Gå til innhold

Brystkreft / inndratt brystvorte / kul i brystet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 28år. 
Jeg har hatt en kul i brystet i cirka 10mnd. Den er hard og ikke bevegelig, cirka 1cm. Kjennes litt ut som om den sitter litt i vevet i underlaget og ikke rett under kulen.

I det siste når jeg har sitt på brystet ser jeg at brystvorten er trukket innover (har lest at dette kan være et symptom på brystkreft), men etter cirka 1 min går den ut igjen. Dette kommer og går ganske ofte, og den er ulik i forhold til den andre. Kan også av og til se litt størknet blank veske. Kan dette være et symptom på brystkreft og er det noen som har opplevd dette før, at den ikke konstant er inndratt?

Er henvist til mammografi og ultralyd, men er fremdeles nysgjerrig.

Gjerne kom med erfaringer eller annen nyttig informasjon. 

Anonymkode: 8d78f...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

T.s

Jeg mente «ikke rett under huden»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er 28år. 
Jeg har hatt en kul i brystet i cirka 10mnd. Den er hard og ikke bevegelig, cirka 1cm. Kjennes litt ut som om den sitter litt i vevet i underlaget og ikke rett under kulen.

I det siste når jeg har sitt på brystet ser jeg at brystvorten er trukket innover (har lest at dette kan være et symptom på brystkreft), men etter cirka 1 min går den ut igjen. Dette kommer og går ganske ofte, og den er ulik i forhold til den andre. Kan også av og til se litt størknet blank veske. Kan dette være et symptom på brystkreft og er det noen som har opplevd dette før, at den ikke konstant er inndratt?

Er henvist til mammografi og ultralyd, men er fremdeles nysgjerrig.

Gjerne kom med erfaringer eller annen nyttig informasjon. 

Jeg har hatt brystkreft. Fant en liten, hard kul, som satt fast i underlaget på en måte. Men du er ung, og det er nok mer sannsynlig at det du har er en godartet kul, men uansett viktig å sjekke det ut. Jeg har vært frisk i 10 år etter behandling, men nå sist jeg var til kontroll , fant de noe forkalkninger på mammografi bilde som de var usikre på.  Har tatt biopsi, og venter spent på svar. 

Anonymkode: 1a09e...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt brystkreft. Fant en liten, hard kul, som satt fast i underlaget på en måte. Men du er ung, og det er nok mer sannsynlig at det du har er en godartet kul, men uansett viktig å sjekke det ut. Jeg har vært frisk i 10 år etter behandling, men nå sist jeg var til kontroll , fant de noe forkalkninger på mammografi bilde som de var usikre på.  Har tatt biopsi, og venter spent på svar. 

Var kulen det eneste symptomet du hadde og husker du om den var rund eller en annen type form? Hvor på brystet var den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var kulen det eneste symptomet du hadde og husker du om den var rund eller en annen type form? Hvor på brystet var den?

Ja, var det eneste symptomet. Mener å huske at kulen var mer rund enn avlang, men kanskje litt sånn «knutete/ruglete. Den satt i siden på brystet, inn mot brystveggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...