Ellie Italia Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg leste om denne saken i går, og syns det er helt forferdelig Stakkars hester! Det har vært sendt bekymringsmeldinger til Mattilsynet og Politiet i flere år, uten at noe har blitt gjort. Først nå som flere filmer har kommet ut på TikTok/media så virker det som den blir prioritert. Men hvordan kan denne stallen fortsatt være i drift? Og hvorfor sender folk barna sine dit? Raser mot stallen: - Dyremishandlere Stall Verdens Ende, Dyrevelferd | Ny sjokkvideo fra Stall Verdens Ende viser hest som blir pisket: – Ti ganger. Smekk til den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det korte svaret er at mattilsynet ikke gjør særlig mye for dyr som lider. Vi trenger et dyrepoliti som faktisk tar tak der dyr lider, mattilsynet er alt for tynt spredt utover alt for mange oppgaver. Jeg meldte i fra flere ganger om hest som led, ingen respons, ingen rykket ut og i løpet av 6mnd var den ene hesten død. Frøs ihjel. Ingen brydde seg annet enn likbilsjåføren som syntes vegen opp der hesten lå var fæl og ikke ville kjøre helt opp, så eier slepte liket ned grusveien med traktor slik at den ble hentet (men ikke før det hadde begynt å råtne)... Anonymkode: 777cd...7fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden I tillegg et traume for det unge mennesket på hesteryggen. Hva med å kontakte politi/ barnevern ? Dersom det var mitt barn på hesten,så hadde jeg ikke vært nådig. Man pisker ikke hester på ridetimer 🙄 Men bare å eksponere og dele !!! Anonymkode: 8768c...6c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Vi kan jo ringe stallen på Verdens ende og spørre hva de driver med ? Anonymkode: 8768c...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Mattilsynet kan ikke slå ned på noe som de ikke ser når de er der på inspeksjon. Anonymkode: 8bc37...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mattilsynet kan ikke slå ned på noe som de ikke ser når de er der på inspeksjon. Anonymkode: 8bc37...470 Så hva er da vitsen med å melde fra på nett? Bør de ikke da rykke ut og inspisere? Anonymkode: 777cd...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Den stakkar hesten er så redd og ute av seg at der bare flaks at rytteren ikke ble skadd eller drept! Jævla kjerring! Anonymkode: 6a32c...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Mattilsynet gjør ingenting. Man kan si i fra ved å legge igjen en anmeldelse på Google av bedriften, dersom man ikke støtter dyremishandling. Fint å informere andre slik at de kan vite hva de støtter eller hvor de sender barna sine på rideleir. Anonymkode: 98c7c...eff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Det er helt forferdelig, 2. rideskolen på kort tid (og dessverre sikkert ikke den siste). Det er for j….. at i 2025 så får enkeltpersoner drive stall og rideskole med disse holdningene. At vi i 2025 fremdeles skal presentere unge og kommende ryttere for at hester bare «skal piskes til de hører». Dette er mishandling og har ingenting med ridning å gjøre. Men mange unge og uerfarne tror jo det er slik det skal være «og man skal sette seg i respekt». Mattilsynet i Norge er en vits. Helt helt sykt. Håper de som bor i nærheten filmer det de kan og at stedet tilslutt blir svunget til å stenge. Den dama har allerede fått mishandle hester i flere tiår 😢 Hun har tom sultet de som nektet å hoppe, «uansett hvor mye de ble pisket». Anonymkode: def1d...988 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie Italia Skrevet 1 time siden Forfatter #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi kan jo ringe stallen på Verdens ende og spørre hva de driver med ? Anonymkode: 8768c...6c2 De som har konfrontert eieren har selv blitt skjelt ut på det groveste. Så det må jo være noe psykiatri involvert her.. Hører jo også på videoen at hun virker rasende på hesten. Jeg får så vondt av hesten, og barnet som rir og så klart. Dette er ikke en normal måte å drive rideundervisning på. Jeg drev selv med dressur og sprangridning som barn/ungdom, hestene ble godt behandlet, fikk pauser og pisken skulle bare brukes mildt mot de og ikke som trussel. Hestene var snille og trygge. Så det er synd å se at barn som ønsker å ri blir utsatt for en sånn gærning. Jeg så et intervju med Mattilsynet at de ikke kunne gjøre noe så lenge hun ikke mishandlet hestene mens de var der.. så virker ikke som de anser videoene som er lekket ut som bevis heller. Helt ufattelig at hun får holde på, og at et hesteliv er så lite verdt Tenk så redde de må være. Hvis foreldre bare boikottet hele stedet så hadde Stall Verdens Ende gått konk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå