AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Har søkt på en stilling som kundebehandler innen IKT. Ifølge stillingsannonsen var der ikke spesielle krav annet enn å måtte kunne norsk skriftlig og muntlig osv Det er turnusstilling og jobben går ut på å svare på tlf, Mail og chat. Noen med erfaring eller vet sånn ca hva lønnen ligger på? Jeg er ikke utdannet innen dette feltet. Anonymkode: fd741...1c8
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar Jeg søkte på en supportstilling i en større IT-bedrift og da lå det rundt 450K i året. Men tror det kan være store variasjoner her, hørt om andre som tjener mye mindre også, og noen som tjener mer. Anonymkode: 1d4d9...e11 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar Varierer veldig, jeg jobbet for et stort teleselskap hvor lønna var ca 420’ (dette var i 2018). Fast arbtid 8-16/9-17. Har de siste 2 årene jobbet for et lite privat firma, arbtid 7-15, her fikk jeg forhandla meg til 500’. Det er ikke spesielt høyt i en lønnsstatistikk, men hva man kan og bør forvente innenfor bransjen. Må nevnes at jeg ikke hadde noen erfaring med de oppgavene jeg sitter med nå. Vil si at i de fleste jobber innenfor kundebehandling kan du regne med en plass mellom 430’-530’. For å sette et grovt estimat. Men det kommer jo veldig an på. Som teleselskapet jeg jobbet for, der fikk jo alle samme lønn (50-100 ansatte med samme rolle). Anonymkode: 5c338...09a
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar Jeg ligger på 550k og er mest trolig den i teamet som tjener minst. (Eneste uten utdanning). Anonymkode: 6d482...c98
AnonymBruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar Ikke turnus, våre kundebehandlere jobber dagtid 8-16. Litt avhengig av erfaring setter vi startlønn på mellom 470.000 og 490.000. Anonymkode: c4867...18e
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Varierer veldig, jeg jobbet for et stort teleselskap hvor lønna var ca 420’ (dette var i 2018). Fast arbtid 8-16/9-17. Har de siste 2 årene jobbet for et lite privat firma, arbtid 7-15, her fikk jeg forhandla meg til 500’. Det er ikke spesielt høyt i en lønnsstatistikk, men hva man kan og bør forvente innenfor bransjen. Må nevnes at jeg ikke hadde noen erfaring med de oppgavene jeg sitter med nå. Vil si at i de fleste jobber innenfor kundebehandling kan du regne med en plass mellom 430’-530’. For å sette et grovt estimat. Men det kommer jo veldig an på. Som teleselskapet jeg jobbet for, der fikk jo alle samme lønn (50-100 ansatte med samme rolle). Anonymkode: 5c338...09a Fastlønna mi idag er 520, så om jeg havner rundt der blir jeg jo veldig fornøyd. Det jeg tenker en del på er at jeg har lite peiling innenfor det jobben handler om.. om jeg klarer og svare kunden på det de lurer på osv… men man får vel god opplæring? Synes du det var vanskelig å sette seg inn i det? Er helsepersonell idag… Anonymkode: fd741...1c8
AnonymBruker Skrevet 8. februar #8 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ligger på 550k og er mest trolig den i teamet som tjener minst. (Eneste uten utdanning). Anonymkode: 6d482...c98 Gikk det greit å sette seg inn i jobben? God opplæring? Anonymkode: fd741...1c8
AnonymBruker Skrevet 8. februar #9 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fastlønna mi idag er 520, så om jeg havner rundt der blir jeg jo veldig fornøyd. Det jeg tenker en del på er at jeg har lite peiling innenfor det jobben handler om.. om jeg klarer og svare kunden på det de lurer på osv… men man får vel god opplæring? Synes du det var vanskelig å sette seg inn i det? Er helsepersonell idag… Anonymkode: fd741...1c8 Jeg personlig likte ikke jobben. Sa opp etter 3 uker.. Trivdes ikke med oppgavene, men det handler kanskje mest om interesser, og dette handlet om mobilprodukter og abonnement. Syns det var kort og dårlig opplæring, og ble man usikker fikk man aldri hjelp fra de godt drevne ansatte, de kunne aldri ta over samtalen å hjelpe hvis ting ble vanskelig. Selv ikke da jeg ble sittende 40 min overtid en av mine første dager, med en kjempesint kunde som ropte jævla f**** fordi jeg ikke åpna hans låste abonnement pga mange tusen i uteblitt betaling. Jeg satt bare på telefon og mottok samtaler hele dagen, for å «level up» til chat eller mail måtte man utpeke seg og bli tatt opp på et team. Så det var veldig press på å prestere. I tillegg var det et jevnt over press og stress, med en stor skjerm på veggen over hvor mange kunder som stod i telefonkø til enhver tid, og gj.snitt ventetid. Det var en ansatt som satt å fulgte med og overvåket at vi svarte på samtaler, plasserte oss på pause, lunsj osv. Var man på do for lenge fikk man mas om å komme seg tilbake til arbeidet. Fikk kort tid mellom hver samtale til å skrive en kort oppsummering/dokumentasjon av hva som ble sagt i samtalen, før neste telefon automatisk kom inn. Kjempe stress og ikke noe jeg trivdes med eller vil anbefale. Og jeg kom fra 7 år med stress i restaurantbransjen.. Så akkurat å jobbe for et teleselskap vil jeg ikke anbefale noen. Men det fins jo sikkert et flust av ansatte som trives der, helt klart. Når de lyser ut stillinger her er det gjerne 4-5 ansatte eller mer de er på let etter. Alle ble ansatt samtidig, og fikk samme opplæring og lønn. Jeg tok denne jobben fordi jeg trodde jeg ville på kontor, og tok egentlig hva som helst. Men jeg trives med oppgavene jeg har nå, for et lite firma som driver med noe helt annet. Jeg svarer på telefon, (kunder ringer inn og bestiller tjeneste av oss), registrerer ordrer, klargjør faktura, tar imot betaling via andre betalingsløsninger mm. Så det er ikke slik at hvis man bommer på første treff i en ny bransje, så vil man mistrives. Kan nevnes at jeg aldri har ført opp mine 3 uker hos teleselskapet på CV-en, ei heller ville jeg ha noe referanse eller attest derfra. Anonymkode: 5c338...09a 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #10 Skrevet 8. februar Ok. Dette er et mellomstort og veldig godt likt konsern innen IKT, strøm, internett osv. Hører aldri noe negativt om dem. Blir spennende til uka om jeg blir innkalt til intervju Anonymkode: fd741...1c8
AnonymBruker Skrevet 8. februar #11 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ligger på 550k og er mest trolig den i teamet som tjener minst. (Eneste uten utdanning). Anonymkode: 6d482...c98 550 tusen i året uten utdanning er utrolig bra. Godt jobba! Helt ærlig. Jeg har 10 års høyere utdannelse og i min første jobb tjente jeg 420tusen. Nå ti år etter tjener jeg 950tusen, men jeg tror faktisk ikke at det er verdt det sammenlignet med de som deg som går uten utdannelse og tjener en halv mill i året. Når man er student går man også glipp av pensjonspoeng, som de som går rett ut i jobb opptjener. Anonymkode: e7a66...5d1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 20.15): Har søkt på en stilling som kundebehandler innen IKT. Ifølge stillingsannonsen var der ikke spesielle krav annet enn å måtte kunne norsk skriftlig og muntlig osv Det er turnusstilling og jobben går ut på å svare på tlf, Mail og chat. Noen med erfaring eller vet sånn ca hva lønnen ligger på? Jeg er ikke utdannet innen dette feltet. Anonymkode: fd741...1c8 Hos oss ligger det fra 450 000 og oppover, kommer ann på tidligere erfaring Anonymkode: aaaa9...281
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos oss ligger det fra 450 000 og oppover, kommer ann på tidligere erfaring Anonymkode: aaaa9...281 Men vi som har jobbet der en del år nermer oss 550-600 000 Anonymkode: aaaa9...281
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar Er jo en veldig lett jobb som mange ungdommer har Anonymkode: 6a80d...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå