Gå til innhold

Hvordan utvikle dating til å bli et forhold?

Vakthavende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vakthavende skrev (5 timer siden):

Av det som er uthevet så tror jeg at jeg kan tikke av på det meste. Men humor... jeg kan ikke si at jeg slår rundt meg med vitser om alt og ingenting, men det å ha det gøy sammen handler om så mye mer enn humor. Jeg blir litt skuffet når jeg ser så mange profiler hvor det står "jeg faller for deg hvis du får meg til å le". Jeg har også blitt avvist med begrunnelsen at jeg ikke fikk henne til å le! 

Hvis det er noe som gjør hele datinggreien vanskelig, så er det disse kravene. Hvor ofte skal jeg få noen til å le i et livslangt forhold? Hvilke kvaliteter er det som får et forhold til å vare i en hverdag, med jobb og barneoppdragelse, store og små hendelser som setter sitt preg på et liv? 

Jeg vet ikke, kanskje styrer du og andre også når kravet er at noen skal få dere til å le, mens det å bygge et forhold handler om helt andre ting. 

Det er i hvert fall helt sjanseløst å krampaktig forsøke å vitse og være humoristisk. En må være seg selv, og i starten er vel de fleste litt nervøse og opptatt av å gjøre et positivt inntrykk. Humor og mer avslappet holdning kommer som regel etter hvert som man blir varm i trøya og bedre kjent.

Jeg tror det må være kjemi der fra start, i hvert fall for meg. Det tror jeg ikke kan "jobbes frem". Det må være noe ved personen som gjør at jeg automatisk ønsker å se ham mer, og da handler det ikke om noen liste med krav om det ene og det andre, selv om jeg må ha noe til felles med ham, for hvis man har helt ulike synspunkter om alt mulig, så vil det butte mot i det lange løp. Men om man merker at man trekkes mot personen, så blir man også mer villig til å godta ting som ellers ville vært uaktuelt.

Jeg ser at du skriver at det var ei som sa i begrunnelsen for å avvise deg at du ikke fikk henne til å le, men jeg tror gjerne at det er mer sammensatt, og at hun valgte å gi en enkel versjon av det hele (hvis ikke dama var helt blåst, men antar du ikke ville gått ut med henne i så tilfelle). 

Anonymkode: 0faf0...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg var ung møtte jeg mange flere mennesker, og ble kjent med mange i forskjellige situasjoner. Jeg ble kjæreste og holdt sammen med en kvinne jeg mest sannsynlig ikke hadde blitt med på mer enn et par tre dates. Grunnen er at vi begge er litt reserverte, så dermed bruker vi tid på å bli kjent.

Utfordringen nå som voksen er at jeg treffer relativt mange gjennom jobb, men jeg treffer de samme hele tiden og de aller fleste er i et forhold. Da blir det jo vanskelig utenfor disse appene, men det betyr jo igjen at det koster mer tid å komme til «bli-kjent-fasen».

Anonymkode: b3078...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...