AnonymBruker Skrevet 2. februar #41 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei! Jeg lånte 40.000 og har betalt ned en tredjedel. Det skal sies at jeg forsøkte betale ned mer lenge, men hun ville at jeg skulle "holde" på pengene hennes... Jeg fortsatte allikevel å sende penger, spesielt da hun klaget på at hun ikke hadde penger selv. Når det gjelder vennskapet vårt, så ble vi venner for mange år siden. Jeg har kuttet henne ut flere ganger pga hennes drøye oppførsel og har absolutt ingen andre venner som henne. Samtidig så sliter hun så mye sosialt og jeg synes genuint synd på henne og ser at mye er resultat av hennes oppvekst. Jeg hater henne absolutt ikke, men hun er en energi vampyr, ja! Ts Anonymkode: 95af8...45d Hun høres ut som en person som hjelper for å kunne sette andre i takknemlighetsgjeld, i ditt tilfelle en forventning om at du skal hjelpe henne med å kreve inn penger fra andre. Ikke la henne diktere hvor mye du skal betale for å «holde» på pengene hennes, betal ned det du kan. Anonymkode: 3e416...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #42 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun liker ikke venninnen, og har dumpet henne flere ganger. Men greit å ha noen å låne penger av. Tipper venninnens selvsagt urimelige forslag om å være innkrever er en måte å forhindre at det kommer flere forslag om å låne ut penger. Anonymkode: ce5b9...9fd Har ikke "dumpet" henne flere ganger... Men har vært hennes eneste gjenværende venn omtrent i alle år. Det var ikke sånn at jeg visste at hun hadde penger en gang, men noe hun tilbød når jeg var i problemer. Var heller ikke klar over at hun lånte til alle andre heller da jeg ikke ser på det som mitt anliggende. Jeg har hatt pauser fra henne flere ganger da det kan være veldig vanskelig å være venn med en person som går i konfrontasjon hele tiden, og konstant mener hun har det værst. Men jeg har faktisk forsøkt å forstå at hun er sånn pga vanskelig barndom og andre ting. Jeg er glad i henne på min måte, selvom jeg synes det er slitsomt at hun er sånn. Prøver virkelig å se det som er godt i henne. Men da fikk jeg iallefall bekreftet at det ikke er helt normalt å bli bedt om å være innkrever på den måten..jeg synes det er vanskelig å sette sånne grenser fordi jeg muligens er litt neurospicy selv og synes alt med konflikt er drit vanskelig 😅 Ts Anonymkode: 95af8...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 3. februar #43 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor mye skylder du henne? Betal tilbake! Slutt å låne penger av kjentfolk og dropp henne som venn. Anonymkode: 61b1b...79d Ikke dette tråden handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:54 #44 Del Skrevet onsdag kl 13:54 Jeg hadde lånt resten gjelden i banken, som jeg hadde betalt henne med. Da er du frigjort fra alle dine samvittigheter. Anonymkode: 2d8dd...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:24 #45 Del Skrevet onsdag kl 22:24 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.31): Hun utnytter ikke hvis hun betaler tilbake som avtalt…. Herregud! Anonymkode: 60c3f...f19 Hun utnytter en person hun ikke liker og bare har stygt å si om, til å få rentefritt lån. Ta opp lån i banken og betal henne tilbake hele beløpet med litt rente, og bare si nei til alt det andre. Anonymkode: 41187...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:32 #46 Del Skrevet onsdag kl 22:32 Du bare sier til henne at det er leit hun velger å føle det slik. Og så lar du henne føle det. Hennes følelser - hennes valg, og dermed hennes ansvar. Dersom hun direkte ber deg kreve inn penger? Svar nei. Hun valgte låne ut, hun har ansvaret for å kreve inn. Og betal henne tilbake pengene. Nå. Ikke over «tid». NÅ. Som i morgen. Og i sin helhet og med renter (enten hun har bedt om renter eller ei) Og for fremtiden: Enten har du egne penger, eller så tar du opp lån i banken eller så overlever du uten hva det nå enn er du tenker du trenger penger til. Ikke utnytt lettlurte bekjente som hun her. Anonymkode: f1882...faf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:23 #47 Del Skrevet fredag kl 04:23 Stor pike skrev (På 2.2.2025 den 11.33): Hun betaler jo. Til tross for at hun har dårlig økonomi skrev hun jammen meg. Noe så frekt. Ett lån er ett lån. Hun bør betale alt sammen, snarest! Anonymkode: d667d...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:33 #48 Del Skrevet fredag kl 04:33 Du har brutt det første vennebudet: aldri lån penger av- eller til venner, i hvert fall ikke annet en småbeløp som betales tilbake samme dag/dagen etter fordi noen hadde glemt lommeboken eller lignende. Men det er SELVSAGT ikke ditt ansvar å kreve tilbake penger hun har vært dum nok til å låne bort. Hold deg langt unna alt annet enn ditt eget lån til henne. Anonymkode: 7b66f...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:12 #49 Del Skrevet fredag kl 05:12 Her er dere begge to vanskelige og spesielle personer, mener jeg. Du fordi du som voksen plutselig må låne en sum på 40 000, og attpåtil av en venninne du allerede på det tidspunktet vet er vanskelig og en drama queen som snakker stygt om folk. Hva forventet du egentlig da? At alt skulle gå rolig og pent for seg rundt dette pengelånet? Du har veldig dårlig dømmekraft i så fall. Hun er jo ikke god heller, av åpenbare grunner som du skriver om her, men også fordi det skinner gjennom at hun har lånt deg penger for manipulasjon. Hun holder der over hodene til de hun har lånt til, og får nok en grunn til å mislike folk og klage over dem. Folk som strever og har det vanskelig har mange måter de agerer på som gjør at situasjonen ikke endres, dette er et eksempel på det. Hun har nå en god grunn til å bli uvenner med folk. Du burde bruke denne erfaringen til å rydde i eget liv. Det ER uetisk å være venn med noen du nesten ikke kan fordra, og attpåtil låne penger av dem. Det er for øvrig ikke et godt tegn å måtte låne 40 000 av en venn, da tenker jeg at du har et svært rotete liv. Rydd opp, TS, og bli en bedre person selv. Anonymkode: 3fcb7...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå