Gå til innhold

Hvordan melde inn mistillit og misnøye i fht styreleder i borettslag gjennom 10 år med vanstyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskriften sier; Hvordan melde inn mistillit og misnøye i fht styreleder i borettslag gjennom 10 år med vanstyre?

Mannen som har vært styreleder så lenge borettslaget har eksistert gjør følgende mot meg; 

Jeg flyttet inn i 2015 i min enhet, han var samboer med ett barn og gift, han er eldre enn meg. Jeg er alenemor med 3 barn rundt samme alder som hans barn. Han prøver seg på meg gjentatte ganger uten å få respons tilbake fra min side. Det går etterhvert rykter om at han og kona er swingers og at de plager etterhvert både single og etablerte, altså flere i nabolaget. 
Siden den tid har det skjedd følgende; 

- Styreleder ignorer vannlekkasjer og fallerende fasade som at planker ramler av veggene pga manglende spikring/sikring/dårlig grunnarbeid, lister på utvendige dører som ramler av i tide og utide, at det varmbårne varmeanlegget ikke fungerer som det skal.

-Begår mened i retten mot meg kun fordi han er bestekompis med den voldelige eksen min og kjøper alt han har fôret han med av løgner. Han blir tatt for dette i bevisets tilstand og vitnemålet hans blir derav utelatt/slettet. I tillegg innrømmer han under vitnemålet sitt at han følger med på meg og fotfølger meg på ordre fra eksen min. Denne mannen er ikke frisk i hodet sitt. Han bedriver personforfølgelse av meg og trakassering pp høyt nivå. 

Jeg vinner fram i retten mot min eks. Hvorfor styreleder blander seg inn i det hele tatt i noe han egentlig ikke aner mer enn en 1/10-brøkdel av kun på basis av å være drikke-kompis med min eks i utgangspunktet; er det ingen som forstår. Heller ikke rettsystemet. Jeg hadde 26 vitner på min side, min eks hadde 3, der denne styrelederen utgjorde ett av dem.

-Han nekter i sitt embed av å være styreleder å fikse opp i åpenbare feil på boligen min som er større enn hos de boligene hvor han godkjenner retting av samme feilene.

-Det er flere ting denne mannen gjør og sier til og mot sine naboer som bare er langt forbi ok eller normalt og han bedriver en form for terror-velde og får betalt av Bate som styremedlem/leder for å holde på som dette. 

- Nytt eks. Hans hund luftes omtrent kun av datteren i huset, driter i alle retninger i alle hager, hun plukker aldri opp. Hun er et barn og er åpenbart ikke opplært i dette; mens han går dør til dør og beskylder alle andre hundeeiere for å være problemet.

- Han brygger øl hjemme, fremstår svært ofte brisen eller ruset på b-preparater, ser tynn, syk og sjuskete ut, snøvler og har latenstid i samtaler, har veldig mange høylytte fester hjemme minst 2-5 ggr per mnd, holder på frem til morgenen, ingen tør og levere klage på han. Jeg gjorde det en gang, da ble jeg omtalt som gal og alkoholiker (klassisk blamshifting) og jeg ble i etterkant og forsøkt svartmalt av denne naboen nok en gang. 

- Jeg har de siste 4 årene fått dekk på bilen min punktet hele 7 ggr av samme type skruer. Ubrukte skruer uten rust.
Denne naboen er tømrer. Vi har fellesgarasje per rekke med rekkehus. Jeg har filmet og tatt bilder av hans skruesamling i hans verktøyhyller i hans del av garasjen og de er identiske med samtlige av disse skruene som har stått i mine bildekk. 

Jeg har et arbeidssted hvor man jobber turnus og hvor alle former for dårlig atferd, avvik eller rusatferd ville blitt fanget opp og ført til store konsekvenser asap; så nok en gang, han lyver og bedriver svertekampanje mot meg som enkeltperson og dette har han bedrevet siden 2015 kun fordi jeg ikke var desperat som alenemor eller ville ha noe med han og gjøre. Det hele begynner å bli uutholdelig og jævlig ufint. 

Hva gjør jeg i denne situasjonen? Tenker egentlig politianmeldelse i bunn og grunn, men også å varsle borettslaget/sameie Bate om mannen og hans absurde personangrep og personforfølgelse av meg.
Føler meg ikke trygg i mitt eget hjem, føler ikke at barna mine er trygge og føler meg både hundset med og truet på daglig basis. Hva hadde dere gjort i situasjonen? 

Anonymkode: 70abb...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...