AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #41 Del Skrevet 16 timer siden Kjøp ringer for en billig penge og en tur til til Thailand på samme budsjett istedet!! Jeg garanterer at sistnevnte vil føre dere tettere sammen enn noe dyrt jåleri..... Anonymkode: b292b...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 16 timer siden #42 Del Skrevet 16 timer siden 8ilver8nake skrev (12 minutter siden): Gavene mister ikke verdi fordi de er kostbare hvis man er konsekvent med det. For noen hvis det er status og de bruker det som bekreftelse så kan det hende. Men vil tro de fleste gir gaver med like mye betydning om den er billig eller dyr. Noen av de dyrere gavene jeg gav til eksen var de som betydde mest. Ikke på grunn av prisen men symbolikken og betydningen det hadde for henne siden det var ting hun hadde blitt nektet i tidligere forhold, selv det å kjøpe det selv. Så for meg var det viktig å gi henne nettopp de tingene for å vise henne at hun fortjente det og at hennes ønsker og interessert er minst like viktige om ikke viktigere enn mine eller andres. Og gavene videre i forholdet hadde tilsvarende betydninger og meninger så selv om det meste kostet mye så hadde det ikke noe med om det var den beste eller dårligste men gesten og hensikten. Og når man har midler til det eller velger å prioritere så forringer ikke det mening eller verdien ved det. Kan kanskje virke som det for de som er sjalu eller sloss med sitt eget ego eller selv verd, men for alle andre er det helt fint med både dyre og billige gaver og prisen dikterer ikke betydningen eller verdien, det er det menneskene som gjør. De fleste rundt oss aner ikke hva vi har eller har gitt hverandre og venner og bekjente har aldri hatt noe forhold til hva vi har eller gir hverandre, hadde de hatt det hadde det vært feil folk vi hadde hatt rundt oss. Åhh så sinna...🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 16 timer siden #43 Del Skrevet 16 timer siden Haldrup skrev (3 minutter siden): Åhh så sinna...🤣🤣🤣 Han er da ikke sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 16 timer siden #44 Del Skrevet 16 timer siden fugl fønix skrev (2 minutter siden): Han er da ikke sint. Kanskje ikke, men han følte seg helt sikkert støtt av det jeg skrev.... Alt i en setning, ingen avsnitt, ingen orden..... Jo han virket ganske sint i det svaret.... Du er jo ikke han heller.... hvordan vet du hva han mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 16 timer siden #45 Del Skrevet 16 timer siden Haldrup skrev (4 minutter siden): Kanskje ikke, men han følte seg helt sikkert støtt av det jeg skrev.... Alt i en setning, ingen avsnitt, ingen orden..... Jo han virket ganske sint i det svaret.... Du er jo ikke han heller.... hvordan vet du hva han mente? Jeg forsto alt han skrev, han forklarte vel bare at han ga de dyre gavene til henne fordi han verdsetter henne høyt og er glad i henne..... ( Er mange måter å vise kjærlighet til partneren sin på, er veldig individuelt det hvordan man viser sin kjærlighet til den man elsker. Kjærlighet kommer i mange ulike former, og det finnes flere kjærlighetsspråk. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #46 Del Skrevet 16 timer siden Jeg fridde uten ring. Visste at hun bare ville sett på det som sløseri. Gifteringen kostet 4000 kroner, men hun bruker den ikke noe særlig. Bare ved spesielle anledninger. Anonymkode: 1a338...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 15 timer siden #47 Del Skrevet 15 timer siden Haldrup skrev (1 time siden): Kanskje ikke, men han følte seg helt sikkert støtt av det jeg skrev.... Alt i en setning, ingen avsnitt, ingen orden..... Jo han virket ganske sint i det svaret.... Du er jo ikke han heller.... hvordan vet du hva han mente? Ikke noe sinna, hvorfor skulle jeg være det. Gir bare perspektiv til et snevert syn. Og skrivemåten er nok dessverre bare slik jeg skriver. Tror kanskje noen glemmer at om man gir dyre gaver så har man kanskje råd til både det og ferietur om det skulle friste. Er