Abr@xas Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Olivers Cat Adult, hvordan er dette foret, for dere som har kjennskap til det ? Det er jo en klar fordel i pris mot Royal Canin eller andre dyrebutikk/dyrlegemerker, men er dette fòret noe man kan gi katter med god samvittighet eller bør man styre unna ? Kan man sammenligne Olivers fòret med vanlig butikkfòr a la Friskies eller er det bedre ?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Det er helt klart MYE bedre enn butikfôr av typen Friskies. Vi har ikke prøvd Royal Canine osv, men var egentlig veldig fornøyd med Olivers Adult Cat, bortsett fra at katten vår, som er en kastrert hankatt med sterk tendens til pondus, la på seg for mye av dette fôret. Det er nemlig veldig næringstikt, tror det inneholder mye protein og fett. Før dette brukte vi kattungefôret, og katta ble mye blankere i pelsen, spsite mindre og vokste mer med dette fôret en med matbutikkmaten (som i praksis kom ut like "hel" bak) Vi bruker nå Diet-fôret til Olivers, men er obs på at det kanskje ikke er noe permanent løsning for en ganske ung katt.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #3 Skrevet 8. mars 2006 Mener noe "dyrebutikk folk" og vetrinærer snakker om at det ikke er så mye dyrere å fôre med Royal Canin/Eukanuba/hills pga dem skal ha minder av fôret..
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 Mener noe "dyrebutikk folk" og vetrinærer snakker om at det ikke er så mye dyrere å fôre med Royal Canin/Eukanuba/hills pga dem skal ha minder av fôret.. ← Sant nok, men Olivers er også veldig drøyt. Vi hadde en 5 kgs sekk i flere måneder, og katten vår er GLAD i mat. Uansett ville jeg nok ikke tenkt først og fremst på prisforskjellen mellom disse fôrtypene. Vi har fortsatt å bruke Olivers fordi katten ser ut til å "funke", og fordi vi har lang vei til dyrebutikk og de kjører hjem til oss. Noen mener at diet-foret til Olivers ikke er spesielt godt egnet til "ugamle" katter, men vi bruker det foreløpig vi da. Det har i hvert fall lave nok magnesiumverdier til at vi ikke trenger å bekymre oss så veldig om urinstein o.l, og som nevnt virker katten både frisk og fin (og blank osv) foreløpig. (det var meg som skrev innlegget over her også)
jordbær Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 (endret) olivers er et kjempegreit fôr Inneholde mye næring og rett type. Vi bruker kun det fôret på våre katter og ilder. Positive er prisen, kvaliteten og at dem faktisk leverer på døra!! (Gratis!) Endret 8. mars 2006 av jordbær
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2006 #6 Skrevet 9. mars 2006 Er Olivers dårligere enn Royal Canin? Og hvordan er smaken? Regner med at ingen her faktisk har smakt på det, men liker kattene det? Kattene mine er veldig kresne men de liker godt Royal Canin som er det de får nå. Problemet er at det er så langt til nærmeste dyrebutikk og jeg har ikke bil. Prøvde faktisk å få med meg en 10-kilos pose på bussen en gang, men det tror jeg ikke at jeg gjentar . Olivers høres jo genialt ut siden de leverer på døra, men bør jeg ha dårlig samvittighet for å gå over fra Royal Canin til Olivers?
Abr@xas Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2006 Vet du Fairy, jeg har nettopp samme "problem". Uten bil er det ikke så lett å få med seg mer enn høyst nødvendig av gangen. Jeg kjøpte en sekk med Olivers cat adult til mine katter, og de stupte i skåla og elsket det. De er også vant til Royal canin. Fremstillet med fersk kylling og saft fra kyllinglever. Ut ifra tilbakemeldingene her inne ser det jo ut til at vi kan fore med Olivers med god samvittighet....
jordbær Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Det er ikke et dårligere fôr enn Royal Canin.. Olivers: NØKKELTALL Råprotein 32% Råfett 20% Råfibre 3% Råaske 6,5% Fersk kylling 18,5% Kylling i alt 61% Kcal. Pr kg (ME) 4589 Omega 3/6 0,3%/2,75% Opptak 90%
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #9 Skrevet 9. mars 2006 mener man kan få smaksprøver, hvis du er usikker på hvilken type du skal prøve, kan du få prøver av de forskjellige sortene. husk at de har trippel smaksgaranti, du kan returnere en åpnet sekk og bytte den eller få pengene igjen. jeg brukte olivers før på hunden min, men han tåler svært lite, og reagerte (men det gjør han på b.la royal canin også) med kløe og ørebetennelse. men, det er verd å prøve, prisen er slett ikke ille, gratis levering og har du et spørsmål, ta kontakt og de vil prøve å løse det. jeg kommenterte at hunden min reagerte til den som solgte meg foret, og under en uke etterpå fikk jeg tlf fra olivers, men reagerer hunden er det lite å gjøre med det. og de prøvde da å hjelpe så godt de kunne.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2006 #10 Skrevet 10. mars 2006 Nå har jeg bestilt Olivers tørrfor, så da får vi se om kattene liker det. Håper det, for det sparer meg for mye bry dersom jeg slipper å styre med å få tak i Royal Canin. Storepusen har veldig sensitiv pels, så jeg er spent på hvordan den vil reagere på det nye foret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå