AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Nei da, ikke fullt så gale. Men jeg trenger tips til hvilket merke på seng jeg bør se etter. Jeg sover lett og våkner av den minste lille bevegelse. Han jeg deler seng med er litt urolig om natten, som igjen forstyrrer søvnen min. Så jeg er på utkikk etter ny seng nå. En seng hvor man ikke merker at partner snur seg? Finnes det? Den skal også være 200 bred. Pris er ikke av betydning. Gjerne kom med tips!😊 Anonymkode: 62292...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Du har et hav av senger å velge mellom hvis pris ikke er av betydning. Det som er viktig er type fjærer, så unngå bonellfjærer. Jeg har en Jensen kontinental hvor hovedmadrassen har to madrasser og ikke en. Jeg vet ikke om det er avgjørende, men sengen oppleves som veldig stabil mtp bevegelser. Anonymkode: 373e8...b7f
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Du skal flytte fra partner og rett sammen med en annen? Anonymkode: 6188c...0de
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Toppmodellene til Jensen. Anonymkode: 081c3...c20 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du skal flytte fra partner og rett sammen med en annen? Anonymkode: 6188c...0de Jeg tenkte å prøve å bytte ut sengen før jeg bytter kæll! Anonymkode: 62292...5c0 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Skrevet 2. februar Jeg er veldig fornøyd med Tempur. Massetettheten gjør at bevegelser «kveles». Men, Tempur er ikke for alle, og det krever tilvenning. Anbefaler at dere prøver det i butikk, gjerne flere ganger. Og ligg lenge, ikke bare 20 sekunder. Og, det er stor forskjell fra Tempur til kopiene. Det er ikke slik at alt av memoryskum er like bra. Tempur er noe eget. Anonymkode: ce02b...2da 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar At jeg våkner av den minste bevegelse var grunnen til at vi gikk bort fra kontinentalseng. Separate senger/madrasser og overmadrasser er det eneste som fungerer for oss. Anonymkode: 1ded5...50e 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At jeg våkner av den minste bevegelse var grunnen til at vi gikk bort fra kontinentalseng. Separate senger/madrasser og overmadrasser er det eneste som fungerer for oss. Anonymkode: 1ded5...50e Kommer helt an på fjærsystemet. Jeg har kontinental, ingen bevegelser her. Anonymkode: 373e8...b7f
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar Det kan hjelpe å ha hver sin madrass og hver sin overmadrass. Blir en sprekk i midten men bedre det enn ikke sove? Anonymkode: 9b21d...e37 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar Jeg ser etter slik selv. Jeg vil ikke ha sprekk i midten. Han elsker å ligge inntil meg. Så da vet jeg han har reagert. Men jeg å våkner av at han er urolig. Det kjenners ut som har snur seg hardt rundt. Men jeg vet jo at han ikke gjør det. Anonymkode: 5f590...539
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 12.58): Kommer helt an på fjærsystemet. Jeg har kontinental, ingen bevegelser her. Anonymkode: 373e8...b7f Yes, vi har Halvor Bakke et eller annet Signature collection mener jeg. Kontinental 210x210. Merker ikke at mannen beveger seg 😊 Kjøpt på Skeidar. Anonymkode: 73f9b...c0a
AnonymBruker Skrevet 3. februar #12 Skrevet 3. februar Jeg reagerer på skummet i Jensen seriene, så de kan jeg naturlig nok ikke anbefale. Jeg sover helst alene mesteparten av natta på grunn av lett søvn. Kosen tar jeg før og etter. Jeg tenker tempurseng med ekstra tempurputer som kan flyttes på kan gi ro til TS. Anonymkode: 9e873...9f4
Flintis Skrevet 3. februar #13 Skrevet 3. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 12.01): Nei da, ikke fullt så gale. Men jeg trenger tips til hvilket merke på seng jeg bør se etter. Jeg sover lett og våkner av den minste lille bevegelse. Han jeg deler seng med er litt urolig om natten, som igjen forstyrrer søvnen min. Så jeg er på utkikk etter ny seng nå. En seng hvor man ikke merker at partner snur seg? Finnes det? Den skal også være 200 bred. Pris er ikke av betydning. Gjerne kom med tips!😊 Anonymkode: 62292...5c0 Tempur Oppleves som mye mer stabil enn Jensen continental. Endret 3. februar av Flintis 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg reagerer på skummet i Jensen seriene, så de kan jeg naturlig nok ikke anbefale. Jeg sover helst alene mesteparten av natta på grunn av lett søvn. Kosen tar jeg før og etter. Jeg tenker tempurseng med ekstra tempurputer som kan flyttes på kan gi ro til TS. Anonymkode: 9e873...9f4 Hva mener du med "skummet"? Hva slags reaksjoner? Anonymkode: 373e8...b7f
agata Skrevet 3. februar #15 Skrevet 3. februar Hadde akkurat samme problem her og har nettopp kjøpt en Svane seng med tykk intelligel overmadrass. Har riktignok ikke fått den levert enda, så vet ikke om den lever opp til forventingene, men i butikken prøvde mannen å kaste seg i senga (bokstavelig talt) uten at jeg kunne kjenne noen ting mens jeg lå der. Fikk litt rare blikk av de andre kundene, men er så lei av å merke hver minste bevegelse i sengen vi har nå at det var viktig å få testet den skikkelig. Gikk for 200x210, det hjelper nok også i forhold til 160 som vi har nå
AnonymBruker Skrevet 14. februar #16 Skrevet 14. februar agata skrev (På 3.2.2025 den 23.06): Hadde akkurat samme problem her og har nettopp kjøpt en Svane seng med tykk intelligel overmadrass. Har riktignok ikke fått den levert enda, så vet ikke om den lever opp til forventingene, men i butikken prøvde mannen å kaste seg i senga (bokstavelig talt) uten at jeg kunne kjenne noen ting mens jeg lå der. Fikk litt rare blikk av de andre kundene, men er så lei av å merke hver minste bevegelse i sengen vi har nå at det var viktig å få testet den skikkelig. Gikk for 200x210, det hjelper nok også i forhold til 160 som vi har nå Finnes det overmadrass med intelligel altså? Eller mener du den Embraze med latexgel, den på 10 cm? Anonymkode: 373e8...b7f
agata Skrevet 14. februar #17 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det overmadrass med intelligel altså? Eller mener du den Embraze med latexgel, den på 10 cm? Anonymkode: 373e8...b7f Ja, men den er integrert i sengen på modellen vi har kjøpt. Den heter Zala på fagmobler, tror skeidar har en lignede som heter Zoe. Vet ikke om man kan kjøpe overmadrassen alene og om det vil ha samme effekt.
AnonymBruker Skrevet 15. februar #18 Skrevet 15. februar agata skrev (11 timer siden): Ja, men den er integrert i sengen på modellen vi har kjøpt. Den heter Zala på fagmobler, tror skeidar har en lignede som heter Zoe. Vet ikke om man kan kjøpe overmadrassen alene og om det vil ha samme effekt. Ah, du har en av de nye modellene tenker jeg. Svane har laget nye varianter hvor delen med intelligel er løs, dvs festet med glidelås øverst. Men det er ikke å regne som en overmadrass Har dere fått sengen enda? Anonymkode: 373e8...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. februar #19 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ah, du har en av de nye modellene tenker jeg. Svane har laget nye varianter hvor delen med intelligel er løs, dvs festet med glidelås øverst. Men det er ikke å regne som en overmadrass Har dere fått sengen enda? Anonymkode: 373e8...b7f Eller altså, det er vel en overmadrass som følger med disse type senger, men som ikke selges løst som overmadrass Anonymkode: 373e8...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. februar #20 Skrevet 15. februar Svane inteligel. Med heve-senke funksjon. Svane Zefir Man merker ingenting til partner. Er man ekstra sensitiv så er det glidlås i midten av overmadrassen (merkes ikke når man sover på den), slik at man også kan splitte den. Da kan mannen i praksis hoppe i senga uten at jeg merker noe som helst Anonymkode: 7318b...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå