Floja Felíz Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Finnes det noen gode regler for hvilken lengde man bør ha på sløret til ulike typer kjoler eller kroppsfasonger? Kjoler med lange slep bør vel ha slør som dekker slepet, men hva med kjoler uten slep? Hva må jeg huske på når jeg skal velge slør? Jeg skal ha en linea raffaelli kjole (klarer ikke å legge inn bilde men for dem som gidder å finne den opp så er det nr. 17 bakfra på stripa under bridal collection her) og er egentlig usikker på om den passer med slør, men jeg vet at sambo gjerne vil se meg i det... Endret 7. mars 2006 av Floja Felíz
Floja Felíz Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #2 Skrevet 7. mars 2006 Må legge til at jeg har kjøpt kjolen og to stk av sjalet som den er avbildet med, og tenker på å lage slør av det ene sjalet, men er usikker på om det blir for kort... Hva tror dere?
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Har ikke hørt andre regler om slør enn at har man slep på kjolen, og skal ha langt slør, bør dette sløret være lenger enn slepet på kjolen. Alternativt kan man da velge kort slør, og ikke bry seg så mye med hvor langt sleper er. Har man ikke slep, er det vel vanlig å bruke sløret som litt slep, dersom man ønsker langt slør, eller velge kortere slør. Så vidt jeg har fått med meg er det tre vanlige lengder på slør, i tillegg til "langt" som da er kjoleavhengig. Skulderlangt... Kort. Albuelengde... Middels langt Fingertupplengde.... Litt langt Tror mange velger litt ut ifra hva de liker selv, og hvor mye de føler for å dekke rygg og skuldre. Mange kjoler er veldig pyntet både bak og foran, og da er det jo litt dumt å dekke til for mye med sløret. Ville tro du fint kan lage deg et flott slør av dette sjalet! Det kan jo være mulig å justere litt på lengden i forhold til hvor i håret du fester sløret også.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Kjempefin kjole! Her Får du noen finner du noen tips angående hvilket slør til hva slags kjole ... Ellers vil jeg vel si at hårfrisyre også har ganske masse å si for hvordan sløret kan være. Det kan se veldig 'rotete' ut med masse slør og hår og diverse ... Og så har det vel litt å si i forhold til kroppform og hva slags inntrykk du vil gi, hvor høy du er i fohold til han du skal gifte deg med osv. Korte, vide/store slør vil alltids gi inntrykk av at du er kortere og bredere ... Kan lett se for meg at du kan ha et langt litt smalt slør feks, som ikke vises så mye foran, men mer bak. Da vil sikkert sjalet kunne brukes?
Gjest Alea Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har prøvd opptil flere slør til min kjole (som har et lite slep), både korte og lengre. Syns selv ett av de lange så best ut, det var helt lett og enkelt og så gjennomsiktig at man fint kunne se detaljene på kjolen igjennom. Men er jammen ikke sikkert på om det er lengre enn kjolens slep... Er dette et must, noe dere tenker mye igjennom?
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har prøvd opptil flere slør til min kjole (som har et lite slep), både korte og lengre. Syns selv ett av de lange så best ut, det var helt lett og enkelt og så gjennomsiktig at man fint kunne se detaljene på kjolen igjennom. Men er jammen ikke sikkert på om det er lengre enn kjolens slep... Er dette et must, noe dere tenker mye igjennom? ← Dersom slepet er lenger enn sløret, kan dette se litt "dumt" ut. Spesielt om det er lite som mangler. Ville nesten anbefale deg å prøve en gang ekstra, bare for å se på akkurat dette.
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har langt slep på kjolen, og langt slør. Men det er ikke lengre enn kjolen. Tenker at det går til bakken og littegrann lenger. Ligger liksom litt etter meg. Dette er et veldig tynt og lett slør, og jeg synes dette ble veldig fint på meg ihvertfall. Prøvde et sølr som var lengre enn kjolen, men syntes at det ble litt i meste laget. Smaken er som baken, vi velger det vi synes selv
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har langt slep på kjolen, og langt slør. Men det er ikke lengre enn kjolen. Tenker at det går til bakken og littegrann lenger. Ligger liksom litt etter meg. Dette er et veldig tynt og lett slør, og jeg synes dette ble veldig fint på meg ihvertfall. Prøvde et sølr som var lengre enn kjolen, men syntes at det ble litt i meste laget. Smaken er som baken, vi velger det vi synes selv ← Ser ikke problemet hvis du har prøvd og sett hva som så bra ut. Mange tenker ikke over dette, og det er jo litt dumt å oppdage det i løpet av bryllupsdagene, eller på bildene etterpå. OI, slepet er visst bittelitt lenger enn kjolen... Ser ut som jeg mangler 5 cm med slør...
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 7. mars 2006 #9 Skrevet 7. mars 2006 Ser ikke problemet hvis du har prøvd og sett hva som så bra ut. Mange tenker ikke over dette, og det er jo litt dumt å oppdage det i løpet av bryllupsdagene, eller på bildene etterpå. OI, slepet er visst bittelitt lenger enn kjolen... Ser ut som jeg mangler 5 cm med slør... ← Ser ikke noe problem i det jeg heller... Trådstarter lurte på hvilke regler som gjaldt ang. lengde på slør. Jeg ville bare si at selv om det finnes slike regler, er det jo ikke alltid dette blir best for en selv allikevel. Jeg er ikke uening med deg, Sensommerbrud
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #10 Skrevet 7. mars 2006 Noen lager vel regler for hva som skal være den riktige lengden på slører, men det er bare tull. De vil jo selge de lengdene de har til standard salg. Så ta det sløret du vil ha. Kort eller langt. Det spiller ingen rolle. Ta det du liker best og trivst med. Det finnes altså ingen regler på hva en slørlende er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Alea Skrevet 7. mars 2006 #12 Skrevet 7. mars 2006 Dersom slepet er lenger enn sløret, kan dette se litt "dumt" ut. Spesielt om det er lite som mangler. Ville nesten anbefale deg å prøve en gang ekstra, bare for å se på akkurat dette. ← La ikke merke til at det så dumt ut, tvert i mot var jeg veldig fornøyd. Kommer nok til å se etter neste gang jeg prøver kjolen (når jeg har fått den tilpasset), men mest sannsynlig blir det det sløret - så lenge jeg føler meg vel og at det funker
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #13 Skrevet 9. mars 2006 Den typen waterfall slør må være det eneste som funker til kjolen din, men egentlig har du valgt en kjole som ikke "kler" slør.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #14 Skrevet 9. mars 2006 Klart den kler slør! Alle kjoler kler slør! For slør kan tilpasses som du vil.
lil Skrevet 9. mars 2006 #15 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har litt langt slep på kjolen, og ganske kort slør. Syntes det ser nydelig ut jeg Finnes det egentlig noen regler Gjør som du selv syntes er pent
Susan Sto Helit Skrevet 9. mars 2006 #16 Skrevet 9. mars 2006 Har kjempelangt slep, men bare midjelangt slør. Orket ikke forsøke å finne ut hvor langt sløret måtte være for å være lenger enn slepet. Dessuten er kjolen for fin til å dekkes til av et slør! Synes også det er kjempefint med kort slør og langt slep. Men ville nok reagert hvis sløret stoppet halvveis bak på slepet. Sånn hverken eller liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå