Gå til innhold

Fødsel nr 1 vs fødsel nr 2. Helt FORFÆRDELIG 1gangsfødsel, vurderer nå nr 2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg har en datter som nærmer seg 2 år og fødselen med henne var GRUSOM. Jeg ble tilbydt traumesamtaler, INGENTING var glemt i det hun kom ut, ble også glemt av i ettertid av de på sykehuset og fikk verken smertestillende eller hjelp. Grunnet dette tenkte jeg i godt over 1 år at hun blir enebarn, for dette gjør jeg aldri igjen. 
Nå nærmer det seg to år og tanken begynner å komme om at det hadde jo vært hyggelig med en til….. men jeg er LIVREDD. Så jeg ønsker å høre om litt erfaringer og hvordan deres forskjellige fødsler har vært. 

Anonymkode: 9ed04...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nr 1 satt fast. Etter lang og hard fødsel, med kontinuerlige rier i 18 timer (den ene ria overtok den andre, null pustepause imellom) og 1.5 timer med pressing, så ble det til slutt keisersnitt. Da var jeg totalt utslitt. 

Nr2 var kun vond i 10min. Hadde litt rier timen før barnet kom, men mer som vonde menssmerter. De siste 10minuttene var vonde, men før det så tulla og lo jeg og koste meg. Null smertestillende, det hadde jeg ikke behov for, det var jo ikke vondt. Etter fødselen kunne jeg løpt maraton (følte jeg). 😊

Anonymkode: fb8f9...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min første var 7 år før andremann kom pga ekstremt traumatiserende fødsel, så jeg skjønner deg. Jeg sa veldig lenge at det ble med første. 
Men til slutt ble lysten på fler større, gikk i samtaler hele svangerskapet med andre og det ble en kjempefin fødsel! Fikk bearbeidet masse i samtalene og forberedt meg på andre. Som ble styrtfødsel på 1,5 time, men alikevel kjempefin. Altså virkelig! Og det var faktisk helende, fikk to til etterpå. Og de to siste ble født hjemme, for da var faktisk alt snudd om på og det var bare drømmefødsler (og igjen styrtfødsler, kjappere hver gang, så veldig bra vi hadde forberedt hjemme for de hadde kommet der uansett). Synes ikke de tre siste var vonde engang, det var helt fantastisk. 
Hvis jeg var deg ville jeg funnet noen å snakke med nå, så kan du bearbeide det og det kan bli bra. 

Anonymkode: f2dc1...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...