Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 jeg så for noen dager siden røde utslett aktig ting på rompen min. til min skrekk. æsj! smørte på kortison, og det hjalp, men jeg ble fortalt at måtte ikke bruke den mye, for det skjedde noe med huden at jeg mistet fargepigmentene der jeg smørte på. og senest i går, så begynte det å klø på venstre leggen min, og bitte små klumper på en måte, som var hudfarget/lysere en hudfargen kom fram.. skjønner ikke hva det er. så fikk jeg det over hele armene, men da ble det rødt. og det klør over alt, og jeg vet egentlig ikke hvor det klør hen. prøvde med aloe vera, men funka ikke så bra. føler meg skikkelig ekkel, og når jeg skal ha sex, må jeg ha lyset av for det. spesielt siten røde prikker på rompa :icon_frown: jeg har ikke spist noe annderledes mat, eller p-piller er før jeg fikk det.. vet ikke hva det er. men tenkte på kjæresten min. han har sånn kvise aktige på skuldrene, hva kan det komme av, kan jeg ha blitt smittet av han eller noe? har aldri hatt det før.. hver så snill og svar, dette plager meg veldig :klø:
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Er det stort utslett? Er det helt flatt, eller er det mange sånne "kviser" som du sier?
Shea Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Høres ut som du kan reagere på vaskepulver/skyllemiddelet. Jeg får klø utslett når tøyet ikke blir skikkelig skyllet eller om jeg velger feilt skyllemiddel / vaskemiddel spesielt om jeg svetter eller blir varm på huden.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 meg er bare rødt utslett, men det på rompen er litt annerledes, det kom først, og var en stund, men der det er utslett er det helt tørt på en måte.. det er kjæresten min som ha kvise lignene ting på skuldrene. har ikke brydd meg om de siden de er et sted jeg aldri ser nesten, menne når sommeren kommer. jeg vet han ikke liker det heller. men tør jo ikke si det til han.. lurer på hva jeg kan gjøre for å få mine utslett bort.. og han sine, uten og si det/ på en pen måte
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Har dere vært sammen lenge? I "verste fall" kan det være skabb, ettersom det klør. Ta en tur til legen:-)
Mysti Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Eller det kan være elveblest, eller at du har utviklet en allergi. Stikk til legen og ta en allergitest!
Prinsesse på erten Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 Det går bort med kortison??? Da er det vel ikke skabb iallefall.... Ikke bekymre deg, de fleste av oss får utslett fra tid til annen. Det som er litt slitsomt med utslett er at kilden kan være vanskelig å finne.... Som regel går det over av seg selv. Du kan også bruke litt kortison, som du jo allerede har prøvd med hell, for å sette igang legeprosessen. Kortison er ikke farlig i så små doser.... Jeg har brukt kortisonkrem maaaange ganger og aldri opplevd hvite flekker heller. Husk bare på at kortison ikke skal brukes sammenhengende i mer enn en drøy uke. Uansett er det lurt å bytte ut vaskemiddelet (bruk Nøytral noen uker) Og utslett smitter sjelden. Kanskje kjæresten din bare har litt kviser???
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #8 Skrevet 7. mars 2006 Hvis utslettet er litt som lyse blemmer med rødt rundt, som kommer mer fram når du klør , og flytter seg/forsvinner etter ei stund, så er det nok elveblest.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #9 Skrevet 8. mars 2006 hmm, elveblest høres litt skummelt ut :S men skla prøve og bytte ut vaskemiddelet og se om det fungerer. akkurat som med allergi er det visst vanskelig og finne ut hva jeg reagerer på .. men takk for svar..
Gjest GreenSky Skrevet 8. mars 2006 #10 Skrevet 8. mars 2006 Det går helt fint å bruke kortison som legen har anvist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå