AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Skrevet 2. februar Jeg har heklet et sikksakkpledd, og leiter etter noe annet jeg kan lage Anonymkode: 4c345...2d7
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Jeg har strikket et veggbilde. Fant et fint mønster som egentlig hørte hjemme på noen sokker, speilet det for å gjøre det større, brukte ullgarn, strikket rundt, klippet opp og sydde inn kantene. Anonymkode: d3ffc...f66 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar Jeg har strikket flere putetrekk til sofaen (til noen av dem har jeg sydd baksiden i stoff), og jeg har strikket et pledd. En grandtante har vevd et veggteppe. Anonymkode: 478d7...91b
AnonymBruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Jeg har ikke hender til det i øyeblikket, men jeg har hatt lyst til å strikke en isbjørnfell til å ha liggende på gulvet. Det er jo ikke noe alle vil like, men jeg hadde kost meg med det 😂 Finnes forskjellige mønstre om man googler. Anonymkode: fe796...247
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Skrevet 5. februar Har knyttet et veggteppe i macrame Anonymkode: 59982...248 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Har heklet et stort pledd i «granny squares» etter Arne&Carlos’ mønster, men i roligere farger. Kjempefint! Får masse komplimenter på det. Har også strikket et pledd i Rauma finull, med mønster av aftenstrikk. Det heklede pleddet holder formen bedre; men jeg er også glad i det strikkede pleddet. Designeren Marie Wallin har masse fint strikket til hjemmet, særlig puter, hvis du liker mønstre og farger. Anonymkode: c8f05...b5e
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 6.40): Har heklet et stort pledd i «granny squares» etter Arne&Carlos’ mønster, men i roligere farger. Kjempefint! Får masse komplimenter på det. Har også strikket et pledd i Rauma finull, med mønster av aftenstrikk. Det heklede pleddet holder formen bedre; men jeg er også glad i det strikkede pleddet. Designeren Marie Wallin har masse fint strikket til hjemmet, særlig puter, hvis du liker mønstre og farger. Anonymkode: c8f05...b5e Spennende tusen takk for svar. Har vurdert det pleddet fra Aftenstrikk. Er det er du lager ruter? Trodde finull holdt seg fint? strikket du det i originalfargene? ts:) Anonymkode: 4c345...2d7
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 13.35): Spennende tusen takk for svar. Har vurdert det pleddet fra Aftenstrikk. Er det er du lager ruter? Trodde finull holdt seg fint? strikket du det i originalfargene? ts:) Anonymkode: 4c345...2d7 Joda, finull holder seg fint! Men fordi det er strikket, og nokså stort, siger det jo litt. Strikking er mye mer elastisk enn hekling, så det er bare derfor det heklede pleddet holder formen noe bedre. Ja, jeg strikket Aftenstrikk-pleddet i original-fargene (lys variant). Man strikker riller frem og tilbake med striper i fargene, og så sys det striper på langs når du er ferdig, så det ser ut som ruter. Anonymkode: c8f05...b5e 1
skruf Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 8.2.2025 den 13.35): Spennende tusen takk for svar. Har vurdert det pleddet fra Aftenstrikk. Er det er du lager ruter? Trodde finull holdt seg fint? strikket du det i originalfargene? ts:) Anonymkode: 4c345...2d7 Jeg har strikket Aftenstrikk i finull, og det holder seg fint Siger ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå