Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32, og siden 16-års alderen drømt om drømmemannen min.

Det er bodybuilderen borte i hjørnet i hettegenser med hetten trukket over hodet, som ikke har noe behov for å vise seg fram. (Trenger ikke stille opp,  bare stor). En introvert. Han som trener og ser forbi «stück up» jenter og ser hun med gode etiske verdier og god moral.

Siden jeg var 16 har jeg trent styrke, og trent blant alle i rumpeshorts og sportsBH.
Det er overhode ikke noe indikasjon på hvem som er bra menneske eller ikke. Jeg har hatt gode verdier og stort sett bare vært snill igjennom livet mitt (sikkert gått ut over meg selv at jeg ikke klarer å være slem/si ifra).  Har håpet av den svære fyren skal se dette og meg. (Føler en enkel pick me av dette).  Men jeg har aldri seksualisert meg selv på treningssenteret, og håpet å møte gymfreaken som satt pris på det..

Jeg har aldri funnet denne mannen/ideen/drømmen. Jeg ble sammen med en fyr som stilte i fitness, men som gikk i stringtopp og feeded av oppmerksomhet. Som ikke var det jeg hadde i mitt hode eller ønsket.. og jeg gjorde det slutt. Han så flott ut, så åpenbart var det ikke at jeg hadde et behov alene for at det skulle være en attraktiv/godt trent fyr. Jeg fikk bare følelse av at det ikke var han.

jeg er nå 32 år(!), vært i 3 forhold. Enda har jeg en stemme i bakhodet at jeg vil finne denne personen, og av en eller annen grunn sammenligner og har jeg sammenlignet kjærestene mine med denne fiktive personen/«drømmemannen». Som om jeg liksom er perfekt… men føler det er en fantasi jeg har bygget opp om siden 16 års alderen.

hva i all verden er dette?  Hvorfor går jeg rundt med denne uroen og ønsket om å finne denne «ideen» av min perfekte mann? Har flere det sånn?

Anonymkode: 7b250...daf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til en viss grad...... må du nok forvente at noen som er opptatt av å ta vare på seg selv og å se bra ut (hvis det er motivasjonen) også har et snev av det å være opptatt av seg selv. Det skal gjerne svartmales i vårt moderne samfunn men en spade er en spade. Ser ikke noe galt med at noen bryr seg om det så lenge det ikke blir for mye.

Anonymkode: 8b23c...811

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bodybuilderen borte i hjørnet i hettegenser med hetten trukket over hodet, som ikke har noe behov for å vise seg fram. (Trenger ikke stille opp,  bare stor). En introvert. Han som trener og ser forbi «stück up» jenter og ser hun med gode etiske verdier og god moral.

Siden jeg var 16 har jeg trent styrke, og trent blant alle i rumpeshorts og sportsBH.
Det er overhode ikke noe indikasjon på hvem som er bra menneske eller ikke. Jeg har hatt gode verdier og stort sett bare vært snill igjennom livet mitt (sikkert gått ut over meg selv at jeg ikke klarer å være slem/si ifra).  Har håpet av den svære fyren skal se dette og meg. (Føler en enkel pick me av dette).  Men jeg har aldri seksualisert meg selv på treningssenteret, og håpet å møte gymfreaken som satt pris på det..

Jeg har aldri funnet denne mannen/ideen/drømmen. Jeg ble sammen med en fyr som stilte i fitness, men som gikk i stringtopp og feeded av oppmerksomhet. Som ikke var det jeg hadde i mitt hode eller ønsket.. og jeg gjorde det slutt. Han så flott ut, så åpenbart var det ikke at jeg hadde et behov alene for at det skulle være en attraktiv/godt trent fyr. Jeg fikk bare følelse av at det ikke var han.

jeg er nå 32 år(!), vært i 3 forhold. Enda har jeg en stemme i bakhodet at jeg vil finne denne personen, og av en eller annen grunn sammenligner og har jeg sammenlignet kjærestene mine med denne fiktive personen/«drømmemannen». Som om jeg liksom er perfekt… men føler det er en fantasi jeg har bygget opp om siden 16 års alderen.

hva i all verden er dette?  Hvorfor går jeg rundt med denne uroen og ønsket om å finne denne «ideen» av min perfekte mann? Har flere det sånn?

