AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Skrevet 2. februar Vurderer begge disse retningene men litt usikker på hva jeg skal velge. Intensiv virker veldig spennende, å jobb med de dårligste pasientene. Samtidig så vet jeg turnusen er veldig belastende og usikker på hvordan det er å stå i et slikt yrke over tid og ressurser og muligheter for å jobbe med noe annet når man begynner å bli for sliten til det. Usikker på hvor lurt det er å ta en videreutdanning der man ikke klarer å stå i jobb frem til pensjon. Vet anestesi har litt snillere turnus og muligheter for å jobbe privat etter en del erfaring (man kan da jobbe utelukkende dagtid , hos feks Aleris). Eneste jeg tenker på med anestesi er at det kanskje blir litt ensidig? Men kan være jeg tar helt feil. Er man først og fremst i operasjonssal eller har man og andre roller på sykehuset? I tillegg litt nervøs om jeg er "god nok" til å legge inn venflon. Jeg er helt alminnelig god, men bare nervøs for de pasientene som har skikkelig vanskelige årer. For anestesi skal jo være de som er aller flinkest på sånt. Men det kommer kanskje med trening? Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Hadde valgt anestesi, uten tvil. Anonymkode: 38d73...f84 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar Jeg jobber på Anestesi og anbefaler selvsagt det. Intensiv blir like ensformig. Vi er med på ambulanseutrykninker, KAT team, MAT team, hjertestans, traumer, medisinske mottaksteam og legger selvsagt masse nåler. Det blir du god til etterhvert. Selvsagt er det meste av jobben på operasjon mest rutine, men innimellom kommer det en skikkelig dårlig pasient som man virkelig må jobbe meg. Jeg jobber på et sykehus der vi får veldig mye tillit fra legene og jobber veldig selvstendig. Anonymkode: 2f5d6...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Skrevet 2. februar Jeg valgte master i avansert klinisk sykepleie, veldig variert og får jobbe selvstendig. Kan jobbe nesten hvor som helst, både akuttmottak og i primærhelsetjenesten. Selv synes jeg kirurgi/operasjon er kjedelig, virker som man er mer en assistent til legen? Skulle jeg valgt noe annet hadde det blitt intensivsykepleie tror jeg. Anonymkode: f5eee...3fe
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber på Anestesi og anbefaler selvsagt det. Intensiv blir like ensformig. Vi er med på ambulanseutrykninker, KAT team, MAT team, hjertestans, traumer, medisinske mottaksteam og legger selvsagt masse nåler. Det blir du god til etterhvert. Selvsagt er det meste av jobben på operasjon mest rutine, men innimellom kommer det en skikkelig dårlig pasient som man virkelig må jobbe meg. Jeg jobber på et sykehus der vi får veldig mye tillit fra legene og jobber veldig selvstendig. Anonymkode: 2f5d6...b6b Jeg hadde tenkt motsatt i utgangspunktet, at anestesi ble ensidig mens man som intensivsykepleier gjør en del forskjellig ila en dag. Så interessant perspektiv! Hvordan har du med venflon før studiet? Jeg er som sagt helt midt på treet. Treffer som regel men kan være vanskelig med dehydrerte pasienter, ødematøse osv. Hvor lang tid før man mestrer også de vanskelige? Bruker dere ultralyd mye da? Evt legger inn cvk? Litt nervøs for akkurat det med super vanskelige årer. Og barn og forsåvidt, er det legen eller anestesiapl som gir anestesi til barn? Virker litt ekstra vanskelig/komplisert? Og hvordan ser turnus ut? Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg valgte master i avansert klinisk sykepleie, veldig variert og får jobbe selvstendig. Kan jobbe nesten hvor som helst, både akuttmottak og i primærhelsetjenesten. Selv synes jeg kirurgi/operasjon er kjedelig, virker som man er mer en assistent til legen? Skulle jeg valgt noe annet hadde det blitt intensivsykepleie tror jeg. Anonymkode: f5eee...3fe Tror ikke anestesisykepleier er assistent til legen... Asa 1 og 2 håndterer anestesisykepleier i stor grad selv såvidt jeg forstår det. Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar Spørsmål: blir det mye gåing og stuing som anestesi spl? Har fått overbelastningsskadet på beina etter mange år på "gulvet" at jeg tviler om beina ville ha klart mer. Jobber redusert nå på natta). Anonymkode: 59f80...327 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde tenkt motsatt i utgangspunktet, at anestesi ble ensidig mens man som intensivsykepleier gjør en del forskjellig ila en dag. Så interessant perspektiv! Hvordan har du med venflon før studiet? Jeg er som sagt helt midt på treet. Treffer som regel men kan være vanskelig med dehydrerte pasienter, ødematøse osv. Hvor lang tid før man mestrer også de vanskelige? Bruker dere ultralyd mye da? Evt legger inn cvk? Litt nervøs for akkurat det med super vanskelige årer. Og barn og forsåvidt, er det legen eller anestesiapl som gir anestesi til barn? Virker litt ekstra vanskelig/komplisert? Og hvordan ser turnus ut? Anonymkode: 72fbf...ab4 Jeg var helt normalt god i venfloninnleggelse. Nå er jeg kjempegod. Jeg bruker ikke ultralyd. Ved innledning og vekking av barn har vi alltid med lege. Jeg legger som regel nål før legen kommer. Anestesi til barn er bare en treningssak. Står alene under selve operasjonen og ringer når vi avslutter. Legene her har mange andre oppgaver, bla intensiv, pretilsyn osv. På ASA 1 og 2 pasienter trenger vi ikke ha med lege i det hele tatt, men er da alltid 2 anestesispl ved innledning. Vekking gjør man alene. Bonuser med Anestesi er at vi ofte kan sove litt på natta😉 Anonymkode: 2f5d6...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var helt normalt god i venfloninnleggelse. Nå er jeg kjempegod. Jeg bruker ikke ultralyd. Ved innledning og vekking av barn har vi alltid med lege. Jeg legger som regel nål før legen kommer. Anestesi til barn er bare en treningssak. Står alene under selve operasjonen og ringer når vi avslutter. Legene her har mange andre oppgaver, bla intensiv, pretilsyn osv. På ASA 1 og 2 pasienter trenger vi ikke ha med lege i det hele tatt, men er da alltid 2 anestesispl ved innledning. Vekking gjør man alene. Bonuser med Anestesi er at vi ofte kan sove litt på natta😉 Anonymkode: 2f5d6...b6b Dere har hvilende nattvakt? Det høres jo kjempefint ut igrunn. Nattevakter kan være tøft som er litt av grunnen til at jeg heller litt mer mot anestesi mtp at det er muligheter for å komm seg ut av 3 delt turnus etterhvert . Må bare øve øve øve og atter øve på venflon på de pasientene med vanskelige årer! Av nysgjerrighet, legger dere inn epidural også? Eller er det legen som gjør det? Litt nysgjerrig på hva slags arbeidsoppgaver anestesisykepleier har vs legen. Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg valgte master i avansert klinisk sykepleie, veldig variert og får jobbe selvstendig. Kan jobbe nesten hvor som helst, både akuttmottak og i primærhelsetjenesten. Selv synes jeg kirurgi/operasjon er kjedelig, virker som man er mer en assistent til legen? Skulle jeg valgt noe annet hadde det blitt intensivsykepleie tror jeg. Anonymkode: f5eee...3fe Hvor har du fått for deg at anestesi er assistent til legen? Anonymkode: 286f6...db3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dere har hvilende nattvakt? Det høres jo kjempefint ut igrunn. Nattevakter kan være tøft som er litt av grunnen til at jeg heller litt mer mot anestesi mtp at det er muligheter for å komm seg ut av 3 delt turnus etterhvert . Må bare øve øve øve og atter øve på venflon på de pasientene med vanskelige årer! Av nysgjerrighet, legger dere inn epidural også? Eller er det legen som gjør det? Litt nysgjerrig på hva slags arbeidsoppgaver anestesisykepleier har vs legen. Anonymkode: 72fbf...ab4 Det gjør legene. Men jeg har satt noen spinaler. Nei vi har ikke hvilende nattevakt, men vi ser ingen grunn til å sitte våkne og vente på oppdrag. Anonymkode: 2f5d6...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor har du fått for deg at anestesi er assistent til legen? Anonymkode: 286f6...db3 Det lurer jeg på og. På en 5 timers operasjon er legen inne i 10 minutter på starten og så ser jeg ikke vedkommende igjen før neste pasient skal innledes. Anonymkode: 2f5d6...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjør legene. Men jeg har satt noen spinaler. Nei vi har ikke hvilende nattevakt, men vi ser ingen grunn til å sitte våkne og vente på oppdrag. Anonymkode: 2f5d6...b6b Takk for svar! Okei så hovedoppgave er anestesi for operasjon, og noe jobb i stansteam osv på sykehuset? Har jeg forstått riktig? Har ikke noe utpreget ønske om å legge inn epidural anestesi osv så går helt fint for meg å slippe det på en måte. bare nysgjerrig Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Okei så hovedoppgave er anestesi for operasjon, og noe jobb i stansteam osv på sykehuset? Har jeg forstått riktig? Har ikke noe utpreget ønske om å legge inn epidural anestesi osv så går helt fint for meg å slippe det på en måte. bare nysgjerrig Anonymkode: 72fbf...ab4 Jepp. Hovedoppgaven er å gi Anestesi til forskjellige operasjoner og prosedyrer. Anonymkode: 2f5d6...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Skrevet 2. februar Anestesi. Blir etter hvert veldig selvstendige og mye spennende oppgaver. Anonymkode: b0f2c...da9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det lurer jeg på og. På en 5 timers operasjon er legen inne i 10 minutter på starten og så ser jeg ikke vedkommende igjen før neste pasient skal innledes. Anonymkode: 2f5d6...b6b Tror kanskje vedkommende egentlig mener operasjonssykepleier. De kan jeg skjønne ser ut som assistent for operatøren Anonymkode: 286f6...db3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg var helt normalt god i venfloninnleggelse. Nå er jeg kjempegod. Jeg bruker ikke ultralyd. Ved innledning og vekking av barn har vi alltid med lege. Jeg legger som regel nål før legen kommer. Anestesi til barn er bare en treningssak. Står alene under selve operasjonen og ringer når vi avslutter. Legene her har mange andre oppgaver, bla intensiv, pretilsyn osv. På ASA 1 og 2 pasienter trenger vi ikke ha med lege i det hele tatt, men er da alltid 2 anestesispl ved innledning. Vekking gjør man alene. Bonuser med Anestesi er at vi ofte kan sove litt på natta😉 Anonymkode: 2f5d6...b6b Jobber du på lokalsykehus? Ettersom du skriver at legen har ansvar for intensiv i tillegg. Anonymkode: e933b...ceb
AnonymBruker Skrevet 3. februar #18 Skrevet 3. februar Mannen min hospiterte både på operasjon, intensiv og anestesi før han valgte videreutdanning. Landet på at det var intensiv som passet han best. Anonymkode: 6d641...307 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #19 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Mannen min hospiterte både på operasjon, intensiv og anestesi før han valgte videreutdanning. Landet på at det var intensiv som passet han best. Anonymkode: 6d641...307 Sikkert lurt. Skal hospitere litt jeg og før jeg bestemmer meg tror jeg Anonymkode: 72fbf...ab4
AnonymBruker Skrevet 3. februar #20 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror kanskje vedkommende egentlig mener operasjonssykepleier. De kan jeg skjønne ser ut som assistent for operatøren Anonymkode: 286f6...db3 Vil tro det men tror folk undervurderer deres rolle. Koordinerende sykepleier gjør mer enn å assistere kirurgen. De står ansvarlig for å sikre utstyr, at pasient ikke får nerveskader, trykksår, sikre temperatur til pasient osv. Den sterile i feltet er kanskje mer kirurgens assistent. Anonymkode: 72fbf...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå