Gå til innhold

Kjøpe gave til lærer VGS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt tullete spørsmål, men må jeg være med å sponse på gave til lærer? Han fyller ikke rundt tall engang, men noen visste at han hadde bursdag og driver innsamling til blomsterbukett på 300-500 kr. 

Vet at jeg ikke MÅ, men må jeg? Blir det frekt å ikke sponse? Synes det er rart. 

Anonymkode: 3687d...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei må ikke.

Anonymkode: ca32e...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå opp til en selv det.

Sønnen her hadde lærer som fylte 50år og der kjøpte klassen noe til læreren. De ble og bedt i bursdagen til læreren på lokalet.

De kjøpte å gave på avslutningen på skolen, men vet da var ikke alle med på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt må du ikke,  men om det er en lærer som gjør det lille ekstra for dere, er det en hyggelig gest å være med på å gi en liten ting tilbake. 

Anonymkode: 7f707...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt må du ikke,  men om det er en lærer som gjør det lille ekstra for dere, er det en hyggelig gest å være med på å gi en liten ting tilbake. 

Anonymkode: 7f707...c69

Han er ikke grei engang. Nei men jeg vil ikke at det skal bli et poeng i at jeg "boikotter" han, jeg bryr meg bare ikke. Kanskje jeg bare overtenker.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er ikke grei engang. Nei men jeg vil ikke at det skal bli et poeng i at jeg "boikotter" han, jeg bryr meg bare ikke. Kanskje jeg bare overtenker.

ts

Hvor mye er det du må spytte i? Hadde vurdert om det var verdt å stikke seg ut. Om det ikke er en grei lærer, så hadde ikke jeg ønsket å stikke meg så veldig ut. 
Når det ikke er rund dag og dere har nok mange lærere så blir det litt dumt. Bedre å ikke gi til noen, enn til enkelte synes jeg, og videregåendeelever har jo ikke hauger av penger heller. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre læreren har hatt klassen i mange år og nå skal slutte/elevene slutter pga videre studier, eller lærer har rund-dag, så synes jeg det er kleint om det brukes masse penger på gave. Så du må nesten se an anledningen. Og vurdere prisen. Står det på 10-20 kr ville jeg  nok for fredens skyld bare blitt med uten å lage sak av det. 

Anonymkode: 835f3...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du definitivt ikke. 
Jeg er lærer på vgs og setter størst pris på kortene og ordene jeg går, synes det er kleint med gaver. Vet mange kolleger tenker det samme. Vi gjør jo jobben vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...