Grow up! For en utrolig banal fremstilling av forhold, drømmemannen og deg selv, leste du mye topp som tenåring eller?
Bare for å poppe bobla di med en gang, INGEN er perfekte! Hvis du går rundt å leter på den måten, så er du dømt til å mislykkes. Fantasi og virkelighet er to helt forskjellige ting.

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (2 minutter siden):

Grow up! For en utrolig banal fremstilling av forhold, drømmemannen og deg selv, leste du mye topp som tenåring eller?
Bare for å poppe bobla di med en gang, INGEN er perfekte! Hvis du går rundt å leter på den måten, så er du dømt til å mislykkes. Fantasi og virkelighet er to helt forskjellige ting.

Topp??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner denne mannen. Flere som passer din beskrivelse faktisk. Men vit at de også har veldig spesifikke krav til både væremåte og utseende/kropp. Mest sannsynlig er dere like på det punktet at det skal være perfekt eller ingenting. Så om dere hadde møttes er det stor sjanse for at det ikke hadde klaffet. Nettopp fordi dere er kresne. Så begge ender opp alene, til tross for å være så like.

Du må nesten spørre deg selv om du skal kreve at han er "perfekt". Er du villig til å være alene om det aldri klaffer 100%?

Anonymkode: 57394...ecb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er bodybuilderen borte i hjørnet i hettegenser med hetten trukket over hodet, som ikke har noe behov for å vise seg fram. (Trenger ikke stille opp,  bare stor). En introvert.

Dette beskriver meg godt. Introvert, Trener alltid alene, med hettegenseren og hodetelefonene på. Enser ikke andre som trener i det hele tatt. Nå er jeg også såpass heldig som har tilgang til treningslokale der jeg stort sett får trene helt alene. Startet med med funksjonell fitness og cross fit, men har de siste par årene bare bygget.

Har dog null interesse av noen «treningsdame». Samboeren min har aldri satt sine ben i et treningsstudio ☺️

Anonymkode: 8aa76...7c6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har aldri funnet denne mannen/ideen/drømmen. 

Jeg er nå 32 år(!), vært i 3 forhold. Enda har jeg en stemme i bakhodet at jeg vil finne denne personen, og av en eller annen grunn sammenligner og har jeg sammenlignet kjærestene mine med denne fiktive personen/«drømmemannen».

Hvorfor går jeg rundt med denne uroen og ønsket om å finne denne «ideen» av min perfekte mann?

Har flere det sånn?

Ja, alle som har utfordringer med stemmer i hodet og som sammenligner ekte levende mennesker med en fiktiv drømmemann har det nøyaktig sånn som du beskriver. 

De har aldri funnet denne drømmemannen og vil heller aldri gjøre det fordi ting du drømmer om ikke finnes i virkeligeten. 

De har ikke i noe forhold i løpet av livet funnet drømmemannen når de sammenlikner kjæreste i virkeligheten med kjæresten i fantasien,, det vil de heller aldri lykkes med fordi kjærester i fantasien ikke finnes på ekte.

Utfordringer med å skille mellom fantasi og virkelighet i voksen alder kalles psykose og er en forvirringstilstand som kan opptre i perioder eller mer eller mindre hele tiden. 

Det er viktig og søke hjelp så tidlig som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (5 timer siden):

Ja, alle som har utfordringer med stemmer i hodet og som sammenligner ekte levende mennesker med en fiktiv drømmemann har det nøyaktig sånn som du beskriver. 

De har aldri funnet denne drømmemannen og vil heller aldri gjøre det fordi ting du drømmer om ikke finnes i virkeligeten. 

De har ikke i noe forhold i løpet av livet funnet drømmemannen når de sammenlikner kjæreste i virkeligheten med kjæresten i fantasien,, det vil de heller aldri lykkes med fordi kjærester i fantasien ikke finnes på ekte.

Utfordringer med å skille mellom fantasi og virkelighet i voksen alder kalles psykose og er en forvirringstilstand som kan opptre i perioder eller mer eller mindre hele tiden. 

Det er viktig og søke hjelp så tidlig som mulig. 

TS beskrev en indre dialog som veldig mange har, uten at det er er sykdomstegn.

Det finnes gode grunner til å kritisere TS’ syn på kjærlighet, men din sykeliggjøring er helt usaklig.

Anonymkode: 9ff06...982

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Du seksualiserer ikke deg selv, men har i ei årrekke stått på utstilling i bh og rompeshorts på treningssenter i håp om at riktige mannen skal finne deg attraktiv? Altså, hva snakker vi om her? Dette må jo være selve definisjonen på å seksualisere seg selv. En godt trent mann kan en godt trent kvinne sikker glatt finne på datingapper. Treningssenteret er ikke akkurat den beste sjekkearenaen, da de fleste er der for å trene og ikke vil bli forstyrret. Mange menn vil derfor ikke oppsøke kvinner på senteret uansett om de synes de er attraktive eller ei der de står i rompeshorts. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (55 minutter siden):

Du seksualiserer ikke deg selv, men har i ei årrekke stått på utstilling i bh og rompeshorts på treningssenter i håp om at riktige mannen skal finne deg attraktiv? Altså, hva snakker vi om her? Dette må jo være selve definisjonen på å seksualisere seg selv.

Hun har trent blant alle de andre som går i minimalt med klær, og ønsker at den anonyme bodybuilderen skal falle for henne fordi hun er så mye bedre enn dem, nettopp fordi hun ikke viser seg fram og derfor har bedre verdier enn de andre damene.

Hun ønsker ikke å seksualisere seg selv, men har en urealistisk fantasi om at mannen som er på treningssenter for å trene for egen helse, som derfor skal ha like gode verdier som henne, plutselig skal gå imot sine egne verdier og sjekke henne opp på en arena som ikke er laget for sjekking.

Det har ikke så mye med selve mannen å gjøre, det er et enormt behov for å bli sett for den man er, og bli vurdert bedre enn andre. Det er hallmark-filmen der hennes sjel og utstråling plutselig gjør at drømmemannen slipper alt for å jakte på henne, mens de andre "stuck up"-kvinnene står rundt og er misunnelige fordi de ikke blir valgt.

Anonymkode: dc145...90e

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Du seksualiserer ikke deg selv, men har i ei årrekke stått på utstilling i bh og rompeshorts på treningssenter i håp om at riktige mannen skal finne deg attraktiv? Altså, hva snakker vi om her? Dette må jo være selve definisjonen på å seksualisere seg selv. En godt trent mann kan en godt trent kvinne sikker glatt finne på datingapper. Treningssenteret er ikke akkurat den beste sjekkearenaen, da de fleste er der for å trene og ikke vil bli forstyrret. Mange menn vil derfor ikke oppsøke kvinner på senteret uansett om de synes de er attraktive eller ei der de står i rompeshorts. 

Jeg er ikke mannen TS drømmer om, men jeg kunne være troende til å ta høflig kontakt med en kvinne som fremstod interessant hvor som helst.

Ofte vil man kanskje bygge opp gjensidig interesse heller enn å gå rett på sak.

Anonymkode: 9ff06...982

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjenner denne mannen. Flere som passer din beskrivelse faktisk. Men vit at de også har veldig spesifikke krav til både væremåte og utseende/kropp. Mest sannsynlig er dere like på det punktet at det skal være perfekt eller ingenting. Så om dere hadde møttes er det stor sjanse for at det ikke hadde klaffet. Nettopp fordi dere er kresne. Så begge ender opp alene, til tross for å være så like.

Du må nesten spørre deg selv om du skal kreve at han er "perfekt". Er du villig til å være alene om det aldri klaffer 100%?

Anonymkode: 57394...ecb

Det er nok mye i det du sier! Jeg var jo sammen med en fitnesskar i mange år, og mulig dette forholdet forsterket det. Jeg opplevde at han trente oppriktig nesten kun for tilbakemeldinger og å vise seg frem. Og fikk avsmak, rett og slett. Jeg trente og trener, men ikke for bekreftelse fra andre. selvfølgelig fra kjæresten min, da. 

og tror du nok kanskje har mye rett i det, selvfølgelig vil en som legger mye tid og arbeid i sånn, ha ei 10/10, og som legger mye tid i sitt eget utseende.  Jeg har jo alltid trent nesten hver dag og vil si jeg tar vare på meg selv. Ikke en 10/10 da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun har trent blant alle de andre som går i minimalt med klær, og ønsker at den anonyme bodybuilderen skal falle for henne fordi hun er så mye bedre enn dem, nettopp fordi hun ikke viser seg fram og derfor har bedre verdier enn de andre damene.

Hun ønsker ikke å seksualisere seg selv, men har en urealistisk fantasi om at mannen som er på treningssenter for å trene for egen helse, som derfor skal ha like gode verdier som henne, plutselig skal gå imot sine egne verdier og sjekke henne opp på en arena som ikke er laget for sjekking.

Det har ikke så mye med selve mannen å gjøre, det er et enormt behov for å bli sett for den man er, og bli vurdert bedre enn andre. Det er hallmark-filmen der hennes sjel og utstråling plutselig gjør at drømmemannen slipper alt for å jakte på henne, mens de andre "stuck up"-kvinnene står rundt og er misunnelige fordi de ikke blir valgt.

Anonymkode: dc145...90e

Ts her

Ja, jeg tror godt det er nettopp det du skriver her. Har tenkt tanken også, at jeg egentlig bare romantiserer den kjærlighetensforestillibgen «alle» har - bare at min drømmemann ser «slik ut», og annerledes i andres historie.  

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette beskriver meg godt. Introvert, Trener alltid alene, med hettegenseren og hodetelefonene på. Enser ikke andre som trener i det hele tatt. Nå er jeg også såpass heldig som har tilgang til treningslokale der jeg stort sett får trene helt alene. Startet med med funksjonell fitness og cross fit, men har de siste par årene bare bygget.

Har dog null interesse av noen «treningsdame». Samboeren min har aldri satt sine ben i et treningsstudio ☺️

Åå! Dette gjorde meg litt lei meg, egentlig . Men, veldig fint. Samboeren din er heldig!

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo alles drømmemann. Ganske urealistisk.. 

Ser skikkelig bra ut, men liker ikke oppmerksomheten og ser ikke på andre damer? Han finnes nok ikke. I så fall trener han hjemme

Anonymkode: d7c04...7a3

AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig overfladisk ut, og jeg tipper at det mannlige motstykket til deg også er overfladiske.

Og slike fungerer ikke å forhold. 

Tror du finner flere menn med personligheten du ønsker med helt vanlig kropp. 

Anonymkode: 000fb...cae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sånn mann. He-man utenpå, sjenert nerd inni. Han er forfengelig en gang i skuddåret, trener på et billig senter for egen helses skyld, og ser knapt på andres damer. 

Fant ham ikke på noe treningssenter, men på nett hvor hans introvert side kom fram. Jeg falt for ham uten å vite hvordan han så ut, det var kun personligheten og vår dynamikk. Jeg trener jeg også, men ikke på hans nivå.

Og jeg må si det er så deilig at vi møttes på den måten, selv om vi støtter hverandre i trening mm. Fordi jeg kan alltids si til ham at jeg ikke tok ham for utseendet. Selv om han er dritfin, så er han så enda mye finere inni. Og han ser hele meg, også. 

Anonymkode: 25f00...967

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Topp??

Topp /Toppgirl er et gammelt blad om bl.a. kjendiser. Jeg leste det på 1990-tallet

https://no.wikipedia.org/wiki/ToppGirl

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Topp /Toppgirl er et gammelt blad om bl.a. kjendiser. Jeg leste det på 1990-tallet

https://no.wikipedia.org/wiki/ToppGirl

Det er jo noe «Mona og Mikkel» over dette forumet her da😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Topp??

Fjortisblad til salgs på 80 og 90 tallet...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er... rar. 

Anonymkode: 5b7fb...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...