Rødstrupa Skrevet 1. februar #1 Del Skrevet 1. februar Det er så mye skrivefeil. Det være seg tv og aviser. Veldig irriterende. Skulle tro at de i deres yrkesvalg var gode i rettskrivning!? Sjekk her a: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Del Skrevet 1. februar Fremrykning heter det Anonymkode: 112ae...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Jeg har lagt merke til det selv. Da i nettaviser. Anonymkode: 6906f...97a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar Det er så mange medier som skriver "sinnsykt", altså mangler en S. Nye generasjonen ødelegger oss... Anonymkode: 0b77f...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er så mange medier som skriver "sinnsykt", altså mangler en S. Nye generasjonen ødelegger oss... Anonymkode: 0b77f...983 Det heter "Den nye generasjonen ødelegger oss..." Anonymkode: 112ae...607 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Folk seier det er for stor valfridom på nynorsk. Men framrykking, fremrykking, framrykning og fremrykning er lov på bokmål. Er elles samd. Anonymkode: 2ea76...69d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar overskriften hadde vært litt mer korrekt ved å skrive "utrolig mange skrivefeil (..)" Anonymkode: b93e2...7e5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar Rødstrupa skrev (21 timer siden): Det er så mye skrivefeil. Det være seg tv og aviser. Veldig irriterende. Skulle tro at de i deres yrkesvalg var gode i rettskrivning!? Sjekk her a: Sikkert en fra Stavanger på desken - stakkars "kåno" som fikk smake fremrykkingen... Anonymkode: c2260...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar https://ordbokene.no/nob/bm/framrykking Anonymkode: 2ea76...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar Jeg er hjertens enig. Jeg har lagt merke til mange pussige formuleringer, åpenbare faktafeil og knotete skrivefeil i tradisjonelle medier, men dette gjelder først og fremst kjendisstoff hvor de trolig har satt generasjon Z ved skrivebordet. Av og til føler jeg også at tekstene er AI-genererte. Gravejournalistikken er død, og nå skal det produsereres flest mulig saker på kortest mulig tid. Anonymkode: 5d164...1fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #11 Del Skrevet 5. februar Kan nesten virke som om ingen leser over før de trykker publiser. Skrivefeil i både overskrifter, ingress og tekst. Anonymkode: efd30...cd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 5. februar Forfatter #12 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 21.48): Fremrykning heter det Anonymkode: 112ae...607 Jeg er mer opptatt av at bokstaven g er utelatt av ordet Kongo! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 5. februar #13 Del Skrevet 5. februar (endret) Jeg er innom NRK-appen daglig for å lese nyheter, og jeg ser flere skrivefeil hver eneste dag. Jeg synes det er kjempetrist! Skriftspråket forfaller, og selv ikke seriøse landsdekkende medier klarer å skrive riktig. Særskriving blir stadig mer utbredt og kan sees overalt i logoer, skilt og reklameplakater. Trykte medier som jo er innom flere instanser før ferdigstillelse, man skulle tro at NOEN plukket opp at noe var galt ett eller annet sted på veien? Men nei. For ikke å snakke om ombytting av artikkel og tallord (et/ett), og at mange ikke lenger skjønner forskjellen på bestemt og ubestemt form på intetkjønnsord. Det siste irriterer meg grønn! Endret 5. februar av Myrmica 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #14 Del Skrevet 8. februar Rødstrupa skrev (På 5.2.2025 den 17.28): Jeg er mer opptatt av at bokstaven g er utelatt av ordet Kongo! Det er jo mer en simpel trykkfeil, ikke egentlig en skrivefeil som sådan. Skrivefeil er en konsekvent fallasi med overlegg, mens trykkfeil er en engangstabbe. Anonymkode: 112ae...607 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. februar #15 Del Skrevet 8. februar Mye å/og feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #16 Del Skrevet 8. februar Tenk å gidde og bry seg om sånt Anonymkode: 00e50...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #17 Del Skrevet 8. februar Veldig mange feil når det gjelder eiendomspronomen: hans/hennes/deres vs. sin Anonymkode: f3501...c9b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #18 Del Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): fallasi Hva betyr det? Det står ikke i NAOB. Anonymkode: 4cdce...0cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #19 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva betyr det? Det står ikke i NAOB. Anonymkode: 4cdce...0cb Det kommer fra latinske fallacia og betyr omtrent det samme som misoppfatning Anonymkode: 112ae...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #20 Del Skrevet 10. februar Det er til å bli gal av. Anonymkode: 009c4...09d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå