Heipådeg5 Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar (endret) Hei, Jeg er kun 16 uker på vei og har slitt med kvalme siden begynnelsen. Når jeg kaster opp så kommer det litt urin. Føler meg så ekkel. Jeg merker ingen forskjell med knipeøvelser. Er det noen som har vært gjennom det samme og hva funket for dere? Er redd for å miste helt kontroll når bevegelsene i magen begynner å bli kraftige. Usikker på om det er vits å gå til legen fordi kommer vel bare til å anbefale knipeøvelsene Endret onsdag kl 14:19 av Heipådeg5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Dra til en fysioterapeut som kan bekkenbunn, det var som natt og dag for meg. Jeg trodde jeg kunne å knipe, men det var helt til jeg fikk veiledning og øvelser fra fysio Anonymkode: 797c0...882 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Det er ingenting legen kan gjøre. Ikke uvanlig at dette skjer når man er gravid. Er du redd for at det skjer igjen, ta på deg et truseinnlegg. Anonymkode: c6184...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar Kan være at du ikke gjør det riktig eller ikke har kontakt med bekkenbunnen selvom det føles sånn. Litt avhengig av hvor du bor, så ville jeg undersøkt om du kan finne fysioterapeut eller lignende med kunnskap og peiling på bekkenbunn. Som f.eks. Asker kvinnehelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Helt vanlig dessverre. Alt blir "slappere" mens man er gravid, for meg har det gått over en stund etter fødsel igjen. Jeg har tisset meg helt ut enkelte ganger, for oppkast kan være heftige reflekser gitt.. Anonymkode: d7067...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Kniping er også litt utdatert, dype knebøy (mange!) og hip bridge er bedre. Finnes andre øvelser og, fysio er lurt. Anonymkode: fb8a8...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar Og, skal du bruke truseinnlegg så bruk tena som er beregnet på urin, det er forskjell på truseinnlegg, de som er laget for urin er mye bedre for det. (Mtp både lukt og å holde på det.) Anonymkode: fb8a8...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar Prøv å knip *mens* du kaster opp. Fikk det tipset av en fysioterapeut, om å knipe igjen mens man nyser/spyr/hoster/etc - fordi dette visst nok er en stor belastning for bekkenbunnen. Hvis man kniper samtidig får man et slags "motpress" som gjør at muskulaturen får mindre medfart Anonymkode: 16903...394 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar Jeg har det helt likt. Har ikke slitt så mye med urinlekkasje etter fødsel, og synes jeg har fått sterkere bekkenbunn. Men når jeg brekker meg gjentatte ganger, klarer jeg ikke å holde igjen. Selv om jeg akkurat har tisset. Det er verst hvis jeg må spy med tom mage, da blir brekningene kraftigere. Tror kanskje jeg har dårligere kontroll hvis jeg sitter på huk, og at det går litt bedre om jeg heller sitter på kne. Prøver såklart å knipe mens jeg spyr. Føler meg ikke ekkel, men det er irriterende å måtte skifte eller dusje hvis jeg ikke har på bind. Så jeg bruker bind hvis jeg skal ut på noe, og er redd for å spy. Anonymkode: 16d29...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heipådeg5 Skrevet 2. februar Forfatter #10 Del Skrevet 2. februar Takk for gode tips og råd! Er fysio noe en kan få tilgang til via legen eller er det noe en gjør privat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar Heipådeg5 skrev (4 timer siden): Hei, Jeg er kun 16 uker på vei og har slitt med kvalme siden begynnelsen. Når jeg kaster opp så kommer det litt urin. Føler meg så ekkel. Jeg merker ingen forskjell med knipeøvelser. Er det noen som har vært gjennom det samme og hva funket for dere? Er redd for å miste helt kontroll når bevegelsene i magen begynner å bli kraftige. Usikker på om det er vits å gå til legen fordi kommer vel bare til å anbefale knipeøvelsene Begynn med inkontinensinnlegg, og snakk med fastlegen. Anonymkode: 90df8...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar Jeg også tisser på meg når jeg kaster opp, og jeg er ikke gravid en gang, har aldri vært gravid heller. Dette skjedde første gang for ca ti år siden, og heldigvis kaster jeg ikke opp så ofte, men når det skjer, da er det ikke til å unngå at jeg tisser på meg😔 Det er ikke bare noen dråper heller, det kommer mye, selv om jeg akkurat har vært på do. Er livredd for å drikke for mye på fest sånn at det skjer Har kastet opp pga for mye drikke to ganger på ti år, men heldigvis hadde jeg kommet meg hjem igjen. Nå høres det ut som jeg er rene alkoholikeren, men det er jeg ikke altså😄 Drikker litt vin sammen med venner iblant, og en sjelden gang blir det for mye😝 Prøver knipeøvelser, men syns ikke det hjelper. Anonymkode: 37219...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar Heipådeg5 skrev (3 timer siden): Takk for gode tips og råd! Er fysio noe en kan få tilgang til via legen eller er det noe en gjør privat? Google fysioterapeut helfo og navn på der du bor, og så ringer du rundt. Man trenger ikke henvisning fra fastlege lenger. Evt finn en privat om det er langt til nærmeste med helfo-avtale eller lang venteliste. Anonymkode: ac6cc...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar Jeg må sitte på do med vaskebøtta når jeg kaster opp for å si det slik. Det er dessverre ikke uvanlig, enten man er gravid eller ikke. Anonymkode: eca8d...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå