AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilken hybrid var dette? Anonymkode: 77cad...043 Kia Optima PHEV Sportswagon. Ny motor, lekkasjer under bilen, vanninntreden inn i bilen, trøbbel med hjul, falmende karosserideler, HVACen, lyset og litt anna knask. Anonymkode: 61278...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 23.29): Ja, vi byttet. Synes rett og slett det var så mye styr med ladingen, så gikk tilbake til diesel etter et år. Vår/sommer/høst reiser vi en del fra midt Norge og til Østlandet, med skaphenger (i forbindelse med barnas aktiviteter). Ble gal av ladestoppene og ladekø. Himmelsk med diesel igjen. Anonymkode: 2777f...997 Vi har bensinbil. Forsøkte oss på bilferie med en familie som har el bil. Aldri igjen, for å si det sånn 😆😅 Anonymkode: ab80d...e51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar Byttet inn både diesel og bensinbilene våre til EL. Kan vanskelig se for meg å gå tilbake til fossilt nå. Vi har ingen grunner til det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elbil fungere bra her i landet, men i Sverige/Danmark er det få ladeplasser og kaos så neste gang blir det bensinbil på ferie. Nesten ingen bensinstasjoner der har lademulighet. Anonymkode: 20de3...ac1 Nå veit jeg ikke hvor akkurat du var på ferie i Danmark og Sverige, men jeg fant mange ladere da jeg var på tur. Hjelper litt på når Tesla har åpnet hele ladenettverket sitt for andre merker. Er du HELT sikker på at du ikke fant en eneste lader på dette kartet? Eller Danmark... Fjernet alle ladere under 50kW. 50 fungerer på langtur det også, selv om det tar litt mer tid 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Del Skrevet 3. februar Hjelper lite når det er fullt vettu. Har du sett videoen fra sverige der det er flere hundre meter kø for å lade? Når det er kaldt er problemet der. Man har solgt masse elbiler og det blir kø. En bensinbil "lades" på 3 min. En en elbil lades på 50 min i kulde. Anonymkode: 20de3...ac1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #26 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hjelper lite når det er fullt vettu. Har du sett videoen fra sverige der det er flere hundre meter kø for å lade? Når det er kaldt er problemet der. Man har solgt masse elbiler og det blir kø. En bensinbil "lades" på 3 min. En en elbil lades på 50 min i kulde. Anonymkode: 20de3...ac1 Er den fra Malung du mener? Den har jeg sett🤣🤣 Men, det tror jeg er fordi svenskene muligens ikke har kapasitet til å lade på hytta. Og er det ikke bygd ut noe som overnattingsdestinasjonen tilbyr, da blir det så lange køer. Sälen har ingen hurtigladere som jeg har sett. Anonymkode: dba78...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Del Skrevet 3. februar Bytta vekk elbil og kjøpte bensin fordi jeg flyttet et sted jeg ikke kunne lade hjemme og fordi rekkevidden ble for kort for mine behov. Anonymkode: cc85f...207 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #28 Del Skrevet 3. februar Jeg lurer faktisk litt på det. Å bytte tilbake til dieselbil. Ikke for det at elbilen ikke er god å kjøre, eller dekker mitt behov med tanke på rekkevidde o.l. Men mer fordi jeg bl.a er lei av elektronikk som "krangler" med meg. Varsellamper som kommer og går og sensorer som ikke tåler snøvær. Alt for mye elektronikk, som har sin egen mening, En bil som jeg overhodet ikke tør å eie etter endt garanti. Elbilen har også tapt seg enormt i verdi. Jeg kjøpte den ny for 2 år siden. Hvis jeg i det hele tatt klarer å selge den, har jeg tapt store summer. Elbiler er billige å kjøre med, men ta med verditapet og vipps, så var det ikke så billig allikevel. Så nå tråler jeg finn.no etter en fin dieselbil som oppfyller mine krav. Anonymkode: fc890...5b3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Elbil fungere bra her i landet, men i Sverige/Danmark er det få ladeplasser og kaos så neste gang blir det bensinbil på ferie. Nesten ingen bensinstasjoner der har lademulighet. Anonymkode: 20de3...ac1 Sist sommer kjørte jeg fra Trøndelag til nord-Sverige, ladet på tesla og et par ganger ionity, akkurat like problemfritt som her hjemme, både mtp tilgang til ladere og selve ladingen. Året før gikk turen til Danmark, tesla-ladere overalt og null problemer der og. Hatt elbil i snart tre år og kjørt litt over 100000 Km. Skal veldig mye til at jeg går tilbake til diesel, har aldri hatt billigere bilhold. Anonymkode: 8f056...392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #30 Del Skrevet 3. februar Nei, Sylvi. Ingen. Anonymkode: 72ba7...99e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hjelper lite når det er fullt vettu. Har du sett videoen fra sverige der det er flere hundre meter kø for å lade? Når det er kaldt er problemet der. Man har solgt masse elbiler og det blir kø. En bensinbil "lades" på 3 min. En en elbil lades på 50 min i kulde. Anonymkode: 20de3...ac1 Jeg har en liten bybil, den er ikke ny, og den har lite batteri. Så må ofte fylle på en fem minutter for å ikke gå tom. Ikke noe heft, det er sånn det er. På sommeren i alle fall, men på vinteren er det alltid kø for å lade. Jeg pleier å lade på Danmarksplass, det er en stor ladestasjon. På vinteren er det fullt med Tesla, og alle andre biler med svære batteri, og lang rekkevidde. Tar jeg meg turen helt ut på IKEA, som har en enda større ladestasjon, har jeg personlig ikke vært med på at det er fullt, men jeg har vært med på at jeg er heldig som fikk plass, om vinteren altså. Om sommeren ser det ut som om halve parkeringsplassen er tom, fordi ingen er der å lader. Folk blir jo heller ikke ferdig med å lade, de står der og står der vanvittig lenge. Lading er et problem på vinteren, og det er jo egentlig litt problematisk at man har alle disse laderne som står tomme mesteparten av året. Jeg har ingen problemer med å lade, 10 minutter og har som regel nok til å komme meg hjem. De fleste andre, som erter meg for den vesle elbilen min med dårlig rekkevidde, og alle lade problemer jeg har, de har ALDRI problemer med lading, de har aldri sett en full ladestasjon. Det er nå allikevel sånn, at ganske mange med sånne biler må ha problemer med lading, for de fyller opp ladestasjonen, de lader og lader, blir aldri ferdige. Det må jeg si, det hadde jeg aldri giddet. Anonymkode: 8a5ac...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 4. februar #32 Del Skrevet 4. februar Det har jeg gjort. Og det var ren nytelse! Deilig å slippe den h*lvetes ladingen og et generelt ganske så miserabelt liv på bilfronten. Hatet hvert sekund i elbil. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Del Skrevet 4. februar Vi kjøpte en leaf i 2014 . Solgte den 5 år etter og kjøpte en BMW bensinbil. Leaf hadde jo elendig rekkevidde, så det var en nydelig overgang.. Vi hat samme bilen enda, men tenker vel å kjøpe ny i år. Og da blir det nok elektrisk. Alle har god rekkevidde nå, og elbiler kommer ut presset i pris. Så det er riktig tidspunkt. Men vil savne bensinbilen. Aldri noen problemer, og det føles trygt. Den er en slags berrdskapsikkerhet i det og. Anonymkode: 13a0e...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. februar #34 Del Skrevet 4. februar Celestia skrev (5 timer siden): Det har jeg gjort. Og det var ren nytelse! Deilig å slippe den h*lvetes ladingen og et generelt ganske så miserabelt liv på bilfronten. Hatet hvert sekund i elbil. Har du samme problem med lamper i huset, kjøkkenmaskinen, tv'n og mobilen? Alt går på strøm. Hvor vanskelig kan det være å koble en ting til en stikkontakt? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #35 Del Skrevet 4. februar newman01 skrev (3 timer siden): Har du samme problem med lamper i huset, kjøkkenmaskinen, tv'n og mobilen? Alt går på strøm. Hvor vanskelig kan det være å koble en ting til en stikkontakt? Hadde lampene i huset mitt vært like kresne på stikkontakter som ipace'n min var på ladestasjoner, så hadde jeg vurdert å gå over til kun stearinlys. Anonymkode: 43ef4...4f7 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 4. februar #36 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde lampene i huset mitt vært like kresne på stikkontakter som ipace'n min var på ladestasjoner, så hadde jeg vurdert å gå over til kun stearinlys. Anonymkode: 43ef4...4f7 Nettopp. Kresen på ladere, ladetrøbbel og generelt bare 💩. Så helt enig med deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 4. februar #37 Del Skrevet 4. februar Hadde el-bil men byttet tilbake til diesel 4x4, både på grunn av rekkevidde (var lav rekkevidde på den jeg hadde). Men mest av alt manglende hengervekt, trenger 3,5 tonn hengervekt og da er det ingen el-bil alternativer. Fruen hadde Tesla model X og Y, men er ikke biler for meg, fan av konseptet men synes ikke noe om kjøre egenskapene. Kommer til å ha diesel frem til det kommer brukbare alternativer som trekker 3,5 tonn og ikke mister all rekkevidde hvis man bruker hengervekta. Bortskjemt med Landrover Discovery nå med både luft dempere, høydejustering og sperrer i alle akslinger så finnes knapt noe mer kapabel bil så fare for jeg blir stående med denne i veldig lang tid. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #38 Del Skrevet 4. februar newman01 skrev (3 timer siden): Har du samme problem med lamper i huset, kjøkkenmaskinen, tv'n og mobilen? Alt går på strøm. Hvor vanskelig kan det være å koble en ting til en stikkontakt? Vi hadde som leiebil. Og den bilen var et helvete ved lading, de stedene en kunne lade ved oss nektet bilen å ta lading fra kom opp feil meldinger eller treg lading. Da sa vi en så lenge ingen elbil her i huset. Så her står det 4 biler 2 diesel og 2 bensin. Siste på bensin er 2 år gammel som ungdommen kjøpte Anonymkode: 78e25...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #39 Del Skrevet 4. februar Jeg solgte min Tesla og kjøpte diesel bil og gud bedre meg for en lettelse. Det blir ingen elbil her så lenge det finnes diesel eller bensin biler. Anonymkode: 61423...94d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #40 Del Skrevet 4. februar Har kun kjørt el siden 2018 og ser meg aldri tilbake. Skjønner jo at de som kun har forsøkt gamle biler med dårlig rekkevidde og dårlig ladenettverk (Chademo, for eksempel) syns det er noe herk, men vi har aldri opplevd noe negativt knyttet til at vi kun har el-bil. Ser det er noen som skriver at de gikk tilbake til diesel fordi elbilen har så mange elektroniske duppedingser... Da skjønner jeg at man sammenligner epler med pærer. ALLE nye biler i dag har alskens varsellamper, elektroniske hjelpemidler, uling, blinking og kameraer i alle ender. Dette har ikke så mye med drivlinja å gjør som med utvikling. Men, det er klart, om man ønsker seg en bil uten nye hjelpemidler så kan man kjøpe en gammel bil og da er det jo først og fremst diesel som er alternativet om man trenger litt rekkevidde. Anonymkode: 857e0...b74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå