Mardina Skrevet 9. februar #101 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.41): https://www.tv2.no/broom/elbil-slakt-i-ny-motorvei-test/17425366/ Elbilentusiastene synes vel dette er helt innafor også? Enda en god grunn til å kjøre fossilbil. Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Det er jo ingen hemmelighet at elbiler mister noe av rekkevidden på motorvei og når det er kaldt ute. Det stopper i hvert fall ikke meg fra å kjøre elbil 😊 Skal aldri tilbake til fossilbil 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freydis Skrevet 9. februar #102 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 18.52): Det er jo ingen hemmelighet at elbiler mister noe av rekkevidden på motorvei og når det er kaldt ute. Det stopper i hvert fall ikke meg fra å kjøre elbil 😊 Skal aldri tilbake til fossilbil 😊 Ekspander Ikke jeg heller. Har kjørt bil i over 40 år. ID`en min er den desidert beste bilen jeg har kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #103 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.41): https://www.tv2.no/broom/elbil-slakt-i-ny-motorvei-test/17425366/ Elbilentusiastene synes vel dette er helt innafor også? Enda en god grunn til å kjøre fossilbil. Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Det er jo ikke noe nytt og noe man lett tilpasser seg til. At den mest idiotiske karosseriformen av alle - SUV - har mest tap er jo heller ikke noe bombshell akkurat. Skal neste "nyhet" du deler være at dieselbilen med normforbruk 0,5 l/mil bruker mer på motorvei også? Shocker! Anonymkode: 61278...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #104 Del Skrevet 9. februar Kjøpte en Mercedes for 3 år siden(bensin). Kjøpte en elbil for 2 år siden. Har solgt begge to nå og nettopp hentet et smykke av en suv på Mercedes. Kan du gjette hvem av bilene som hadde størst verditap? Det var godt over 150 000 i forskjell. Aldri mer el. Anonymkode: 190d1...deb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #105 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.14): Det er jo ikke noe nytt og noe man lett tilpasser seg til. At den mest idiotiske karosseriformen av alle - SUV - har mest tap er jo heller ikke noe bombshell akkurat. Skal neste "nyhet" du deler være at dieselbilen med normforbruk 0,5 l/mil bruker mer på motorvei også? Shocker! Anonymkode: 61278...6ca Ekspander 🤣 Tror du skal lete lenge etter en dieselbil som bruker 50% mer drivstoff når man kjører på motorvei. Men som jeg sa.... Elbilentusiastene synes dette er helt innafor og sikkert positivt også, hvis man legger litt godvilje til. 🤣 Anonymkode: fc890...5b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #106 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 18.52): Det er jo ingen hemmelighet at elbiler mister noe av rekkevidden på motorvei og når det er kaldt ute. Det stopper i hvert fall ikke meg fra å kjøre elbil 😊 Skal aldri tilbake til fossilbil 😊 Ekspander Mister NOE rekkevidde?!? Du mener 40-50 % er NOE? Blir man automatisk hjernevasket med å kjøpe elbil tro.... 🙄 Anonymkode: fc890...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #107 Del Skrevet 9. februar Freydis skrev (På 9.2.2025 den 18.55): Ikke jeg heller. Har kjørt bil i over 40 år. ID`en min er den desidert beste bilen jeg har kjørt. Ekspander Har kjørt bil i mange år jeg også, og til og med hatt en ID.4 GTX. Solgt nå, heldigvis. Men det er IKKE positivt at de mister så mye rekkevidde på motorvei! Man må kunne se det negative med elbiler også, selv om man stort sett er fornøyd med bilen til sitt bruk. Hvis ID'n er den beste bilen du har hatt, sier det kanskje mer om hva du har kjørt før.... Lysa på den er bra da... Anonymkode: fc890...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. februar #108 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 21.11): Mister NOE rekkevidde?!? Du mener 40-50 % er NOE? Blir man automatisk hjernevasket med å kjøpe elbil tro.... 🙄 Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Og som jeg skrev (om du leser en gang til), det er ikke uvanlig at elbiler mister rekkevidde på vinteren. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Har du i det hele tatt eid elbil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #109 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 21.17): Og som jeg skrev (om du leser en gang til), det er ikke uvanlig at elbiler mister rekkevidde på vinteren. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Har du i det hele tatt eid elbil? Ekspander Jeg leste hva du skrev, og hvis du går tilbake til innlegget ditt så ser du at du skrev * Mister noe av rekkevidden* Derfor skrev jeg NOE. Da mener du at 40-50% er NOE. Det mener jeg er MYE! Og til det siste. Ja, jeg eier faktisk elbil, så jeg vet hva jeg snakker om. Er på 2. elbilen nå, og bytter gladelig tilbake til fossil når sjansen byr seg. Anonymkode: fc890...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #110 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 21.17): Og som jeg skrev (om du leser en gang til), det er ikke uvanlig at elbiler mister rekkevidde på vinteren. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det. Har du i det hele tatt eid elbil? Ekspander Hvorfor svarer du sånn? Personen påpekte at elbil ikke mister "noe" rekkevidde når det er kaldt, men ganske mye. Hvor mye avhenger jo av hvordan/hvor man kjører. For folk som bare skal fra A til B i byen, så medfører det ikke noen større utfordringer. Men mange har et kjøremønster som strekker seg langt utover dette, og derfor kan tap av rekkevidde om vinteren være et problem. Anonymkode: 77cad...043 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. februar #111 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 21.31): Jeg leste hva du skrev, og hvis du går tilbake til innlegget ditt så ser du at du skrev * Mister noe av rekkevidden* Derfor skrev jeg NOE. Da mener du at 40-50% er NOE. Det mener jeg er MYE! Og til det siste. Ja, jeg eier faktisk elbil, så jeg vet hva jeg snakker om. Er på 2. elbilen nå, og bytter gladelig tilbake til fossil når sjansen byr seg. Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Ok, du tar dine egne valg. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til fossilbil 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. februar #112 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 21.33): Hvorfor svarer du sånn? Personen påpekte at elbil ikke mister "noe" rekkevidde når det er kaldt, men ganske mye. Hvor mye avhenger jo av hvordan/hvor man kjører. For folk som bare skal fra A til B i byen, så medfører det ikke noen større utfordringer. Men mange har et kjøremønster som strekker seg langt utover dette, og derfor kan tap av rekkevidde om vinteren være et problem. Anonymkode: 77cad...043 Ekspander Jeg svarer på den måten jeg vil. Det gjør du også. Ser ikke noe problem med måten jeg svarer på jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. februar #113 Del Skrevet 9. februar (endret) Jeg kjenner flere som har byttet fra EL-bil og tilbake til fossil. Alle sier det er pga rekkevidde, spesielt på vinteren. EL-bilene er helt håpløse når det er kaldt. De som ikke har byttet tilbake har ofte kjøpt en fossilbil i tillegg. Kjenner en som er på sin andre Tesla og som er storfornøyd med bilen. De kjøpte seg akkurat en diger diesel-SUV i tillegg. Så så fornøyde kan de jo ikke ha vært. Personlig har jeg aldri hatt EL-bil og kunne aldri hatt EL som eneste bil. Kanskje som en bil nummer to. Endret 9. februar av Sirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #114 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 21.48): Jeg svarer på den måten jeg vil. Det gjør du også. Ser ikke noe problem med måten jeg svarer på jeg. Ekspander Jeg svarer ordentlig, du er nedlatende. "Har du i det hele tatt eid elbil" er vel ganske håpløst å slenge ut bare fordi noen kommer med faktaopplysning som ikke passer deg? Anonymkode: 77cad...043 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 9. februar #115 Del Skrevet 9. februar "Noen som byttet tilbake til bensin/diesel etter å hatt elbil?" Ja, han på forsiden av VG i dag 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #116 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 21.46): Ok, du tar dine egne valg. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til fossilbil 😊 Ekspander Det er helt greit at du ikke går tilbake til fossilbil. Det er ikke det jeg reagerer på. Men at du mener at 40-50 % av rekkevidden er NOE, er jo litt spesielt. Jeg mener at man må kunne innse at dette er et stort rekkeviddetap, selv om du er fornøyd med elbil til ditt bruk. Det virker for meg som elbilentusiastene ikke vil ta innover seg de negative sidene med elbilen. Jeg synes elbilen min er god å kjøre, men at den har noen (for meg) store svakheter er jo ingen hemmelighet. Bl.a rekkevidde på motorvei og i kulde og skrekk og gru i begge samtidig. Når den i tillegg lader sent, gjør ikke det saken bedre. Så fossilbilen er enklere å forholde seg til, spesielt når man skal kjøre langt, fort og det er kaldt ute. Anonymkode: fc890...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. februar #117 Del Skrevet 9. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 22.28): Det er helt greit at du ikke går tilbake til fossilbil. Det er ikke det jeg reagerer på. Men at du mener at 40-50 % av rekkevidden er NOE, er jo litt spesielt. Jeg mener at man må kunne innse at dette er et stort rekkeviddetap, selv om du er fornøyd med elbil til ditt bruk. Det virker for meg som elbilentusiastene ikke vil ta innover seg de negative sidene med elbilen. Jeg synes elbilen min er god å kjøre, men at den har noen (for meg) store svakheter er jo ingen hemmelighet. Bl.a rekkevidde på motorvei og i kulde og skrekk og gru i begge samtidig. Når den i tillegg lader sent, gjør ikke det saken bedre. Så fossilbilen er enklere å forholde seg til, spesielt når man skal kjøre langt, fort og det er kaldt ute. Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Jeg vil tro at de fleste som kjøper elbil i dag er fullstendig klar over dette med mindre rekkevidde på vinteren og på motorvei. Likevel kjøper jo folk elbil. Fordi det er andre fordeler som veier opp for ulempene man har ca. 5 mnd i året. Det er jo bare å se på statistikken, den lyver jo ikke. Min elbil lader heller ikke kjempefort, men det er ikke et problem for meg i hverdagen. Så langt klarer ikke jeg se en eneste ulempe med å ha elbil. Skulle bare ønske jeg hadde hatt mulighet til å kjøpe elbil før. Endret 9. februar av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #118 Del Skrevet 9. februar Mardina skrev (På 9.2.2025 den 22.45): Jeg vil tro at de fleste som kjøper elbil i dag er fullstendig klar over dette med mindre rekkevidde på vinteren og på motorvei. Likevel kjøper jo folk elbil. Fordi det er andre fordeler som veier opp for ulempene man har ca. 5 mnd i året. Det er jo bare å se på statistikken, den lyver jo ikke. Ekspander Du tror ikke at insentivene spiller inn her? Eller at myndighetene gjør det dyrere og dyrere å kjøre fossilt? Du tror helt ærlig at det er kun fordi folk elsker elbilen? Anonymkode: fc890...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. februar #119 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 22.48): Du tror ikke at insentivene spiller inn her? Eller at myndighetene gjør det dyrere og dyrere å kjøre fossilt? Du tror helt ærlig at det er kun fordi folk elsker elbilen? Anonymkode: fc890...5b3 Ekspander Jeg forholder meg stort sett til det statistikken viser. Jeg verken gidder eller orker å sette meg inn i det tekniske, politiske osv. Jeg er fornøyd med å ha elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #120 Del Skrevet 9. februar Vurderer det nå som det kanskje blir krig. Tungvint å evakuere med elbil hvis strømbrudd eller få ladestasjoner langs ruta. Bor nært Russland med lange avstander. Anonymkode: 722e9...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå