Gå til innhold

Greit å ha tanken i bakhodet at kanskje det vil aldri bli meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis det ikke går etter all forsøk med dating osv, kanskje er det greit å bare akseptere at det kan aldri bli meg? Jeg sier ikke nødvendigvis om meg, men andre som søker og søker men møter bare veggen. Kanskje da like greit å gi slipp på kjærligheten? Heller finne interesser som gjør deg selv glad? 

Anonymkode: d2373...0c0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ofte lettere å finne noen når en ikke prøver. Kun da jeg har funnet partnere.

Anonymkode: ec6a5...5b3

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvorfor ikke. I det minste ta en pause, fokuser på noe annet, også vet man jo aldri.

Anonymkode: 61349...338

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være greit å ta en pause fra å lete, og å fokusere på å finne andre gleder i livet (eks hobby) for en stund. Trenger ikke gi opp for resten av livet. 

Anonymkode: c0e01...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men fortsett å gjør spennende ting og lev livet. Et interessant liv er det mange som vil være med på

Anonymkode: 32417...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det ikke går etter all forsøk med dating osv, kanskje er det greit å bare akseptere at det kan aldri bli meg? Jeg sier ikke nødvendigvis om meg, men andre som søker og søker men møter bare veggen. Kanskje da like greit å gi slipp på kjærligheten? Heller finne interesser som gjør deg selv glad? 

Anonymkode: d2373...0c0

Hva med å gjøre begge deler, men ha fokuset på å gjøre deg selv glad?

Anonymkode: ee3e8...601

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror mange prøver for hardt og stresser. Tinder blir bare en evig mølle hvor folk har ons eller veldig korte forhold. 

Lev livet ditt. Vær sosial! 

Anonymkode: fd70a...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bedre å være alene enn å ha en dårlig kjæreste. Og interesser som gjør glad bør alle ha, uavhengig av om man har kjæreste eller ikke.

Anonymkode: 43de0...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er stor forskjell på det å lete/være på utkikk, og å være åpen. Men også en balansekunst. Å akseptere at det ikkje skjer for alle er sikkert veldig lurt, men også å være åpen for at alt kan skje. Det virker travelt å hele tiden være på leting og føle at ens egen lykke avhenger av at man møter "den rette". Da lyser man også fort av desperasjon, og lite er så uattraktivt som det. 

Anonymkode: 6374a...777

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ofte lettere å finne noen når en ikke prøver. Kun da jeg har funnet partnere.

Det er på tidspunkt jeg ikke leter jeg ikke dater i det hele tatt 😅 Hvordan slumper man til å finne noen egentlig? 

Anonymkode: fd531...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er på tidspunkt jeg ikke leter jeg ikke dater i det hele tatt 😅 Hvordan slumper man til å finne noen egentlig? 

En er med på aktiviteter (som helst også er sosiale) som gir deg glede så møtes en mer naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En er med på aktiviteter (som helst også er sosiale) som gir deg glede så møtes en mer naturlig. 

Ja, det er jeg hele tiden, men det betyr jo ikke at man ender opp med å date noen der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, det er jeg hele tiden, men det betyr jo ikke at man ender opp med å date noen der? 

Sjansen for å møte noen der er vesentlig større enn om man sitter hjemme og ikke deltar på ulike sosiale ting.

Møter man folk man liker flere ganger, så kreves det at en av partene initierer til mer kontakt f.eks. ved å foreslå en kaffe/gå en tur… så har du en date.

Ts: jeg ville aldri rådet noen til å gi opp, heller ikke deg. 

Anonymkode: d0845...0e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det handler om å møte mennesker med en intensjon om å bare bli kjent vennskapelig, drive med en hobby/interesse, og fokusere på alt annet enn at den du møter potensielt skal bli en kjæreste.

Vær ute blant folk, vær sosial, vær interessert i å bli kjent med folk, uten å ha en baktanke om dating/kjæreste. Da er man mye mer avslappet og åpen. Men hvis du har en vegg oppe, og går inn med en holdning "jeg skal iallefall ikke date noen!!" så vil du kunne virke kald og avvisende, og det er ikke veldig attraktivt det heller.

Anonymkode: 578f7...6e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 10.22):

Ved å være åpen for det ;) 

Anonymkode: 1d7bd...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så en tilfeldig video om ei som sa hun bruker å se på noen, å når de ser på henne ser hun vekk. Så ser hun på dem på nytt og holder øyebkontakten ubehagelig lenge (😅kan gå galt). Hun påsto de da bestandig kom bort. Hun var pen. Lurer på om hun smiler eller ikke, ulike blikk avgjør mye. 

Men dere kan prøve. Jeg bruker faktisk å møte en god del blikk, å har havnet i tilfeldige stirrekonkuranser før, noen ganger har det sett ut som han har hatt lyst til å komme, men jeg har snudd meg og lukket kroppsspråket. Usikker på om det kan funke. Det var bare tilfeldig fra min side ingen ønske å møte noen, bare så på kjekke menn som en creep 😂

Anonymkode: 59a34...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør selvfølgelig først og fremst jobbe med å ha det bra selv, uavhengig av en partner. En partner er en bonus, ikke det som skal gjøre deg lykkelig. Det betyr dog ikke at man trenger å gi opp jakten på kjærligheten. Bare ikke legg all din livslykke på det. Har man det bra med seg selv så er det også lettere å velge en partner som er bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den rette konklusjon. Man bør være ærlig med seg selv og en del av det er å vurdere sine styrker og svakheter på en helt ærlig måte. Alle har talenter og det er det man bør bruke tiden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ga offisielt opp for 6 år siden og har likevel ikke funnet noen! Var virkelig aktiv på datingfronten med tur og kaffe hver bidige uke og store forhåpninger, åpen og sårbar. Ingenting endret seg da jeg helt ga opp og vet jeg forblir alene og ikke er på utkikk etter noen. Får hele tiden høre at jeg er så vakker og snill og kan få hvem jeg vil. Men for meg funket det verken å prøve eller å ikke prøve. Men på den lyse siden har jeg det jo bedre nå, gjør gøyale ting og gir mer f. Deilig å slippe den angsten at man forblir alene når man godtar den. Men at det hjelper på å finne partner kjenner jeg meg ikke igjen i. Tror man har større sjans når man aktivt prøver for å være ærlig. Og ja selvsagt uten å være needy og desperat, men det er åpenbart for voksene mennesker med sosiale antenner 😊

Anonymkode: b85e0...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ga offisielt opp for 6 år siden og har likevel ikke funnet noen! Var virkelig aktiv på datingfronten med tur og kaffe hver bidige uke og store forhåpninger, åpen og sårbar. Ingenting endret seg da jeg helt ga opp og vet jeg forblir alene og ikke er på utkikk etter noen. Får hele tiden høre at jeg er så vakker og snill og kan få hvem jeg vil. Men for meg funket det verken å prøve eller å ikke prøve. Men på den lyse siden har jeg det jo bedre nå, gjør gøyale ting og gir mer f. Deilig å slippe den angsten at man forblir alene når man godtar den. Men at det hjelper på å finne partner kjenner jeg meg ikke igjen i. Tror man har større sjans når man aktivt prøver for å være ærlig. Og ja selvsagt uten å være needy og desperat, men det er åpenbart for voksene mennesker med sosiale antenner 😊

Anonymkode: b85e0...28c

Men å prøve og ikke prøve, ingen av delene i segselv hjelper om du ikke møter riktig person. 

Ikke gi opp. Men bli kjennt med flere mennesker må jo til, uavhengig om du vil ha kjæreste eller ikke. 

Anonymkode: 59a34...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...