Gå til innhold

Walkingpad i blokk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å kjøpe meg walkingpad. Mange av dem reklamerer med stillegående motor og god demping. Tenkte også å ha en dempende gymmatte under. 

Spørsmålet er bare om det blir sjenerende for de som bor under meg. Noen som har erfaring med det, eller har en selv og kan vurdere støyen? Litt lyd må. Man selvfølgelig tåle i blokk, men ønsker ikke å være plagsom. 

Tenker kun å bruke den til rolig gange, ikke løping, det skjønner jeg at blir bråk. 

Anonymkode: d20e4...0c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spørs på blokken, vet mange har forbud pga for støyete. Sjekk med styret. hvem bor under deg ? når tenker du trene ? om de under er borte på dagtid og du kan bruke den da bør det jo gå greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en slik før vi oppgraderte og kjøpte en tredemølle. 

Huset vårt er over 2 etasjer og vi hadde waldingpaden i 2 etg. Kjøpte dempematter fra sportsbutikk i tillegg dempeputer. Den bråkte ingen ting nede når den ble gått på. Eneste man kunne høre var suset fra båndet. Når vi satte opp farta og løp, da kunne vi høre trampene. (Vi brukte joggesko)

Dette var altså inne i egen bolig, så hvis du kun skal gå, er jeg ganske sikker på at det går fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (1 time siden):

spørs på blokken, vet mange har forbud pga for støyete. Sjekk med styret. hvem bor under deg ? når tenker du trene ? om de under er borte på dagtid og du kan bruke den da bør det jo gå greit

Vi har ingen spesifikke regler i sameiet utover at støy skal unngås, er over 500 leiligheter her så kontakter ikke styret for en sånn filleting. Håpa noen hadde erfaring med nøyaktig hvor mye lyd det blir. 😊

Solknapp skrev (1 time siden):

Vi hadde en slik før vi oppgraderte og kjøpte en tredemølle. 

Huset vårt er over 2 etasjer og vi hadde waldingpaden i 2 etg. Kjøpte dempematter fra sportsbutikk i tillegg dempeputer. Den bråkte ingen ting nede når den ble gått på. Eneste man kunne høre var suset fra båndet. Når vi satte opp farta og løp, da kunne vi høre trampene. (Vi brukte joggesko)

Dette var altså inne i egen bolig, så hvis du kun skal gå, er jeg ganske sikker på at det går fint.

Da høres det ut som jeg har tenkt rett! Det banker jo fælt i en mølle som løpes på, men hvis man går på sokkelesten i 5-6 kmt tenkte jeg det var innenfor det man må forvente i blokk kanskje? 

Her hører jo folk på musikk og krangler og ligger med hverandre og leker og barn løper og folk pusser opp på alle kanter og alt dette er innenfor. Håper derfor walkingpad også er på det nivået. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har walkingpad i blokk. Aner ikke om naboene under hører noe, de har i hvert fall ikke sagt noe.

Anonymkode: 3bab3...4ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har walkingpad i enebolig. Det kommer også an på hvem som bruker den. Når min 17-åring bruker den til å gå på, hører jeg kun hviningen fra bandet. Når mannen min går, høres det i hele huset. Løping høres godt. 

Anonymkode: 74545...c73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i hus, ikke blokk. Har walkingpad i 2. etasje. Når man løper på den, bråker det såpass mye at babycallen slo ut hele tiden i rommet under. 

Anbefaler ikke å gå i sokkelesten på en sånn, det er veldig ubehagelig. Jeg bruker alltid sko, selv når jeg går i 2-3 km/h mens jeg jobber. 

Anonymkode: 986fb...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 23.23):

Vi har ingen spesifikke regler i sameiet utover at støy skal unngås, er over 500 leiligheter her så kontakter ikke styret for en sånn filleting. Håpa noen hadde erfaring med nøyaktig hvor mye lyd det blir. 😊

Da høres det ut som jeg har tenkt rett! Det banker jo fælt i en mølle som løpes på, men hvis man går på sokkelesten i 5-6 kmt tenkte jeg det var innenfor det man må forvente i blokk kanskje? 

Her hører jo folk på musikk og krangler og ligger med hverandre og leker og barn løper og folk pusser opp på alle kanter og alt dette er innenfor. Håper derfor walkingpad også er på det nivået. 😅

Du bør absolutt bruke sko på walkingpad, selv om du bare skal gå. Sokker sklir rundt på foten og bandet blir ganske varmt der man går.

Hvis andre "bråker" såpass mye uten at noen klager, tenker jeg at du helt fint kan gå på walkingpad på dagtid.

Anonymkode: c01b7...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på hvor mye du veier, er du lett blir det mindre støy.

Men hvorfor skal du kjøpe en slik for "rolig gange"? Treningseffekten vil jo være lik null. Da bør du heller kjøpe en smartsykkel eller noe, hvor du kan trene så hardt du vil uten å bråke/støye sjenerende.

Anonymkode: a1ba9...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2025 den 23.23):
monican94 skrev (På 31.1.2025 den 22.05):

Det er vel ingen som kan nekte deg dette i tidsrommet før kl 2100 eller 2200. 

Anonymkode: 0cb15...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 14.34):

Du bør absolutt bruke sko på walkingpad, selv om du bare skal gå. Sokker sklir rundt på foten og bandet blir ganske varmt der man går.

Hvis andre "bråker" såpass mye uten at noen klager, tenker jeg at du helt fint kan gå på walkingpad på dagtid.

Anonymkode: c01b7...e72

Ok, da får jeg ha på sko😊

AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 21.27):

Det kommer også an på hvor mye du veier, er du lett blir det mindre støy.

Men hvorfor skal du kjøpe en slik for "rolig gange"? Treningseffekten vil jo være lik null. Da bør du heller kjøpe en smartsykkel eller noe, hvor du kan trene så hardt du vil uten å bråke/støye sjenerende.

Anonymkode: a1ba9...5e1

Jeg trener aktivt på senter og ute og får treningseffekten min der, men er rastløs og liker å være i bevegelse. Så for meg at det er bedre å se på tv på kvelden gående enn å parkere i sofaen. Er ikke alltid det passer å gå en rolig tur langt unna hjemmet hvis man er alene med barn, eller om været ikke frister. 

AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 22.00):

Det er vel ingen som kan nekte deg dette i tidsrommet før kl 2100 eller 2200. 

Anonymkode: 0cb15...77b

Nei, jeg har sikkert teknisk sett lov, jeg lurte mest på om det erfaringsmessig er helt ok støynivå eller om noen har opplevd det som irriterende og forstyrrende. Hittil har jeg bare fått tilbakemelding på at løping (selvfølgelig) bråker. Tror det blir walkingpad på meg. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...