heldigvis ikke så bastant at man som regel ofrer alt for å gi noe fint, ofte står jo pengebruken i stil med økonomien. Så de som gir dyre ting har ofte rom for det, og vise versa. Og man trenger ikke være låst i den ene eller andre siden 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #48 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): For meg virker det fullstendig meningsløst å bruke masse penger på en forlovelsesring. Men det kommer selvsagt an på økonomien ellers og hva man synes er viktig. Holder med en giftering synes jeg. om man ønsker det. Er selv gift uten ring. Liker ikke å bruke ringer. tipser om denne artikkelen for perspektiv https://lauravanderkam.com/2010/02/usa-today-what-else-could-that-ring-buy/ Anonymkode: 7633f...5bd Alt er relativt, som du skriver. Vi bruker jo millionen på ny bil ganske jevnlig, i likhet med mange andre nordmenn. Så da vil jeg jo si at ringene mine har mye mer varig verdi, mulig også får nye generasjoner. Anonymkode: 2eb33...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #49 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt for mye! Det er en RING. Tenk om hun mister den Anonymkode: 5394b...c4a Jeg har hatt mine i 15 år nå, har aldri mistet en ring. Bruker også arvede ringer, som verken mor eller mormor har klart å miste på alle årene de har brukt de. Er man surrehue ville jeg nok ikke lagt så mye i en ring, nei. Anonymkode: 2eb33...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #50 Del Skrevet 14 timer siden 8ilver8nake skrev (13 minutter siden): Tror kanskje noen glemmer at om man gir dyre gaver så har man kanskje råd til både det og ferietur om det skulle friste. Er heldigvis ikke så bastant at man som regel ofrer alt for å gi noe fint, ofte står jo pengebruken i stil med økonomien. Så de som gir dyre ting har ofte rom for det, og vise versa. Og man trenger ikke være låst i den ene eller andre siden 🙂 Dette er jo også et godt poeng. Hadde aldri lagt så mye i ringer, om vi ikke satt trygt i boligmarkedet og hyttemarkedet, ikke hadde billån, og kunne reise som vi ville. Anonymkode: 2eb33...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #51 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo også et godt poeng. Hadde aldri lagt så mye i ringer, om vi ikke satt trygt i boligmarkedet og hyttemarkedet, ikke hadde billån, og kunne reise som vi ville. Anonymkode: 2eb33...bb9 *hadde hatt billån (har alltid spart og kjøpt kontant), og ikke kunne reise som vi ville. Anonymkode: 2eb33...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #52 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøp ringer for en billig penge og en tur til til Thailand på samme budsjett istedet!! Jeg garanterer at sistnevnte vil føre dere tettere sammen enn noe dyrt jåleri..... Anonymkode: b292b...325 Hvorfor ikke både-og? Vil forresten anbefale Vietnam, eller Indonesia (ikke Bali), foran Thailand nå. Sistnevnte har stadig færre perler, etter at "sydenturismen" tok av. Anonymkode: 2eb33...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #53 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøp ringer for en billig penge og en tur til til Thailand på samme budsjett istedet!! Jeg garanterer at sistnevnte vil føre dere tettere sammen enn noe dyrt jåleri..... Anonymkode: b292b...325 Det er på en måte et «dyrere» alternativ enn en fin ring 💍 som ofte stiger mye i verdi. Min enstens diamant ring kostet ca 120.000,- når den ble kjøpt nå er den taksert til over 300.000,-. Jeg elsker den og bruker den hver dag i tillegg til gifteringen som kostet under 5.000,- Anonymkode: 15209...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 13 timer siden #54 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøp ringer for en billig penge og en tur til til Thailand på samme budsjett istedet!! Jeg garanterer at sistnevnte vil føre dere tettere sammen enn noe dyrt jåleri..... Anonymkode: b292b...325 Tok heller en langhelg til paris hvor jeg fridde 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå