Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Overraskende hvor dårlig malerne gjorde det i finalen. Kanskje det ble vanskelig for dem å plutselig male helfigur. Synes Trine ble dårligere i løpet av serien.

Trodde på et punkt at produksjonen hadde lagt opp til ekstra dramaturgi ved å få dommerne til å være bekymra i finalen. Men de hadde jo god grunn til å være bekymra 😄 Synes Almaas både reddet det og ikke med humoren sin på slutten. Han var morsom, men delvis på bekostning av kunstnerne.

Endret av Helikopter
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trine har vært overraskende dårlig. Hun er meget erfaren og maler veldig raskt. Men er dårlig på portrettlikhet. Hun maler fine personer og er god på anatomi og bakgrunn, men overraskende dårlig på å få folk til å ligne. Det stemmer nok som dommerne har sagt, at hun kan å male folk, men hun maler ikke modellen sin. Hun maler slik hun har lært at folk er, ikke slik modellen faktisk ser ut. Det irriterte meg veldig at hun trumfet gjennom at Lalum skulle ta av brillene, noe begge de to andre var i mot. 

Merkelig at Julie der ikke vågde å si i mot Trine, hun var jo veldig modig og sa i mot Vebjørn.

Dommerne så tidlig at Julie hadde feil proposjoner på Almaas. De kunne sagt fra om det med en gang, ikke ventet til halvgått tid. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns finalen hadde pinlig dårlige portretter. Jeg ble flau på Jon A sine vegne. 

Og han jeg ikke husker navnet på som JA kalte Salvador Dali burde røket ut mye tidligere i konkurransen.  Han var god på portrettlikhet,  men elendig på bakgrunn blant annet. 

At Julie ikke så at hun lagde en tjukk dverg syns jeg er rart. Og hun klarte ikke å hente seg inn i det hele tatt da hun ble gjort oppmerksom på det heller. 

Trine liker jeg stilen til, men hun har ikke vært god på portrettlikhet gjennom hele konkurransen.  

• Liker 5
Skrevet

Av de tre som var i finalen var jeg enig i at Julie sitt portrett var best. Det var bra portrettlikhet i ansiktet, selv om hun bommet på figuren. Ingen av de andre klarte det. Men jevnt over dårlig kvalitet på alle i en finale ja 😅

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har endelig sett finalen, og er enig med alle med at det var labert resultat. Tror dommerne var litt flaue ovenfor han kuratoreren fra Nasjonalmuseet 😅

Noen kjendiser fungerer ikke godt som modeller. De må liksom vise seg frem. Hør på meg, jeg er morsom! Var så bra når Trine ba Almaas om å holde kjeft om de geitene, haha!

Trine sine bilder blir så kjedelige. Slik stil fungerer bare hvis det er noe annet grotesk i bildene. 

Likte egentlig Nick sitt. Julie kan nok bli god, på sikt

• Liker 3
Gjest Sur sitron
Skrevet

Jeg elsker konseptet og så det på dansk TV før det kom til Norge. Har sett alle sesongene og synes det er helt fantastisk og se kunstnere i arbeid på den måten. 

Skrevet

Trine sine bilder hadde blitt så mye bedre hadde hun klart å bryte ut av mønsteret sitt med å male alle med "default settings" på fjeset. Håper hun tok til seg det dommerne sa.

Selv om Sand sine bilder ikke alltid var best, så forstår jeg hvorfor mesteparten valgte å få bildene hans. Hvem sier nei til et gratis Vedbjørn Sand bilde liksom? Virket som Gaute var ganske frustrert over at Snorre ikke valgte Vedbjørn sitt😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...