AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei. Går på vgs nå og lurer på om noen vet hvordan / hvor man finner andre nordmenn som skal studere på samme sted i utlandet, for å få venner. Akkurat nå har jeg ingen venner eller et sosialt nettverk. Eller er det helt vanlig å bare se bort ifra å finne andre nordmenn og finne andre internasjonale studenter å være venn med? Evt. hvordan går man fram da? Blir man bare kjent gjennom skolen eller deltar man på ulike arrangementer på fritiden? Anonymkode: 92421...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Jeg tror at hvis du skal studere ute så vil du bli kjent med de du studerer med. Skulle det være flere nordmenn på ditt universitet så vil du nok "finne" dem, men for de fleste er vel noe av poenget å bli kjente med de du går med uansett nasjonalitet. Det finnes foreninger for nordmenn i utlandet, og Ansa er vel en sånn studieforeneing for utenlandsstudenter. Anonymkode: cdd11...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden vet du om det er vanlig å bo i kollektiv liksom? eller bor man alene AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror at hvis du skal studere ute så vil du bli kjent med de du studerer med. Skulle det være flere nordmenn på ditt universitet så vil du nok "finne" dem, men for de fleste er vel noe av poenget å bli kjente med de du går med uansett nasjonalitet. Det finnes foreninger for nordmenn i utlandet, og Ansa er vel en sånn studieforeneing for utenlandsstudenter. Anonymkode: cdd11...651 Anonymkode: 92421...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #4 Del Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): vet du om det er vanlig å bo i kollektiv liksom? eller bor man alene Anonymkode: 92421...564 Hvor er det du har tenkt deg? Mange steder er det campus med hybelhus til studenter. Jeg ville tatt kontakt med studiestedet og hørt hva de kan tilby. Anonymkode: cdd11...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #5 Del Skrevet 26 minutter siden På studiesteder med en del norske, har ofte ANSA sosiale arrangementer, facebookgrupper etc. Anonymkode: 67910...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #6 Del Skrevet 10 minutter siden Facebook og andre sosiale medier, og studentforeninger. AnonymBruker skrev (1 time siden): vet du om det er vanlig å bo i kollektiv liksom? eller bor man alene Anonymkode: 92421...564 I andre land er kollektiv mer vanlig enn hybel alene. Det er mange steder hvor det er vanlig at man deler soverom også. Anonymkode: 0e50b...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå