Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Hva var den siste boken du la fra deg uten å lese ferdig, og hva gjorde at du ga opp? For meg var det Latteren av Peter Serck, og jeg ga opp allerede på side 1! Da hadde jeg allerede støtt på 1 fotnote og 4 kursiver og et raskt blikk på sidene bakover viste at det var likedan fatt med resten av boken: kursiver, fotnoter, utropstegn, og paranteser. Når det er form over innhold gidder jeg ikke lese.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Prøver meg av og til på Naked Lunch (William Burroughs). Men får rett og slett ikke til å komme gjennom den. Enda den ikke er SÅ tjukk...
Arkana Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Det må vel ha vært Ringenes Herre, for mange år siden. Noe så gørrkjedelig.
vixen Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Vannmelonen... Vet at mange synes bøkene til Keyes er bra, men for meg som har litt behov for action fra start til mål ble det litt for langtekkelig når hun lå i senga si i morens nattkjole...
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Prosessen av Kafka. Utrolig at en så liten bok kan være så tunglest. Har prøvd gang på gang, men får det rett og slett ikke til.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Hm. Som jeg virkelig har lyst til å lese men ikke kommet gjennom? Grøftetildragelsesmysteriet av Thure Erik Lund, kanskje. De første 50-100 sidene er så tunge å komme gjennom at jeg nesten har gitt opp, selv om jeg liker godt andre ting han har skrevet, og har smugkikket lengre ut i boka og VET at den er bra... Har prøvd i mange år, faktisk.
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 Don Qujote jeg tviler på at jeg kommer til og lese den ut. Den er gør kjedelig og langt i fra noen bok verd og lese før du dør. Som det jo står på den. Sies og vere tidens beste bok. Vel jeg har kommet fram til enten er det en dritt bok. Eller så er den så bra at jeg ikke er i stand til og forstå det. Men jeg skal ha lest den ut innen jeg dør...For og si det sån hvor kjedelig den er. innledningen er bedre en boka. har brukt rundt 2 år på 150 sider og boka er på - 7-800 sider
Titti72 Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 Det må vel ha vært Ringenes Herre, for mange år siden. Noe så gørrkjedelig. ← Dette er sovemedisin for meg. Tror jeg har lest hver side 20 ganger og kommet til side 50 (hvis jeg tar i litt). Jeg starter med friskt mot 1 gang i mnd. og ender opp med å sovne hver gang etter å ha konstantert at dette må jeg ha lest ørten ganger før.
Malama Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Som jeg ikke har lest ferdig.... det må være "mrs dalloway" tror jeg. Jeg ga opp da jeg etter over en halv side (og ikke med stor skrift nei) endelig kom til første punktum. Tror det er den ENESTE romanen jeg ikke har lest ferdig jeg... Holdt på å gi opp a jeg leste Halvbroren, men ettersom alle sa den var så bra fortsatte jeg i håp om at den skulle bli det etterhvert. Angrer på at jeg ikke ga opp. Eller på at jeg i det hele tatt begynte. Jeg kunne ikke fordra den (jeg burde ikke være overraska, alle andre elsker hans bøker, men jeg liker dem bare ikke!)
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #11 Skrevet 7. mars 2006 Lånte triologien om Kristin Lavransdatter en gang... Leste første boka på null komma nix, men den andre ga jeg opp etter bare noen sider.... Skal kanskje prøve igjen om noen år. Det er visst sånn bok det lønner seg å lese hver del når du er i riktig livsfase... Eller noe?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #13 Skrevet 7. mars 2006 Ringenes Herre. Så kjedelig! Mvh Yvonne ← Samme her
Gjest Elfrida Skrevet 7. mars 2006 #14 Skrevet 7. mars 2006 Ringenes herre har jeg lest flere ganger - syns ikke den er kjedelig. Men Halvbroren, den ble liksom bare liggende Halvlest (fnis). Vet ikke heelt hvorfor, den var ikke kjedelig egentlig, kanskje den bare ikke fenget så veldig.
Anglofil Skrevet 7. mars 2006 #15 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Nå skal det sies at jeg ikke har sansen for bøker a la Ringenes Herre, antagelig derfor jeg syntes den var kjedelig og altfor langdryg. Selv likte jeg Halvbroren veldig godt. Mvh Yvonne Endret 7. mars 2006 av yvonne
Gjest pace Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Emma av Jane Austen(Austen er.. veldig flink til å emulere skravlekjerringer ) og Neuromancer av William Gibson (Lysfontastere og Neonseptimtanker i blendende svarthvitt retro ambient lys av miksende..) Endret 7. mars 2006 av pace
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 "Modellen" av Lars Saabye Christensen. Den var rett og slett gørrkjedelig! Ble skikkelig skuffa, har slukt alle de andre bøkene hans og hadde høye forventninger, så var den så dårlig!
Gjest Aloha Skrevet 7. mars 2006 #19 Skrevet 7. mars 2006 Enkelte bøker har jeg lagt fra meg etter bare 5-10 sider, men de har vært så uengasjerende at jeg husker ikke titlene.
hecuba Skrevet 7. mars 2006 #20 Skrevet 7. mars 2006 Ville sagt Deception Point av Dan Brown.. Den lå halvlest i 6 mnd. Men har fullført den nå. Siste som jeg husker å ikke ha lest ferdig er vel Sofies verden. Da var jeg 10 eller 11, så det var kanskje ikke så rart.. på tide å begynne på den igjen, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå