AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Oppdaget at kjæresten har en egen mappe med bilder av eksen sin. I tillegg har h*n tatt vare på ting fra eksen, som parfymeflaske (dette er bortgjemt). Jeg respekterer tiden og minnene de har hatt sammen, men syns samtidig dette er sårt. Hva tenker dere om dette og hva hadde dere gjort? Anonymkode: c7970...c58 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Oppdaget at kjæresten har en egen mappe med bilder av eksen sin. I tillegg har h*n tatt vare på ting fra eksen, som parfymeflaske (dette er bortgjemt). Jeg respekterer tiden og minnene de har hatt sammen, men syns samtidig dette er sårt. Hva tenker dere om dette og hva hadde dere gjort? Anonymkode: c7970...c58 Jeg tenkte også sånn i et tidligere forhold , men har er jeg blitt litt mere voksen og tenker at dette har vært en del av livet en har levd. Det kan en liksom ikke bare slette som at den tiden aldri har hendt. Så lenge en ikke sitter og mimrer og glor på desse bildene eller tingene så er det ikke noe å være redd for. Du har jo minner du og fra fortiden ? Anonymkode: f1f9f...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Tenker at dama har hatt et liv før hun traff meg. Forventer på ingen måte at slle spor fra livet før meg skal slettes og kastes liksom. Jeg har selv bilder etc fra flere tidligere kjærester. Anonymkode: afecc...508 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #4 Skrevet 6. februar Min samboer har også dette, men har vært «åpen» om det. Han er en sånn person som setter pris på gamle minner, bilder og ting fra tidligere år. Jeg reagerte litt på det i starten, men så innså jeg at jeg egentlig hadde det samme selv uten at det betyr noe. Det er bare minner fra tidligere i livet. Jeg går fremdeles med øredobber som jeg fikk i bursdagsgave fra min første ex. Anonymkode: 95804...2d5
AnonymBruker Skrevet 6. februar #5 Skrevet 6. februar Jeg har ingen intensjon om å bli sammen med min eksmann igjen, men vi har vært gift i mange år, og det er mange minner. Vi har også barn sammen. Det er helt naturlig at man ikke kaster alt, og later som om man ikke har levd et liv sammen. Hvordan han forholder seg til henne, ser du i hverdagen. Om han er veldig opptatt av å følge med på hva hun gjør om dagene, hvordan han reagerer om dere tilfeldig møter henne, sånne ting. Det forteller mer om hvordan han ser på henne. Det forteller også mye om han stadig snakker om henne, for det hjertet er fullt av, taler munnen, som det heter. Det forutsetter naturligvis at det ikke er spesielle grunner til at hun bringes på bane, som at de har barn sammen. Anonymkode: 6a229...a6a 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #6 Skrevet 6. februar Man har jo levd et liv. Kunne aldri falt meg inn å kaste gamle bilder, heller ikke brev og slikt (kan si det er en del år siden jeg traff mannen 😂). Jeg sitter jo ikke og nileser ting, og mimrer. Det ligger sammen med en rekke andre slike ting fra disse årene, og representerer på ingen måte "ekser", men en veldig fin periode som tenåring, så student og ung i 20-årene, der jeg vokste mye som person. Om noe skulle skjedd nå ville jo veldig mye av det jeg er og har, være en del av livet med mannen. Alle parfymer, smykker og mye annet er gaver. Veldig mye er ting kjøpt sammen, på fine reiser. Alle møbler, kjøkkengjenstander, med mer, er jo kjøpt inn sammen. Man skal slite stort med å finne seg kjæreste om man ikke også aksepterer at de kommer med en historie. Anonymkode: f7976...e05
AnonymBruker Skrevet 6. februar #7 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 15.04): Jeg tenkte også sånn i et tidligere forhold , men har er jeg blitt litt mere voksen og tenker at dette har vært en del av livet en har levd. Det kan en liksom ikke bare slette som at den tiden aldri har hendt. Så lenge en ikke sitter og mimrer og glor på desse bildene eller tingene så er det ikke noe å være redd for. Du har jo minner du og fra fortiden ? Anonymkode: f1f9f...4bc Tenker motsatt. Når man er voksen og trygg på seg selv, så har man ikke behov for å ta alle deler av livet med seg videre. Dessuten så er det greit å starte nye forhold med blanke ark. Virker også som ganske mange har liten omgangskrets, siden mange ved siden av minner, også har behov for kontakt med eksene. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har også barn sammen Men da tar man vel vare på bilder og andre minner for barnas del, og ikke seg selv? Som i å pakke noen ekser med innhold for de, og på esken står det skrevet navnet til ungene. Anonymkode: 73715...085 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar #8 Skrevet 6. februar Her var det jeg som beholdt bilder av mannen med hans ex. Men de har barn sammen. Og tenkte at det ville være fint å se bilder av de to før og etter bonus ble født. Sparte på de i 20 år og da de til bonus som satte stor pris på det Anonymkode: 5d116...02e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #9 Skrevet 6. februar hvorfor er det sårt for deg TS? Hva er dine følelser i dette? Kan det være din greie og ikke hennes som er "problemet"? Anonymkode: 537ec...4d2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #10 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 14.08): Oppdaget at kjæresten har en egen mappe med bilder av eksen sin. I tillegg har h*n tatt vare på ting fra eksen, som parfymeflaske (dette er bortgjemt). Jeg respekterer tiden og minnene de har hatt sammen, men syns samtidig dette er sårt. Hva tenker dere om dette og hva hadde dere gjort? Anonymkode: c7970...c58 Dette er en del av levd liv. Ser ingenting galt i å ta vare på gode minner... Anonymkode: de8b2...f60
AnonymBruker Skrevet 6. februar #11 Skrevet 6. februar Jeg har fortsatt tatt vare på postkort og småting fra min eks. Et smykke han ga meg bruker jeg fortsatt. Men det er fordi det var et bestemt smykke jeg ønsket meg i mange år før jeg traff ham, så jeg forbinder det ikke så mye med ham. Men tingene jeg har tatt vare på har jeg pakket ned i en eske innerst i boden. Jeg har ikke sett på det på tyve år og vet ikke engang hvor i boden det ligger. Jeg har ikke behov for å se på det nå. Jeg ser for meg at når jeg blir gammel - og kanskje alene hvis min mann dør før meg eller vi går fra hverandre - så har jeg minner fra et liv levd jeg kan se tilbake på da. Anonymkode: ec0d2...7fd 1
Irak Skrevet 6. februar #12 Skrevet 6. februar Jeg har album i en skuff slik at ungene kan se på bilder om de vil. Selv har jeg ingen behov for det, og har absolutt ingen bilder av min X framme. Fortid er fortid, og den har jeg begravd. Ønsker ikke og minnes den mannen. Så det kommer vel litt an på omstendighetene for min del. Alle har levd en fortid, likevel så er fortid fortid.
SPOCA Skrevet 6. februar #13 Skrevet 6. februar Det er for så vidt greit å ha minner hvis man f.eks har barn, slik at barna kan ha minner senere i livet. Å ta vare på bilder og andre ting bare for å minnes eksen er for meg fryktelig merkelig. Jeg synes ikke det er greit. Jeg forstår virkelig ikke behovet for å minnes noen som ikke lenger er i ens liv. Det handler litt om kontekst. Jeg forstår du synes det er sårt ts, jeg hadde syntes det selv. Jeg hadde overhodet ikke likt det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #14 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker motsatt. Når man er voksen og trygg på seg selv, så har man ikke behov for å ta alle deler av livet med seg videre. Dessuten så er det greit å starte nye forhold med blanke ark. Virker også som ganske mange har liten omgangskrets, siden mange ved siden av minner, også har behov for kontakt med eksene. Men da tar man vel vare på bilder og andre minner for barnas del, og ikke seg selv? Som i å pakke noen ekser med innhold for de, og på esken står det skrevet navnet til ungene. Anonymkode: 73715...085 Du mener seriøst at dersom noe nå skjer, etter mange år, så skal jeg gå systematisk gjennom bilder og luke bort de der han er med? Hva med bilder fra de ca 30 landene vi har sett sammen, bør jeg fjerne de i sin helhet? Late som at jeg aldri har vært der? Kaste hele parfymesamlingen min, fordi det er en ting han liker å kjøpe til meg. For ikke å snakke om mange av veskene mine. Er du veldig ung? Eller uerfaren med forhold? Anonymkode: f7976...e05 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #15 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener seriøst at dersom noe nå skjer, etter mange år, så skal jeg gå systematisk gjennom bilder og luke bort de der han er med? Hva med bilder fra de ca 30 landene vi har sett sammen, bør jeg fjerne de i sin helhet? Late som at jeg aldri har vært der? Kaste hele parfymesamlingen min, fordi det er en ting han liker å kjøpe til meg. For ikke å snakke om mange av veskene mine. Er du veldig ung? Eller uerfaren med forhold? Anonymkode: f7976...e05 Nei, jeg er godt voksen og veldig erfaren med forhold. Hva med du? Herregud, om begrunnelsen din for å ikke fjerne minner er at det er tungt/slitsomt som du implisitt sier, er du bare lat, samt at du ikke vil nullstille deg. Selv om du har 1000+ bilder, så er ikke det store jobben. Virker som du oppkonstruerer grunner. Skal man starte et nytt forhold med blanke ark, så er det selvforklarende at man har en liten jobb å gjøre, både mentalt og i fysisk forstand. Å si at huff men det er så mye arbeid, det får deg til å virke barnslig / lite reflektert. Når du sidestiller alle minner du har med eksen, som om alt er det samme, så framstår du som ekstremt umoden. Si meg, er du veldig ung / i tenårene? Kjærestebilder med eksen, ringer og smykker fått fra eksen er ikke det samme som at dere kjøpte en kommode sammen. Det at du ikke forstår slike forskjeller får deg til å virke veldig uerfaren i livet. Anonymkode: 73715...085 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #16 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker motsatt. Når man er voksen og trygg på seg selv, så har man ikke behov for å ta alle deler av livet med seg videre. Dessuten så er det greit å starte nye forhold med blanke ark. Virker også som ganske mange har liten omgangskrets, siden mange ved siden av minner, også har behov for kontakt med eksene. Men da tar man vel vare på bilder og andre minner for barnas del, og ikke seg selv? Som i å pakke noen ekser med innhold for de, og på esken står det skrevet navnet til ungene. Anonymkode: 73715...085 Det har ingenting med behov å gjøre, men at en ønsker det. Greit om folk snart lærer seg forskjell på dette, siden bruken av ordet "behov" i feil sammenheng har tatt helt av i det siste Anonymkode: 34144...d62 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #17 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg er godt voksen og veldig erfaren med forhold. Hva med du? Herregud, om begrunnelsen din for å ikke fjerne minner er at det er tungt/slitsomt som du implisitt sier, er du bare lat, samt at du ikke vil nullstille deg. Selv om du har 1000+ bilder, så er ikke det store jobben. Virker som du oppkonstruerer grunner. Skal man starte et nytt forhold med blanke ark, så er det selvforklarende at man har en liten jobb å gjøre, både mentalt og i fysisk forstand. Å si at huff men det er så mye arbeid, det får deg til å virke barnslig / lite reflektert. Når du sidestiller alle minner du har med eksen, som om alt er det samme, så framstår du som ekstremt umoden. Si meg, er du veldig ung / i tenårene? Kjærestebilder med eksen, ringer og smykker fått fra eksen er ikke det samme som at dere kjøpte en kommode sammen. Det at du ikke forstår slike forskjeller får deg til å virke veldig uerfaren i livet. Anonymkode: 73715...085 Skal vi se... 23 år sammen. Omtrent 15 album med "gammeldagse bilder". 50 000+ bilder i skyen. En rekke videoer (var hobby en stund). 20 år med facebook, sikkert 10+ med instagram. Bør jeg også ta runden hos familie, svigerfamilie, felles venner, og alt? Alt jeg eier av smykker, med unntak av det som er arv. Alt jeg eier av parfyme. Mye av vesker, og klær, og andre gjestander jeg setter høyt. Nope... Men om du tror å slette noen bilder eliminerer historien din, så sett i gang 😂 Anonymkode: f7976...e05
AnonymBruker Skrevet 6. februar #18 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du sidestiller alle minner du har med eksen, som om alt er det samme, så framstår du som ekstremt umoden. Si meg, er du veldig ung / i tenårene? Kjærestebilder med eksen, ringer og smykker fått fra eksen er ikke det samme som at dere kjøpte en kommode sammen. Det at du ikke forstår slike forskjeller får deg til å virke veldig uerfaren i livet. Anonymkode: 73715...085 Og kan love deg at vi har gjort helt andre ting på den kommoden, enn vi gjør på bildene Du kan jo tenke på det neste gang en ny mann tar med seg møbler inn i ditt liv. Anonymkode: f7976...e05
AnonymBruker Skrevet 6. februar #19 Skrevet 6. februar Jeg er en sånn person, men jeg lover, føler ikke det for egen min lengre. Minner betyr bare mye. Ved å slette han fra den tiden, sletter jeg også mye av mine egne minner, fra jeg var i tenårene og 20 årene. Går ikke å mimrer uten at han er der, da vi var 2 erteris. Og er jo glad i han som person, så vil ikke glemme, selv om jeg ikke sitter å tenker på kyss eller sex. Mer vanlige ting, humor vi hadde sammen, turer, ting vi kjøpte da vi flyte t for første gang og alt det. En ny kjæreste blir nye minner det også. Anonymkode: 6e741...efa
AnonymBruker Skrevet 6. februar #20 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og kan love deg at vi har gjort helt andre ting på den kommoden, enn vi gjør på bildene Du kan jo tenke på det neste gang en ny mann tar med seg møbler inn i ditt liv. Anonymkode: f7976...e05 Men så har ikke vi alle utsatt kommoder heller. Å vi har sannsynligvis egene sex minner, hvor vi kanskje heller ikke priser dem i skyene eller tenker det skal bety noe for vår neste. Vi har også et ansvar om vi bærer en gjenstand som hindrer oss i å leve i nuet, og stadig lever i et minne med egen istede, at det er lov å være singel om det å gå videre ikke er fysisk mulig. Anonymkode: 6e741...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå