Gå til innhold

Tenåring som er forsikret under far, men far vil ikke bruke forsikringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far forsikret barnet da hun var 9 år. Nå er hun blitt alvorlig syk og blir mest sannsynlig ufør i ung alder. Hun har spurt far om forsikringen men fordi de hadde en uenighet i fjor så vil han ikke la henne bruke forsikringen.

Jeg vet ikke hva den dekker for vi var allerede skilt på det tidspunktet han kjøpte den. Datteren min husker ikke hvilket selskap det er. Så mulig at den ikke dekker dette, men datteren min er veldig lei seg over at faren ikke en gang vil sjekke med forsikringsselskapet. Vi har hørt om en eksperimentell behandling i Spania som hun ønsker å prøve, men jeg har ingen mulighet til å betale for det. 

( Far er sint fordi hun ikke kjøpte gave på bursdagen til stemor, og ikke kom innom på selve dagen. Jeg vet at hun hadde planer om å kjøpe en gave til stemor, men pga helseproblemene skjedde det noe annet og så glemte hun det. Far er rasende og skal straffe henne.
Far skjønner ikke hvor syk hun er selv om sykehuslegen har skrevet brev til ham. Han mener at det er viktigst at hun viser respekt for stemor. Hun liker stemor så dette var ikke med vilje. Hun kjøpte gave til henne det første året. )

Kan hun selv få ut info om forsikringen hvis hun finner riktig selskap? Hun fyller 18 om noen få uker, har det noe å si? Vil det bli vanskeligere eller lettere etter det? 

Anonymkode: f051f...2ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hun ta kontakt med de forskjellige selskapene og høre om hun er forsikret hos de? 

Anonymkode: 3b5ba...b01

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å sjekke ut om det er vanlig å få utbetalt noe fra forsikringsselskap ved hennes diagnose

Anonymkode: 93272...839

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er barne nå? Er det 16 kan de mld selv . Det fikk vi beskjed om her

Anonymkode: 139b2...8ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gammel er barne nå? Er det 16 kan de mld selv . Det fikk vi beskjed om her

Anonymkode: 139b2...8ae

Hun er 17 (18 om noen uker), skriver TS. 

Anonymkode: b6f68...c4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når ho er 18, kan ho få forsikring overført på seg selv, gitt att far faktisk har betalt frem til nå, noe som jeg tviler på, siden han er som han er. Er ho i fare for å bli ufør, så er dette ett pluss og få. 

Faren kan faktisk også ha fått utbetalt forsikringspenger på ho om det var aktuelt , det kan vere en fare for. 

For en merkverdig mann. 

Men vet dere hva selskap ho har forsikring i, så burde en kunne finne utav dette. Kontakte de og høre. 

Anonymkode: 56eee...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må dere finne ut av.

Et sykdommen utmattelse/ me-relatert? I så fall må dere forberede dere på å bli avvist, også f.eks epilepsi er ofte unntatt.

Anonymkode: 8df4e...35c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Far forsikret barnet da hun var 9 år. Nå er hun blitt alvorlig syk og blir mest sannsynlig ufør i ung alder. Hun har spurt far om forsikringen men fordi de hadde en uenighet i fjor så vil han ikke la henne bruke forsikringen.

Jeg vet ikke hva den dekker for vi var allerede skilt på det tidspunktet han kjøpte den. Datteren min husker ikke hvilket selskap det er. Så mulig at den ikke dekker dette, men datteren min er veldig lei seg over at faren ikke en gang vil sjekke med forsikringsselskapet. Vi har hørt om en eksperimentell behandling i Spania som hun ønsker å prøve, men jeg har ingen mulighet til å betale for det. 

( Far er sint fordi hun ikke kjøpte gave på bursdagen til stemor, og ikke kom innom på selve dagen. Jeg vet at hun hadde planer om å kjøpe en gave til stemor, men pga helseproblemene skjedde det noe annet og så glemte hun det. Far er rasende og skal straffe henne.
Far skjønner ikke hvor syk hun er selv om sykehuslegen har skrevet brev til ham. Han mener at det er viktigst at hun viser respekt for stemor. Hun liker stemor så dette var ikke med vilje. Hun kjøpte gave til henne det første året. )

Kan hun selv få ut info om forsikringen hvis hun finner riktig selskap? Hun fyller 18 om noen få uker, har det noe å si? Vil det bli vanskeligere eller lettere etter det? 

Anonymkode: f051f...2ae

Noen ganger kan en lure på om fantasien løper løps hos trådstarter eller om de bare er totalt uvitende og enkle!

Det er da ikke far som skal bestemme om en forsikring kan eller skal brukes, men forsikringsselskapet. 
Alle forsikringsselskap skal kunne søke om hvor en person har forsikringer. 
Bare å plukke opp telefonen og ringe det forsikringsselskapet dere bruker og forklare situasjonen og be om hjelp til å finne ut hvor forsikringen eventuelt befinner seg. 
Og ett råd, hopp over slike barnslige opplysninger om far er sur og stemor fikk ikke gave, da fremstår dere som tullinger selv hos forsikringsselskapene. 

En annen sak å drive med eksperimentell behandling i utlandet kan medføre at forsikringsselskapet setter foten ned, fordi behandling i utlandet og i tillegg eksperimentell behandling er noe som ikke dekkes av forsikringsselskaper i Norge. 
Bed en forsikringssak så må alle journaler fremlegges for forsikringen, og man må følge de helsemessige råd, anbefalinger og undersøkelser forsikringsselskapet sender kunden til. 

Anonymkode: 99949...5be

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fars forsikring gjelder jo ikke her? Eller betalte han for barneforsikring? 

Anonymkode: e9268...805

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen ganger kan en lure på om fantasien løper løps hos trådstarter eller om de bare er totalt uvitende og enkle!

Det er da ikke far som skal bestemme om en forsikring kan eller skal brukes, men forsikringsselskapet. 
Alle forsikringsselskap skal kunne søke om hvor en person har forsikringer. 
Bare å plukke opp telefonen og ringe det forsikringsselskapet dere bruker og forklare situasjonen og be om hjelp til å finne ut hvor forsikringen eventuelt befinner seg. 
Og ett råd, hopp over slike barnslige opplysninger om far er sur og stemor fikk ikke gave, da fremstår dere som tullinger selv hos forsikringsselskapene. 

En annen sak å drive med eksperimentell behandling i utlandet kan medføre at forsikringsselskapet setter foten ned, fordi behandling i utlandet og i tillegg eksperimentell behandling er noe som ikke dekkes av forsikringsselskaper i Norge. 
Bed en forsikringssak så må alle journaler fremlegges for forsikringen, og man må følge de helsemessige råd, anbefalinger og undersøkelser forsikringsselskapet sender kunden til. 

Anonymkode: 99949...5be

*applaus*

Anonymkode: 68cf9...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...