AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg skal velge studie til høsten og vurderer sterkt å studere økonomi, med mål om å bli siviløkonom. Det jeg bekymrer meg for er hvordan arbeidsmarkedet vil se ut når jeg er ferdigutdannet. Tror dere det vil være god etterspørsel etter økonomer i fremtiden, eller vil AI og automatisering gjøre mange av jobbene overflødige? Anbefaler dere generelt å studere økonomi i dag? Eventuelt hvilke andre studier bør jeg vurdere? Setter pris på innspill fra både studenter og de som allerede er i arbeidslivet! Anonymkode: 66f7e...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden arbeidsmarkedet er overfylt siden det er et studie som blir undervist i alle universiteter for å si det slik, samt er det ikke en stor vanskelighetsgrad. så de som får jobb er gjerne dem med erfaring, toppkarakterer og de som har studert på toppskoler (som NHH). hadde det vært meg så hadde jeg ikke studert dette, men det er opp til deg å bygge veien til ditt eget yrke. jeg ønsker deg lykke til uansett hva du tar! Anonymkode: a245a...92f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Nei det hadde jeg ikke gjort. Jeg driver å omskolerer meg og ringte i fjor til rekrutterinsbyråer i området før jeg valgte retning. De frarådet alt innen økonomi siden det er mange som utdanner seg innen faget og færre jobber. Anonymkode: 3d7bc...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå