Gå til innhold

Menn snakker ikke med damer med mindre de finner dem attraktive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere er noen personligheter her inne. Lav sosial iq hver dag.

Noe som følte seg truffet?

Anonymkode: 060e2...341

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god del confirmation bias i dette, også. Går du rundt og syns du er tjukk, antar du gjerne at andre tenker på hvor mye du veier - noe de ikke gjør. Folk bryr seg ikke.

Det kan godt være at attraktive mennesker får noen frynsegoder fordi potensielle partnere har lyst å ha gode kort på hånden, men det er faktisk helt greit at det er slik. Det er ikke sånn at tykke personer behandles ufint, de behandles nøytralt. At noen får litt ekstraservice fordi de oppfattes som attraktive av flere, er ikke noe å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke en vakker liten sak og jeg har alltid blitt pratet til så tviler på at det stemmer at menn bare prater med tiltrekkende kvinner. Har alltid tenkt at de som meg synes det er lettere å være med folk de IKKE finner tiltrekkende. :D 

Anonymkode: a19c4...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du virkelig at du lurer på om menn kan være hyggelige mot folk, uavhengig av om de er pene eller ikke?

Selvfølgelig kan de det.

Anonymkode: 7b568...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 1.09):

Er det slik at unge menn snakker med unge damer med et ønske om å ha et vennskap eller bli kjent? Er det normalt for menn å tilby damer en skyss osv dersom man går på samme skole, eller lignende? Spør da dette skjedde med meg nylig, men jeg kjenner ikke denne unge karen så godt. Jeg trodde lenge at dette bare var tegn på høflighet eller noe lignende, men er det virkelig slik at menn ikke snakker med damer med mindre de finner dem attraktive? Da mener jeg også det å tilby ting til dem osv

Nå tenker jeg på de mennene i alderen av 21-30.

Anonymkode: 5426a...220

For meg er det fullstendig motstatt.  Er i forhold og ei dame jeg syntes er "hot" vil jeg holde avstand til. Ikke boikott,  men er det en sjanse for at jeg kan få følelser så beskytter jeg forholdet mitt ved ikke å "bli bedre kjent".

Nå kjenner jeg meg selv ganske godt og bli bedre kjent med ei jeg syntes er attraktiv kan lett gå litt for langt litt for fort.

Har sagt til meg selv at jeg ikke gjør noe galt, men når seksuell tiltrekning er med i bildet blir det vanskeligere å sette grenser.

Å ha kontakt med damer jeg ikke føler tiltrekning mot er enkelt og liker godt den vennskapelige kontakten og vennskapet.

Vil tro at sexy damer oppfatter meg som litt kald?? , med de er gjerne kalde fra før siden de sikkert blir lagt ann på om de smiler og sier hei og beskytter seg selv.

Dette gjelder damer jeg møter gjennom jobb og bekjente.  Kolleger over tid er det ikke noen utfordring.  

Anonymkode: e0d9f...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For meg er det fullstendig motstatt.  Er i forhold og ei dame jeg syntes er "hot" vil jeg holde avstand til. Ikke boikott,  men er det en sjanse for at jeg kan få følelser så beskytter jeg forholdet mitt ved ikke å "bli bedre kjent".

Nå kjenner jeg meg selv ganske godt og bli bedre kjent med ei jeg syntes er attraktiv kan lett gå litt for langt litt for fort.

Har sagt til meg selv at jeg ikke gjør noe galt, men når seksuell tiltrekning er med i bildet blir det vanskeligere å sette grenser.

Å ha kontakt med damer jeg ikke føler tiltrekning mot er enkelt og liker godt den vennskapelige kontakten og vennskapet.

Vil tro at sexy damer oppfatter meg som litt kald?? , med de er gjerne kalde fra før siden de sikkert blir lagt ann på om de smiler og sier hei og beskytter seg selv.

Dette gjelder damer jeg møter gjennom jobb og bekjente.  Kolleger over tid er det ikke noen utfordring.  

Ikke kald... Overfladisk. 

Forskjell på å være hard og kald. Når man er kald så "snakker" man ikke med vedkommende, ingen smil, bryr seg ikke om hva den andre tenker eller føler, er kun behovsstyrt...

Sette grenser må man for å beskytte seg selv. Man kan være sår og sterk samtidig. 

Anonymkode: b88b8...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg opplevde at det ikke gikk an iaf. jeg ble faktisk litt sjokkkert over at menn sløste tiden min såpass med sånne smålige behov... går jo an å stille litt krav til seg selv... 

Anonymkode: 6c7cd...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn puler vel strengt tatt hvem som helst. Aldri opplevd en eneste mann som kresen. 

Anonymkode: e7ffa...fd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når det først er litt skummelt ulojalitet her, er det godt å se at du vier mye innsats for forholdet ditt og er selvbevisst/kritisk 😊 

Anonymkode: 1cf94...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig tråd. Menn kan ikke velge hvem de får snakke med. Noen som faktisk utelukkende snakker med de de finner attraktive er KVINNER. Menn snakker med de dem får mulighet til å snakke med. 

Anonymkode: 142ef...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...