Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne navnet mitt hos MMI slik at jeg slipper disse evinnelige spørreundersøkelsene? Holder det å sende en mail mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de ringer deg skal det holde å si det over tlf.

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkte på de undersøkelsene som til stadighet dumper ned i postkassen. MMI har tydeligvis gitt navnet mitt til andre firma og.

• 1 år senere...
Skrevet
Om de ringer deg skal det holde å si det over tlf.

Det er feil du kan ikke reservere deg mot Spørreundersøkelser

Skrevet

MMI heter nå Synovate, og om du er veldig plaget med adresserte spørreundersøkelser, ville jeg sendt dem en mail og bedt dem holde opp med det. Blir de oppgitt som kilde i for andre firmaer, kan du jo i mailen spørre om hvem de har solgt/gitt navnet ditt til, slik at du får sendt mail til dem også.

Jeg har selv opplevd at mailen som oppgis som kilde på direktereklame ikke eksisterer, så har nå begynt å putte all informasjonen jeg har mottatt inn i svarkonvolutten, med en lapp med beskjed om å slette meg fra adresseregisteret deres. Inbiller meg at det har hjulpet, for får ikke så mye DM nå lengre. Kanskje du kan prøve den taktikken?? :)

Skrevet

Disse meningsmålerne er utrolig irriterende. Jeg kjenner igjen nummerne deres etter hvert slik at jeg ikke trenger ta telefonen, men hvis jeg ikke svarer så ringer de gjerne både 5 og 10 ganger i løpet av en kveld før de gir opp. Det burde absolutt vært mulig å reservere seg. Det er ikke bare "samfunnsnyttige" undersøkelser jeg blir oppringt om.

Skrevet
Disse meningsmålerne er utrolig irriterende. Jeg kjenner igjen nummerne deres etter hvert slik at jeg ikke trenger ta telefonen, men hvis jeg ikke svarer så ringer de gjerne både 5 og 10 ganger i løpet av en kveld før de gir opp. Det burde absolutt vært mulig å reservere seg. Det er ikke bare "samfunnsnyttige" undersøkelser jeg blir oppringt om.

Siden du dropper å ta tlf noterer den som ikke fikk tak i deg dette og skriver opp ny tid for oppringning. Den automatiske oppringeren som blir benyttet vil da ringe deg opp igjen på dette tidspunktet. Så jeg vil anbefale å bare ta tlf og si du ikke er innteressert. Da slipper du flere oppringninger. Det er altså ingen som gir opp, personen som ringer deg 10 gang aner ingenting om at du har blitt ringt før.

Skrevet
Så jeg vil anbefale å bare ta tlf og si du ikke er innteressert. Da slipper du flere oppringninger.

Hadde det vært så enkelt, så. Jeg har jo til og med spurt dem rett ut om de ikke kan slette meg fra lista, men de sier bare det ikke går å reservere seg.

Gjest Raptuza
Skrevet

Mannen min jobba med telefonsalg og han seier at du kan be dei sletta deg frå lista. Då skal dei gjera det. Hvis dei er seriøse.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har i perioder sånne rush med telefoner fra norsk gallup eller mmi eller andre tilsvarende ting.

Tror jeg også står på en masse lister. Jeg gidder aldri å ta den - kjenner sånn ca igjen numrene - dessuten ringer det ofte veldig kort før det stopper. Og de gir opp til slutt.

Mannen min jobba med telefonsalg og han seier at du kan be dei sletta deg frå lista. Då skal dei gjera det. Hvis dei er seriøse.

det er forskjell på telefonsalg og spørreundersøkelser. Tror ikke man kan reservere seg mot spørreundersøkelser, ihvertfall ikke fra gallup eller mmi.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hadde det vært så enkelt, så. Jeg har jo til og med spurt dem rett ut om de ikke kan slette meg fra lista, men de sier bare det ikke går å reservere seg.

Denne "lista" er telefonregisteret i hele norge.. så eneste måte å bli sletta på er å ikke ha telefon. Når det er sagt så er det bare å svare, si man ikke er interessert og så blir du ikke oppringt igjen på den spørreundersøkelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...