AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 17.48): Nei. Hvis man har gitt fullmakt til pass har man også indirekte akseptert at barna reiser utenlands med foreldre. Anonymkode: 69cf1...6bf Ekspander Har tanken aldri lått deg; dersom noen vil stikke av med et barn så er falskt pass noe den som stikker av skaffer. Dette er vist gjentatte ganger i barnebortføringssaker. Anonymkode: ad900...864 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar Hverken jeg eller eksmann har noen gang måtte vise det, barna har heller ikke samme etternavn som han. Men vi har aldri reist til arabiske land. Anonymkode: f7f7b...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #23 Del Skrevet 1. februar For 15 år siden fikk jeg nesten ikke reise hjem fra ferietur (jeg var 15) i Spania fordi det ikke var skrevet fullmakt. Begge mine foreldre er norsk, og det var ikke et problem å reise ut av Norge, men det skapte utfordringer når vi skulle hjem igjen. Tenker det er bra de sjekker. Anonymkode: 366f0...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #24 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 17.49): Jeg og min sønn ble stoppet inn til England, vi hadde ikke samme etternavn. De spurte og om fullmakt. Fikk ett ark med regler om å reise med barn under 18 pr. Anonymkode: caad5...366 Ekspander England har "barnas representant" i passkontrollen, og sjekker rutinemessig om barn reiser med foreldre, den voksne har fullmakt osv. Anonymkode: 69cf1...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #25 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 16.16): Om innreiseregler for Iran står det om barn: Dobbelt statsborgerskap: Iran gir automatisk iransk statsborgerskap til barn av iranske fedre, og utenlandske kvinner som gifter seg med en iransk mann. I slike tilfeller utsteder ikke Iran visum i det norske passet, men vedkommende blir anmodet om å søke iransk pass som man må reise inn i Iran på. Ettersom Iran ikke anerkjenner dobbelt statsborgerskap, vil man utelukkende bli ansett som iraner av iranske myndigheter. Står ingen steder at man må ha fullamkt... https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_iran/id2414831/?expand=all-in-group-2414831 Anonymkode: 18075...a89 Ekspander Det var for å reise ut av Iran. Opplevde det flere ganger da vi bodde der nede. Iran anser far som "eier" av barna og han måtte fysisk møte opp for å godkjenne at jeg som mor reiste ut av landet med barna. Ingen av oss er iranske statsborgere Anonymkode: 6cd80...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #26 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 15.41): Bra dem sjekker. "Kona" mi tok plutselig ungen ut av landet, 1 år gammel. Jeg har enda ikke fått ungen tilbake. Anonymkode: 17f4a...4cb Ekspander på hvilken måte hjelper det at de stiller spm men lar de reise likevel mener du? bør vel være lett nok å ljuge Anonymkode: 234be...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå