Gå til innhold

Hva koster vanligvis en forlovelsesring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde sagt nei til hele frieriet dersom kjæresten hadde så dårlig økonomisk sans at han brukte over 5000kr på en ring. 

Vil ha en mann som bruker penger på fornuftige ting. 

Anonymkode: 39a23...ebf

Ja, enig. Det er helt hinsides summer som nevnes her, jeg ville aldri brukt noe så kostbart til vanlig.

Vi valgte ringer sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kålrota skrev (3 minutter siden):

Ja, enig. Det er helt hinsides summer som nevnes her, jeg ville aldri brukt noe så kostbart til vanlig.

Vi valgte ringer sammen. 

Jeg har hatt mine i mange år, ikke bare de fra mannen, men også noe arv. Brukes daglig, har aldri mistet. 

Lar de ligge igjen hjemme når vi reiser rundt i verden, da. Annet enn storbyturer i nord-europa. Ikke at jeg er så redd av meg, men man ønsker jo gjerne ikke oppmerksomhet mot seg, så andre dyre gjenstander for også ligge igjen hjemme. 

Anonymkode: 2eb33...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Min kosta 400kr.

Det er en tysk mesterstempla Art Deco ring i sølv fra ca 1925. Den har noen steiner der hovedsteinen som slår ut som safir på steintester (penn) men jeg tviler på at det stemmer mtp pris og når den er fra. Safirer er ikke veldig vanlige til sølv så jeg tror det er en syntetisk stein som er satt på i ettertid.

Jeg elsker den og den er helt unik.

Anonymkode: 43e36...926

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kostet 5000 tror jwg

Anonymkode: ebc4e...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde blitt glad for en til 500kr, jeg ❤️

Anonymkode: cc6fc...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kostet 2500 kroner, og jeg ville aldri lagt mer i noe som skal brukes til hverdags. Hvis jeg skulle hatt noe mer ekstravagant så tror jeg heller at jeg ville hatt en annen ring til det. Forlovelsesringen bruker jeg hver dag, så det er helt uaktuelt å gå rundt med store steiner på fingeren. 

Anonymkode: e4970...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min kompis kjøpte en forlovelsesring i hvitt gull med stener i, og han betalte 6000/6500-.  og det var halv pris hos gullsmed i fjor vår.

Anonymkode: 237b9...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forlovelsesringer vi.

Kun giftering. Og der har vi kun helt glatte ringer uten noe på. Kun skrevet dato inne i ringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg virker det fullstendig meningsløst å bruke masse penger på en forlovelsesring. Men det kommer selvsagt an på økonomien ellers og hva man synes er viktig. Holder med en giftering synes jeg.
om man ønsker det. Er selv gift uten ring. Liker ikke å bruke ringer.

tipser om denne artikkelen for perspektiv

https://lauravanderkam.com/2010/02/usa-today-what-else-could-that-ring-buy/

Anonymkode: 7633f...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kommer jo helt an på din økonomi og livssituasjon. Min ring kostet 1400. Den valgte jeg ut selv, med en tanke i bakhodet om at vi ikke har så god økonomi nå. Jeg elsker den ringen for hva den betyr, selv om det er en sølvring med noen enkle stener i. Hadde derimot mannen tjener 1 mill i året, hadde jeg nok tenkt at den ringen hadde vært litt lite..

Anonymkode: 7ad20...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mye! Det er en RING. Tenk om hun mister den

Anonymkode: 5394b...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte cirka 15k på en "brukt" som kosta rett over 30k ny. Hovedgrunnen til at det ble den og brukt var at jeg ikke fant nye som stemte med min smak og hva jeg ønsket siden jeg syntes den skulle reflektere min kjærlighet til henne. Så var viktigere å finne den som var riktig for meg enn om den er nye eller gammel.

Pris er vel relativt til inntekt og hva man vektlegger selv. For meg var det uttrykket mer enn om den ble dyr eller billig som var utslagsgivende. Og var forberedt på å bruke betydelig mer hvis det måtte til for å finne den riktige. Men greit den ikke ble dyrere også siden forlovelsen ble brutt i fjord.

Gleder meg ikke til neste gang siden det tok lang tid å finne riktig ring, og vet ikke om jeg klarer finne en som er like bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 19.18):

I USA skal en forlovelsesring koste en månedslønn, det gjør jo at det blir litt alvorlig og tilpasset den enkeltes økonomi.

Her i Norge har de færreste forlovelsesring nå vel?

Jeg har en enstensdiamantring som giftering.

Anonymkode: 26ed8...acd

Er vel 3 månedslønner i USA.

Anonymkode: d0202...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vår kosta litt over 6000 til sammen. Riktignok over 20 år siden. Jeg elsker den fortsatt. Dessverre litt for liten no. Så jeg bruker ingen ringer no. Jeg som elsker å bruker ringer😫

Anonymkode: 78bb7...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

min kostet 29000, jeg fikk velge den selv.

Anonymkode: 85351...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva en ønsker å bruke er opp til enhver. Viktigste er hva du har råd til og ønsker å gi henne en ring du tror vil glede henne. 

Jeg fikk en nydelig promise ring av kjæresten. Han har designet den selv og jeg elsker den. Aner ikke hva den kostet, men er hvitt gull med en 16 karat diamant.

Jeg kjøpte også en promise ring til han i hvitt gull. Helt enkel med gravering og den kostet 12.000. 

Vi vil nok bare bruke de som gifteringer om vi bestemmer oss for å gifte oss🤷🤭

Anonymkode: d0202...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidl. venninne forlovet seg for 21år siden. Hun fortalte meg at forlovelsesringen  hun fikk fra mannen sin (de er ikke lenger sammen) kostet 49 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forlovelsesring koster det som man er villig til å betale for den.... Er ikke noen regel for hva den skal koste eller hvor mange sten som er i den....

Husk på at dette bare er et symbol på kjærlighet.... Du blir ikke en bedre partner om du koster på mangfoldige tusen kroner....

Din partner oppnår kanskje mer status i vennegjengen sin om hen får en veldig kostbar ring... Men er det viktigst, da er det antakelig ikke kjærlighet dere deler...! 

Jeg ville heller brukt pengene på en god reise eller kanskje en kul opplevelse.... Noe som definerer dere og kjærligheten for hverandre...! 

Sist men ikke minst.... om du konsekvent gir kostbare gaver, da mister gaven fort sin hensikt, da verdien er det viktigste...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldrup skrev (1 minutt siden):

En forlovelsesring koster det som man er villig til å betale for den.... Er ikke noen regel for hva den skal koste eller hvor mange sten som er i den....

Husk på at dette bare er et symbol på kjærlighet.... Du blir ikke en bedre partner om du koster på mangfoldige tusen kroner....

Din partner oppnår kanskje mer status i vennegjengen sin om hen får en veldig kostbar ring... Men er det viktigst, da er det antakelig ikke kjærlighet dere deler...! 

Jeg ville heller brukt pengene på en god reise eller kanskje en kul opplevelse.... Noe som definerer dere og kjærligheten for hverandre...! 

Sist men ikke minst.... om du konsekvent gir kostbare gaver, da mister gaven fort sin hensikt, da verdien er det viktigste...! 

Gavene mister ikke verdi fordi de er kostbare hvis man er konsekvent med det. For noen hvis det er status og de bruker det som bekreftelse så kan det hende. Men vil tro de fleste gir gaver med like mye betydning om den er billig eller dyr. Noen av de dyrere gavene jeg gav til eksen var de som betydde mest. Ikke på grunn av prisen men symbolikken og betydningen det hadde for henne siden det var ting hun hadde blitt nektet i tidligere forhold, selv det å kjøpe det selv. Så for meg var det viktig å gi henne nettopp de tingene for å vise henne at hun fortjente det og at hennes ønsker og interessert er minst like viktige om ikke viktigere enn mine eller andres. Og gavene videre i forholdet hadde tilsvarende betydninger og meninger så selv om det meste kostet mye så hadde det ikke noe med om det var den beste eller dårligste men gesten og hensikten. Og når man har midler til det eller velger å prioritere så forringer ikke det mening eller verdien ved det. Kan kanskje virke som det for de som er sjalu eller sloss med sitt eget ego eller selv verd, men for alle andre er det helt fint med både dyre og billige gaver og prisen dikterer ikke betydningen eller verdien, det er det menneskene som gjør. De fleste rundt oss aner ikke hva vi har eller har gitt hverandre og venner og bekjente har aldri hatt noe forhold til hva vi har eller gir hverandre, hadde de hatt det hadde det vært feil folk vi hadde hatt rundt oss.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har gaver som kjærlighetspråk jo og jo da det var ekte kjærlighet fra mannen sin side, jeg så hvor forelsket han var i henne..så det var ekte ❤️, han elsket henne himmelhøyt! 😇Men dessverre fant hun seg en annen og flyttet til Danmark for godt.☹️ forlovelsesringen solgte hun og tok pengene selv... så man blir tydeligvis ikke en bedre person av å motta dyr forlovelsesring  heller...og siden den gang har ingen av oss hørt noe fra henne her i Norge, kanskje like greit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...