Gå til innhold

Belgisk sjokolade

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri smakt det før.Har kjøpt en eske som skal gies bort i gave.Så nå lurer jeg på om det er godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det!!! :wow:

*seriøst avhengig*

Skrevet

Å ja, ingenting er bedre enn belgisk konfekt. :sikle:

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg synes det smaker grusomt... :forvirret:

Gjest Gjesta
Skrevet

Belgisk konfekt er jo egentlig litt av hvert, da ;) Jeg synes ofte det er godt, men veldig mektig, og bitene er gjerne litt store for min gane. Men de er ofte små kunstverk, og flotte å gi i gave.

Gjest gjest1
Skrevet

Spesielt de runde "trøflene" eller hva de kalles er utrolig gode!

Skrevet

Jeg syns de er gode de som er formet som skjell. Ellers så syns jeg ikke noe særlig om annen sjokolade enn melkesjokoladen fra Freia.

Skrevet
Spesielt de runde "trøflene" eller hva de kalles er utrolig gode!

Min favoritt!

Gjest gjest1
Skrevet

Men jeg har ikke sett/kjøpt dem i Norge, men i små konfektbutikker i Brüssel. Får man kjøpt noe tilsvarende i Oslo?

Skrevet
Men jeg har ikke sett/kjøpt dem i Norge, men i små konfektbutikker i Brüssel. Får man kjøpt noe tilsvarende i Oslo?

Sist jeg kjøpte kjøpte jeg i Sverige, men de har sikkert noe et eller annet sted i Oslo.

Skrevet

Konfektspesialisten på Glasmagasinet har belgisk konfekt. SmartClub har også. Og så har du denne butikken i Tvetenveien.

Skrevet

Heldigvis er alt relativt.

Jeg savner firkløversjokolade og spiser ikke mye belgisk sjokolade her, selv om mye av den er kjempegod!

Heldigvis sier nå jeg. Hvis ikke hadde jeg kommet tilbake til Norge noen kilo lettere. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge det ikke er dem med smørfyll, er de kjempegode. Jeg liker også veldig godt de skjellene. De fås også i en billigere utgave hos Lidl... (ment som tips til dere avhengige... de smaker også kjempegodt!)

Skrevet
Konfektspesialisten på Glasmagasinet har belgisk konfekt. SmartClub har også. Og så har du denne butikken i Tvetenveien.

Hmmm, jasså, så det er DER smågodtbutikken ved siden av Eldorado kjøper varene sine... ;)

Skrevet
Hmmm, jasså, så det er DER smågodtbutikken ved siden av Eldorado kjøper varene sine... ;)

:klaske::ler::ler:

Tenk at jeg ikke så at dette ikke var en butikk! Jeg kom bare på to steder med belgisk konfekt, og tenkte jeg skulle søke litt og fant denne. Jaja.....synd i grunn, kunne trengt en butikk med dette utvalget. :ler:

Skrevet
:klaske:  :ler:  :ler:

Tenk at jeg ikke så at dette ikke var en butikk! Jeg kom bare på to steder med belgisk konfekt, og tenkte jeg skulle søke litt og fant denne. Jaja.....synd i grunn, kunne trengt en butikk med dette utvalget.  :ler:

Åh, det tenkte jeg ikke på en gang jeg!! Bare kjente igjen mange av produktene som de selger i lille-kiosken-med-hundrevis-av-forskjellig-smågodt ved siden av Eldorado :ler: !

Skrevet (endret)

Belgisk konfekt er selvsagt mange forskjellige ting, avhengig av om de ulike bitene er laget av mørk, hvit eller melkesjokolade, og av hva de er fylt med.

Et avgjørende fellestrekk ved all belgisk sjokolade, og det som skiller den fundamentalt fra norsk sjokolade, er imidlertid at den belgiske kun inneholder kakaosmør, og ikke noen form for billigere vegetabilsk fett.

Dette har mye å si for smaken, og alt å si for konsistensen: En belgisk konfektbit smelter på tungen, i bokstavelig forstand, på en mye mer delikat måte enn en norsk sjokoladebit. :)

Endret av piaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...